۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۳۰۵۸۴۲
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

روح حاکم در مجلس باید صداقت و درستی باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: با توجه به اهمیت صداقت، روح حاکم در مجموعه مجلس باید صداقت و درستی باشد و سبب ناراحتی می‌شود که گاهی افرادی که از آنها انتظار نمی‌رود برای رسیدن به مقاصد خود حیله و نیرنگ ‌کنند.
حجت الاسلام عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله سید حسن مدرس که در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س) قزوین برگزار شد، گفت: زمانی که صحبت از مجلس به میان می‌آید انتظار داریم که مجلس نظام جمهوری اسلامی ایران، مجلسی شایسته نظام باشد.


وی افزود: ما نباید مجلس کشور خود را با سایر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی مقایسه کنیم که در صورت تنزل به این خواسته، در واقع ما انقلاب، رسالت قرآن، سرمایه‌های دینی و معنوی و ائمه اطهار(ع) خود را به درستی نشناخته‌ایم.


نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: هدف اصلی ما تبدیل به الگویی مطلوب در جهان بود از این رو هرگز مجلس کشور خود را با مجالس دیگر دنیا نباید محک بزنیم زیرا تنها هنر کشورهای غربی سانسور اخبار به کمک ابزار رسانه است.


 وی در ادامه با اشاره به حضور میلیونی مسلمانان در حماسه اربعین حسینی بیان کرد: با وجود تلاش رسانه‌های غربی، فقط با یک اشاره از سوی عاشقان حسینی جمعیتی بالغ بر 20 میلیون نفر عازم زیارت امام حسین(ع) می‌شوند.


حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنند تا با سانسور اخبار، مانع انعکاس خبری حضور خیل عظیم عاشقان حسینی در کربلا شوند چرا که آنها هنر خلق حماسه های عظیمی چون حماسه اجتماع باشکوه مسلمانان در روز اربعین حسینی را ندارند.


وی ادامه داد: ما دارای قرآن، انبیا و ائمه اطهار(ع) هستیم و انتظار ظهور فرهنگمان را می‌سازد از این رو مجلس ایران اسلامی نیز باید دارای چنین سرمایه‌هایی باشد.


امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت اصل صداقت عنوان کرد: برخی از افراد فکر می‌کنند تا با حیله و نیرنگ، آرای مردم را به نفع خود جمع کنند در حالی که مکر و حیله کار اسرائیل، استکبار جهانی و انگلیس و هم پیمانانشان است و قرار ما این است که با صداقت، درستی و ایمان در راستای رسیدن به اهداف حرکت کنیم.


وی با اشاره به خطبه 41 نهج البلاغه تصریح کرد: امام علی(ع) در این خطبه می‎فرمایند «رسیدن به مقصد بدون صداقت میسر نمی‌شود و من هیچ صفتی را نگه دارنده‌تر از صداقت نمی‌شناسم چرا که اگر کسی آینده و واکنش اعمالش را بداند درستی را پیشه خود قرار می‌دهد.»


حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: با توجه به اهمیت صداقت، روح حاکم در مجموعه مجلس باید صداقت و درستی باشد و بسیار موجب ناراحتی می‌شود که گاهی افرادی که از آنها انتظار نمی‌رود برای رسیدن به مقاصد خود حیله و نیرنگ ‌کنند.


وی تصریح کرد: ایمان و اعتقاد نکته بسیار مهمی است که اگر نماینده‌ای مسلح به آن باشد دارای همه چیز خواهد بود زیرا ایمان یک حقیقت اثر گذار است و اگر کسی به صداقت ایمان داشته باشد نماینده‌ای شایسته برای کشور خواهد بود همچون شهید مدرس که فردی مومن، بصیر و شجاع بود.


نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان گفت: برای اینکه مجلسی شایسته پیرو ارزش‌های دینی، آرمان‌های امام راحل و شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری داشته باشیم از همین حالا باید بکوشیم و در این ساختار نقشی اساسی داشته باشیم./955/202/ب1

ارسال نظرات