۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۳۰۵۰۵۶
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد:

ترویج فرهنگ مطالبه‌ از نمایندگان، مجلس را به تراز انقلاب اسلامی نزدیک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در تبیین الزامات مجلس تراز انقلاب اسلامی، گفت: اگر بخواهیم مجلس مد نظر امام خمینی(ره) شکل بگیرد قبل از هر چیز باید توجه به ظرفیت شخصیتی نمایندگان و جامعه داشته باشیم؛ در جامعه باید فرهنگ سازی شود که چه انتظاری از نماینده‌ها داشته باشند، حتی گاهی خود نمایندگان هم نسبت به وظیفه شان سرگردان هستند.
سيد طاها هاشمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدطاها هاشمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد، پیش از ظهر امروز در نشست تبیین اندیشه امام خمینی(ره) با عنوان «مجلس، انتخابات و امام خمینی» که در مؤسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: امام(ره) بحث زمان و مکان را در اجتهاد عنوان کردند و استاد مطهری مقتضیات زمان را مطرح کردند و برای این که حکومتی بتواند به بهترین شکل ممکن جامعه‌ای را مدیریت کند باید به موضوعات جدیدی که مطرح است توجه کند زیرا در سال های اخیر بشر رشد زیادی هم در بحث تکنولوژی و هم در بحث فکری داشته است.


وی یادآور شد: به زودی ما با گسترش فکری بشر مواجه خواهیم بود و امام(ره) که بحث زمان و مکان را مطرح کردند به مدیریت بشری فکر کردند که با سرعت زیادی شرایط اش تغییر می‌کند و به سمت پیشرفت و تکنولوژی حرکت می‌کند و باید افرادی در بدنه دولت قرار بگیرند که نگاه شان در این جهت باشد.


معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد تصریح کرد: این جور نیست کسانی که در مجلس هستند باید قانونی را وضع کنند که همه ارگان ها اطاعت کنند بلکه باید جوری باشد که همه جوانب را در نظر بگیریم و با توجه به آینده قانون را وضع کنند.


وی ابراز داشت: امام(ره) در کتاب بیع حکومت اسلامی را مطرح می‌کنند ولی در عمل جمهوری اسلامی را به رفراندوم گذاشتند زیرا التزام به شیء التزام به قواعدش را هم در بر می‌گیرد و اگر دموکراسی را می‌خواهیم داشته باشیم باید قواعد و ساختار ان را هم در نظر بگیریم و آن را در جامعه اجرا کنیم.


حجت الاسلام هاشمی تأکید کرد: مشکل اصلی ما بحث تربیت است و با توجه به این که حکومت ما اسلامی است و کارش تربیت انسان‌ها است؛ در بیان امام خمینی(ره) عدالت و آزادی در پرتو معنویت و اسلام است؛ در جامعه باید فرهنگ سازی شود که چه انتظاری باید از نماینده‌ها داشته باشند و حتی گاهی خود نمایندگان هم سرگردان هستند که وظیفه شان چیست.


وی با اشاره به این که در جامعه ما اگر برخی موارد را به صورت تک بعدی مشاهده بکنیم در بسیاری موارد اسلامی نیست، بیان داشت: اخلاق که مهم ترین هدف بعثت انبیا است در جامعه دینی ما محقق نشده است و جامعه تربیت نشده است و انتظار است که در جامعه بعد از 35 سال مسائل اولیه اخلاقی را رعایت کنند و مردم چون مشکل دارند به نماینده پناه می‌برند و این باید از درون جامعه حل شود.


وی ادامه داد: اگر بخواهیم مجلس مد نظر امام خمینی(ره) شکل بگیرد قبل از هر چیز باید توجه به ظرفیت شخصیتی نمایندگان و جامعه داشته باشیم و از درون خانواده و مدارس اخلاق جامعه را درست کنیم./843/پ202/ف

ارسال نظرات