۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۳۰۴۹۸۸
آیت الله نوری همدانی:

مسلمانان متحد باشند دشمن جرأت تعدی نخواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر ضرورت وحدت بین شیعه و سنی گفت: نسبت به یهود و نصارا هیچگاه نباید انفعال داشت چون آن ها همواره درصدد سلطه بر مسلمانان هستند، متأسفانه برخی کشورهای اسلامی تحت سلطه آن ها قرار گرفته اند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از علمای اهل سنت استان کردستان با بیان این که اسلام عنایت ویژه ای به قدرت و عزت اسلام و مسلمانان دارد، گفت: رعایت چند اصل سبب عزت و اقتدار مسلمانان می شود.


وی افزود: نخستین اصل برای برای اتحاد و قدرت، داشتن ایمان و اعتقاد کامل است، داشتن قدرت و حکومت برای اجرایی کردن دستورات اسلام در زمینه های سیاست، اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی نیز دومین اصل برای اقتدار مسلمانان به شمار می رود.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که رسول اکرم(ص) پس از تثبیت اسلام حکومتی به وجود آوردند، اظهار داشت: در سایه نظام اسلامی می توان دستورات دین را اجرایی کرد که خوشبختانه چنین نظامی در ایران برقرار است.


وی با تأکید بر وحدت بین شیعه و سنی ادامه داد: تفرقه سبب اختلاف، ضعف و انحطاط مسلمانان می شود، دشمنان همواره سعی کردند در میان مسلمانان اختلاف ایجاد کرده، آن ها را ضعیف کنند و بر امت اسلامی مسلط شوند.


این مرجع تقلید با بیان این که طبق فرموده قرآن کریم مسلمانان باید بایکدیگر مهربان بوده و نسبت به دشمنان اسلام سخت گیر باشند، ابراز داشت: دشمنان همواره در صدد ایجاد اختلافات قومی و مذهبی بوده اند اما اسلام می فرماید برای عزت و قوت اسلام مسلمانان باید متحد باشند.


وی عنوان کرد: دشمنان از اختلافات بین مسلمانان استفاده کردند و جریانات سوریه و یمن را به وجود آورده اند، اگر مسلمانان متحد باشند دشمن جرأت تعدی ندارد؛ باید بیدار و هوشیار بود، یکی از برکات انقلاب این بود که بین شیعه و سنی وحدت پدید آمد.


حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: هدف دشمن تسلط بر مسلمانان است و باید دانست که دل آن ها نه برای شیعه و نه برای سنی نمی سوزد؛ مسلمانان باید دارای قدرت جهادی کامل باشند تا دشمن همواره در رعب و وحشت قرار گیرد.


وی اضافه کرد: نسبت به یهود و نصارا هیچگاه نباید انفعال داشت چون آن ها همواره درصدد سلطه بر مسلمانان هستند، متأسفانه برخی کشورهای اسلامی تحت سلطه آن ها قرار گرفته اند./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات