۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۳۰۴۴۷۵
مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار می کند؛

دهمین دوره مسابقات کتاب خوانی آثار استاد مطهری و مسابقه جلوه های فرهنگی ادبی و هنری

خبرگزاری رسا ـ واحد فرهنگی دفتر امور خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، دهمین دوره مسابقات کتاب خوانی و جلوه های فرهنگی ادبی و هنری از آثار آیت الله شهید مرتضی مطهری رحمةالله علیه را ویژه مدارس علمیه خواهران خراسان بزرگ برگزار می کند.
کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، فاطمه علیشاهی، مسئول واحد فرهنگی دفتر امور خواهران حوزه علمیه خراسان، در تشریح مسابقات کتاب خوانی، گفت: یکی از برنامه هایی که سالانه در بخش فرهنگی خواهران در حال اجرا می باشد، برگزاری مسابقات کتابخوانی آثار استاد شهید مرتضی مطهری رحمةالله علیه است، که با اهداف ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارتقاء سطح معلومات دینی طلاب، تقویت بنیه پاسخ گویی به سوالات و شبهات و آشنایی با اندیشه های استاد مطهری برگزار می شود.


وی با بیان اینکه امسال دهمین سال برگزاری این مسابقات می باشد، اعلام داشت: کتب سیری در سیره ائمه اطهار علیهم السلام، جاذبه و دافعه حضرت علی علیه السلام، مسئله حجاب، سیری در نهج البلاغه، آزادی معنوی، دوره جهان بینی، بیست گفتار و آشنایی با قرآن (جلد 1) از جمله آثار استاد مطهری می باشد که امسال طلاب پایه های اول تا پنجم و طلاب سطح سه و فارغ التحصیلان به ترتیب مطالعه می نمایند.


علیشاهی خاطرنشان کرد: تاکنون 1880 نفر از طلاب برای شرکت در این مسابقات ثبت نام نموده و ان شاءالله مرحله مدرسه ای مسابقات بطور هم زمان در سطح مدارس 3 استان، 25 آذر ماه برگزار می شود.


وی افزود: در حال حاضر، توزیع کتاب با تخفیف 50 درصد در بین ثبت نام کنندگان آغاز شده است.


مسئول واحد فرهنگی دفتر امور خواهران حوزه علمیه خراسان، تشریح کرد: طلاب با کسب امتیاز لازم در مرحله مدرسه ای، وارد مرحله استانی که در تاریخ 15 بهمن ماه سال جاری در سه استان خراسان رضوی (مشهد)، خراسان شمالی (بجنورد) و خراسان جنوبی (بیرجند) برگزار می شود، به رقابت می پردازند.


وی همچنین اضافه کرد: طلابی که بالاترین حد نصاب مرحله استانی را کسب نمایند، 6 اسفند ماه در مرحله نهایی که در مشهد مقدس برگزار می گردد ، با یکدیگر رقابت می کنند.


علیشاهی در ادامه با اشاره به اینکه در حاشیه مسابقات کتابخوانی آثار استاد شهید مرتضی مطهری رحمةالله علیه، از مسابقه جلوه های فرهنگی ادبی و هنری آثار استاد نیز خبر داد و اظهار داشت: در این مسابقه طلاب در قالب گروه های 4 نفره، با بهره جستن از مطالب کتب استاد و سایر منابع معتبر و با بکار گیری از هنر و خلاقیت خود، به تهیه کلیپ یا پاورپوینت با دو موضوع سبک زندگی قرآنی و پای درس استاد می پردازند .


علیشاهی در پایان یادآورشد: طلاب تا پایان آذر ماه جهت ارسال آثار خود به این مرکز مهلت دارند و آثار برگزیده جهت استفاده کلیه مدارس تکثیر و اهدا می شود./859/د102/ق

 منبع: مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان

ارسال نظرات