۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۳۰۴۴۴۲
کارشناس مسائل مذهبی:

نباید اجازه دهیم برخی افراد کج‌اندیش ذائقه سیاسی جوانان را تغییر دهند

خبر گزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی با بیان این مطلب که نباید اجازه دهیم برخی افراد با کج اندیشی ذائقه سیاسی جوانان را تغییر دهند، گفت: برخی افراد با رفتارهای ضد و نقیض خود جامعه را دچار دوگانگی می‌کنند و این در حالی است که در این میان نسل جوان و نوجوان به دلیل کم تجربگی، بیشترین آسیب را می بینند.
حجت الاسلام جاوري شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین جاوری، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد صاحب الزمان(عج) شهرضا، انتخابات را به منزله ایجاد فرصتی برای بهره گیری از آراء عمومی در تعیین سرنوشت جامعه برشمرد و افزود: جامعه اسلامی هر اندازه هم که دارای افراد با تجربه و تحصیل کرده باشد، باز هم به همفکری عمومی نیاز دارد، انتخابات به معنی رجوع به عقل جمعی در حل مسائل کلان کشور است.

 

وی در ادامه با بیان این مطلب که نباید اجازه دهیم برخی افراد با کج اندیشی ذائقه سیاسی جوانان را تغییر دهند عنوان کرد: برخی افراد با رفتارهای ضد و نقیض خود جامعه را دچار دوگانگی می کنند و این در حالی است که در این میان نسل جوان و نوجوان به دلیل کم تجربگی، بیشترین آسیب را می بینند.

 

کارشناس مسائل مذهبی تأکید کرد: انتخاب ولی فقیه به عنوان رهبر جامعه، به معنی لزوم تبعیت شرعی و قانونی از ایشان است، خود رأی بودن در مسائل اجرایی و فرار از قانون به صلاح جامعه نیست.

 

حجت الاسلام جاوری با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج، ضمن تأکید بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت های فرهنگی جامعه برای نکوداشت این هفته اظهار کرد: بسیج یک فرهنگ متعالی است که برای حفظ انقلاب و نظام شکل گرفته است، هفته بسیج به برخی افراد و گروه ها یاد آوری می کند مردم برای حفظ نظان و انقلاب جانفشانی های زیادی کرده اند و نباید با هوس رانی در امور سیای و اقتصادی دستاوردهای آن ها را نادیده بگیرند.

 

وی بسیج را نیرویی مردمی و متشکل از افراد حزب الله و دوستار نظام و اسلام برشمرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران تنها در سال 57 ایجاد نشد، انقلاب ما حرکتی مستمر و پایدار در طول تاریخ است که تا ظهور امام زمان(عج) و تحت رهبری مرجع عالیقدر شیعه استمرار خواهد داشت.

 

کارشناس مسائل مذهبی، جناح گرایی و تفریقه سیای را یکی از مهم ترین آسیب های جامعه اسلامی دانست و تأکید کرد: در جامعه ای که در آن قانون اساسی مشخص و رهبری واحد وجود دارد دیگر جایی برای تفرقه وجود ندارد، ابراز نظرات سیاسی اشکالی ندارد اما این ابراز نظرات نباید به شکل گیری باندها و دسته جات سیاسی با طیف های مختلف آراء منجر شود.

 

حجت الاسلام جاوری گفت: انقلابی که تحت نظر مرجعیت شیعه، به عنوان عالی ترین نهاد اجرایی در جامعه اسلامی و از مسجد آغاز شده است، پاک ترین و سالم ترین نظام های اجرایی است، باید از فضای ایجاد شده برای خدمت به مردم و حل مشکلات آن ها و ترویج اسلام در تمام جهان استفاده کرد نه اینکه با غرض ورزی سیاسی، به دنبال کسب منافع خود بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نامگذاری سال 94 به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت تأکید کرد: مردم و دولت وظیفه دارند با هر عاملی که باعث تفرقه و دودستگی می شود مقابله کنند، حرکت نظام باید تحت لوای رهبری و با تبعیت از ایشان و برای حفظ و دست یابی به ارزش هایی باشد که انقلاب بر اساس ان ها استوار شده است.

 

کارشناس مسائل مذهبی در پایان، با تأکید بر لزوم حضور تمامی اقشار و گروه های جامعه و انتخابات مجلس در اسفند 94، این اقدام را از جمله تکالیف شرعی برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی بستر مناسبی برای مردم سالاری دینی در جامعه ایجاد کرده است، مردم سالاری در انقلاب اسلامی بر گرفته از تعالیم اهل بیت و در راستای حفظ اسلام است و باید از فضای ایجاد شده نهایت بهره برداری بشود./868/202/ب2

ارسال نظرات