۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۳۰۳۶۷۱
استاد حوزه علمیه قزوین:

رزق الهی برای همه انسان ها مشخص شده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: انسان در هر شرایطی که باشد رزقش را روزی رسان می‌رساند چرا که خداوند فکر همه جا را کرده و روزی همه را می‌رساند.
حجت الاسلام علي محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام علی محمدی استاد حوزه علمیه قزوین امشب در مسجد محمد خان بیک با اشاره به اهمیت قناعت، گفت: قناعت طبق فرمایش معصومان گنجی عظیم است.

وی در ادامه افزود: افلاطون می‌گوید اگر در همه حیوانات جست‌وجو کنید خواهید دید که حریص ترین حیوان مگس است در هر کجا که مینشیند حرص می ورزد و طمع دارد از آن طرف قانع ترین حیوان عنکبوت است که برای او چیزی مهم‌تر از مسکن نیست.

این کارشناس دینی با بیان اینکه خداوند در سوره عنکبوت می‌فرماید سست‌ترین خانه ها خانه عنکبوت است ابراز کرد: قرآن دو بار از عنکبوت و دو بار هم از مگس در یک آیه نام برده است.

وی در ادمه اضافه کرد: خداوند عالم را طوری برنامه ریزی و طراحی کرده که مگسی که حریص ترین حیوان است با پای خودش می‌رود به سوی خانه قانع‌ترین حیوان که عنکبوت است.

انسان در هر شرایطی که باشد رزقش را روزی رسان می‌رساند

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: انسان در هر شرایطی که باشد رزقش را روزی رسان می‌رساند چرا که خداوند فکر همه جا را کرده و روزی همه را می‌رساند.

وی اظهار کرد: از انسان‌های قناعت پیشه شیخ انصاری است که اهل سنت در مورد او می‌گویند زهد او مانند زهد عمر است خیلی اهل قناعت بوده و انسان زاهدی بوده که در نجف اشرف می‌زیسته است.

این کارشناس امور خانواده بیان کرد: تنها جمله ای که از تورات موسی به دست می آید این است که هر کس اهل قناعت باشد و در زندگی قانع و راضی باشد سیر می‌شود.

وی در ادامه افزود: دومین جمله‌ای که از زبور آل داوود به دست می آید این است که هر کسی که کم حرف باشد سالم می‌ماند امام باقر علیه السلام می‌فرمایند شیعه واقعی زبانش لال است و پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند هر کس زبان و فرجش را حفظ کند من بهشت را برای او ضمانت می‌کنم.

وی در پایان گفت: شخصی به نزد پیامبر اکرم آمد و گفت به من اموری را بیاموزید تا در پرتو عمل به آنها اهل بهشت گردم پیامبر فرمودند نخست امر به معروف کن دوم نهی از منکر بکن سوم گرسنه را سیر کن و چهارم تشنه را سیراب بگردان اگر همه این کارها را کردی در کنارش زبانت را کنترل کن در این صورت اهل بهشت خواهی شد./873/203/ب1

ارسال نظرات