۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۳۰۳۶۵۷

مسابقات قرآن کریم آذربایجان شرقی در تبریز آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم امروز با حضور منتخبان شهرستانی به میزبانی شهر تبریز آغاز شد.
مسابقات قرآني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در رشته های مختلف امروز با حضور منتخبان شهرستانی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز آغاز شد.

 


بنابر این گزارش، با حضور 307 نفر بالای 18 سال آقابان و بانوان که از مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته ‎اند در شش رشته حفظ قرآن کریم، قرائت، مدیحه‎ سرایی، ابتهال، اذان و ترتیل برگزار می شود و نفرات برتر به مسابقات کشوری که در پایان امسال برگزار می‎شود، راه می‏ یابند.

 


علی نواداد، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم با تأکید بر این‌که بازگشست به قرآن و عمل به آموزه های آن تنها راه نجات جوامع بشری است، اظهار داشت: هرچند ترویج و نهادینه سازی فرهنگ قرآنی مورد تاکید مقام رهبری است اما تاکنون اقدامات شایسته در این رابطه قابل قبول نبوده است.

 


وی با تأکید بر ارتقای کیفی مسابقات قرآنی شهرستان‌ها و استان‌ها خاطرنشان کرد: حمایت و توسعه فعالیت های فرهنگی به ویژه در بخش دینی از اولویت های کاری مدیریت استان است، بر این اساس برنامه های مذهبی با جدیت و پیگیری خاصی در استان مورد توجه است.

 


نواداد با بیان این‌که برگزاری مسابقات قرآنی می تواند در ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه نقش مهم و تعیین کننده ای داشته باشد، تصریح کرد: تلاوت زیبا و دلنشین قرآن مورد تاکید و توجه پیامبر اسلام و ائمه اطهار است، اما نباید از مفاهیم عالی و انسان‌ساز کلام الله مجید غافل شویم.

 


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که ترویج مفاهیم قرآنی در ابعاد فردی و اجتماعی لازمه جامعه اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: باید در این زمینه گام های محکم تر و مفیدی برداشته شود، هر چه در این عرصه تلاش شود، باز هم کم است.

 


همچنین محمد شروین اسبقیان، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به مشارکت این نهاد در برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم اظهار داشت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری نسبت به ترویج قرآن و همچنین توصیه نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی در این راستا، در برگزاری این مسابقات مشارکت جدی داریم.

 


وی با اشاره به این‌که اداره کل ورزش و جوانان استان برای دومین سال پیاپی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه این رقابت ها را برگزار می کند، افزود: تلاش برای ترویج فرهنگ معنوی قرآنی در جامعه باید جزو اولویت های کاری تمامی نهادهای فرهنگی باشد و در این زمینه وزارت ورزش و جوانان با جدیت تمام وارد عرصه شده است./935/202/ب1

ارسال نظرات