۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۳۰۳۵۸۸

فراخوان مقاله «آثار و برکات فرهنگ عزاداری اباعبدالله‌الحسین در شکوفایی و رشد معنوی انسان» اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ همایش و فراخوان مقاله «آثار و برکات فرهنگ عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) در شکوفایی و رشد معنوی انسان» از سوی معاونت پژوهش مدرسه علمیه رقیه(س) مشهد برگزار می‌شود.
همايش «آثار و برکات فرهنگ عزاداري ابا عبدالله الحسين(ع) در شکوفايي و رشد معنوي انسان»

خانم هوشیار، معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: معاونت پژوهش مدرسه علمیه رقیه(س) مشهد، فراخوان مقاله و همایش «آثار و برکات فرهنگ عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) در شکوفایی و رشد معنوی انسان» را با هدف معرفی آثار و برکات عزاداری امام حسین(ع) برگزار می کند.

 

وی گفت: آیت الله خامنه ای، می فرمایند:«اگر در جامعه ما، عشق به امام حسین(ع) و یاد و ذکر مصایب و حوادث عاشورا معمول و رایج نبود، معلوم نبود که نهضت با این فاصله زمانی و با این کیفیتی که پیروز شد،به پیروزی می رسید.»

 

این استاد تفسیر حوزه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد با اشاره به این که آثار و برکات عزاداری امام حسین(ع) بسیار است، افزود: ان شاالله برگزاری این فراخوان، زمینه آشنایی هر چه بیشتر با آثار و برکات عزاداری امام حسین(ع) را فراهم کند، که در نتیجه آن طلاب بتوانند پاسخ گوی شبهاتی باشند که در این زمینه مطرح می شود.

 

هوشیار به محورهای این فراخوان اشاره و اظهار کرد: پژوهشگران علاقه مند می توانند مقالات خود را در موضوعات «فلسفه عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع)»، «نقش عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) در شناخت اهل بیت(ع)»، «نقش عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) در محبت اهل بیت(ع)»، «نقش عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) در تربیت فرزند»، «نقش عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) در احیا و اجرای امر به معروف» ارائه دهند.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد با اشاره به این که عزاداری امام حسین(ع) در روح و روان انسان نیز تأثیر گذار است، ابراز کرد: «نقش عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) در لطافت روح و رسیدن به قرب الهی»، «نقش عزاداری ابا عبدالله (ع) در آرامش روانی» از دیگر موضوعات این فراخوان است.

 

وی با خاطر نشان کردن این که موضوعات مرتبط با موضوعات این فراخوان، نیز پذیرفته می شود، گفت: «نقش عزاداری ابا عبدالله(ع) در حفظ و گسترش روحیه وحدت و همدلی»، «نقش عزاداری ابا عبدالله(ع) در جلب مشارکت های مردمی»، « «نقش عزاداری ابا عبدالله(ع) در بیداری اسلامی»، ««نقش عزاداری ابا عبدالله(ع) در تقویت روحیه جهادی»، ««نقش عزاداری ابا عبدالله(ع) در تداوم انقلاب اسلامی تا برپایی حکومت مهدوی»، «نقش عزاداری ابا عبدالله(ع) در دشمن شناسی» از دیگر موضوعات این فراخوان است.

 

این استاد تفسیر حوزه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد به شرایط ارسال آثار اشاره کرد و افزود: حجم مقالات حداقل 15 و حداکثر 30 صفحه A4 باشد و همراه با فایل word ارسال شود.

 

هوشیار با اشاره به این که عموم علاقه مندان می توانند در این فراخوان شرکت کنند،خاطر نشان کرد: مقالات ارسالی بازگرداننده نخواهد شد.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد در ادامه با خاطر نشان کردن این که به مقاله برتر مبلغ پانصد هزار تومان، کمک هزینه سفر به کربلای معلی اهدا می گردد، ابراز کرد: علاقه مندان مقالات خود را به ایمیل مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد،(rpajuhesh@yahoo.com) ارسال کنند.

 

وی با بیان این که پایان آذر ماه آخرین مهلت ارسال آثار است، یادآور شد: پژوهشگران برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 37244169 تماس بگیرند./1309/302/ب2

ارسال نظرات