۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۳۰۳۵۱۴

اخبار کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ خانه ای که دارالقرآن شد، بقاع میقات الرضا مشهد جهت استقبال از زائرین پیاده امام رضا آماده می شوند، 1300 کیلوگرم پسته از موقوفه مصلی نایین برداشت شد، برگزاری جشنواره عکس با موضوع وقف و امامزادگان، وقف یک قطعه زمین دکتر زینب امیری برای ساخت مدرسه از اخبار کوتاه سازمان اوقاف است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، حجت الاسلام عیسی برادری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه با اشاره به ثبت دو موقوفه جدید ، گفت: یکی از این موقوفات منزل مسکونی به متراژ یکصد مترمربع به ارزش 5 میلیارد ریال است که وقف ایتام و معلولین شده است.

 

وی افزود: واقف خیراندیش ارومیه ای دیگری نیز منزل مسکونی اش را به عنوان دارالقرآن وقف کرد.

 

برادری افزود: این موقوفه جدید با متراز 100 مترمربع در جاده انهر ارومیه هفتمین موقوفه جدید ثبت شده در سالجاری است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه خاطرنشان کرد: پنج موقوفه جدید دیگر شامل چهار قطعه زمین با نیت ساخت پایگاه فرهنگی ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و مسجد و یک باب منزل مسکونی با نیت ایتام است که از ابتدای سال جاری تا کنون به ثبت رسیده است.

 

برادری افزود: شهرستان ارومیه دارای هزار و 100 موقوفه و هفت هزار و 660 رقبه است که از این تعداد 217 موقوفه منفعتی است.

 

بقاع میقات الرضا مشهد جهت استقبال از زائرین پیاده امام رضا آماده می شوند

در این جلسه برنامه ریزی لازم جهت فراهم آوردن امکانات رفاهی و ضروری ویژه زائرین پیاده امام رضا(ع) از روز اربعین تا پایان ماه صفر صورت گرفت.

 

بنا بر این گزارش، مشکلات سال گذشته بقاع در خصوص میزبانی زائرین مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا پیگیری جهت رفع مشکلات احتمالی و هماهنگی با اورژانس، آتش نشانی، هلال احمر و سایر نهادها انجام شود.

 

همچنین پیگیری وقف ها با اجرای نیت زائرین پیاده امام هشتم(ع) به منظور خدمت رسانی بیشتر به زائرین پیاده علی بن موسی الرضا(ع) در این ایام در دستور کار قرار گرفت.

 

این گزارش می افزاید: بقاع متبرکه امامزاده سید علوی، آستان مقدس خواجه اباصلت، خواجه مراد و امامزاده یحیی بن زید(ع) میامی مجری طرح استقبال از کاروانهای پیاده هستند.

 

گفتنی است اجرای این طرح در امامزاده عبدالعزیز (ع) دهسرخ و امامزاده سید اسماعیل در مسیر ملک آباد نیز در حال بررسی است.

 

یادآور می شود ایستگاه استقبال از زائرین کاروانهای پیاده نیز در مسیر پلیس راه رضویه برپا می شود.

 

1300 کیلوگرم پسته از موقوفه مصلی نایین برداشت شد

احمد جبلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین اظهار داشت: با پایان فصل تابستان و به بار نشستن محصول پسته در شهرستان نایین ، برداشت پسته از باغات این شهرستان آغاز شد

 

وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا نیز از موقوفه مصلی نایین با دارا بودن 18 جریب زمین و چندین درخت پسته ، مقدار 1 تن و 300 کیلوگرم پسته برداشت گردیده شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین در ادامه افزود: این موقوفه دارای چندین نیت از جمله ترویج معارف و شعائر اسلامی ، انجام مراسم مذهبی ، قرائت قرآن ، روضه خوانی و خیرات و مبرات است که درآمد سالانه آن از فروش محصول فوق صرف نیات مذکور می گردد.

 

 برگزاری جشنواره عکس با موضوع وقف و امامزادگان

براساس مقررات عمومی چهارمین جشنواره عکس وقف ، همه عکاسان آماتور و حرفه ای مجاز به ارائه 10 عکس دراین جشنواره هستند.

 

براساس این گزارش، چهارمین جشنواره عکس وقف شامل موضوعاتی مانند بناهای موقوفه، حوزه های علمیه و بیمارستان ها، مساجد، حسینیه ها و زیارتگاهها، احیاء و آبادانی امامزادگان و بقاع متبرکه ، نذور در مناسبات مذهبی ، خیرات و کمک به نیازمندان و ایتام ، کمک هزینه های درمانی و تحصیلی، کمک و بازسازی مراکز درمانی ، کمک و یاری به محرومان با رویکرد مثبت و حمایتی است.

 

بر پایه این گزارش به نفرات اول تا سوم جشنواره عکس وقف جوایز نفیسی به شرح زیر اهدا خواهد شد:

1-تندیس جشنواره لوح تقدیر و مبلغ 000/000/3 تومان

2ـ تندیس جشنواره لوح تقدیر و مبلغ 000/000/2 تومان

3ـ تندیس جشنواره لوح تقدیر و مبلغ 000/000/1 تومان

 

برای هر عکس راه یافته به نمایشگاه نیز مبلغ 000/100 تومان حق تألیف پرداخت خواهد شد.

 

این گزارش حاکی است.آخرین مهلت دریافت آثار 15 دی ماه و اعلام نتایج هفته آخر دی ماه سال جاری اعلام شده است.

 

لازم به ذکر است اختتامیه جشنواره عکس وقف در دهه اول بهمن ماه برگزار خواهد شد.

 

علاقمندان می توانند عکس های خود را به دبیرخانه اجرایی جشنواره به نشانی: همدان، میدان بعثت ـ ابتدای کوچه مشکی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، معاونت فرهنگی و اجتماعی ارسال کنند.

 

تلفن مستقیم دبیرخانه جشنواره : 38213226 ـ 081

 

وب سایت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان : www.hamedan.oghaf.ir

 

ایمیل جشنواره و دریافت آثار : mfso.fst.hamedan@gmail.com

 

وقف یک قطعه زمین دکتر زینب امیری برای ساخت مدرسه

حجت الاسلام مرتضی صادقی، رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شمال شرق تهران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح بصیرت عاشورایی واقف خیراندیش تهرانی به نام دکتر زینب مینا امیری متخصص قلب اطفال یک قطعه زمین خود را در شهرستان آبیک قزوین وقف کرد.

 

وی افزود: این زمین بیش از یک هکتار است که با ارزش بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون ریال جهت ساخت مدرسه ای به نام زینب مینا امیری وقف گردیده است.

 

صادقی با اشاره به این که این پنجمین وقف جدید در سال جاری در شمالشرق تهران به ثبت رسیده است ، گفت: وقف سنت حسنه ای است که به عنوان باقیات و صالحات برای انسان باقی می ماند./1325/ت303/ف2

 
منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف

ارسال نظرات