۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۳۰۲۲۸۴

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ نشست مسؤولین بسیج دانشجویی خراسان رضوی ،به صحنه رفتن تئاتر (رستگاری در گرای 61 )با محور نقد جریان تکفیر و اجرایی شدن25طرح اشتغالزایی برای تحقق اقتصادمقاومتی در کلات، از اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور صبح امروز در نشست مسئولین بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: اگر نگاه درستی به شرایط داخل کشور داشته باشیم و به منطقه و دنیا نگاه نماییم آنچه که برای نیروهای انقلابی اولویت دارد، جلوگیری از نفوذ می باشد.


 وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به مسئله نفوذ بسیار تاکید نموده‌اند اما متاسفانه ما به عنوان دانشجو بسیجی  از سال گذشته هیچ تغییری در وظایف خود نداده‌ایم و صحنه عمل ما تغییر نکرده است.

 

گودرزی در ادامه افزود: ما در اوج تهدید و فرصت هستیم و طبق سخنان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به معنای واقعی در جنگ تمام عیار و هر لحظه در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می باشیم. حال اگر یک نگاه واقع بینانه داشته باشیم می بینیم فرصت‌های جدید پیش رو زیادی در انقلاب اسلامی داریم که کمتر به آن‌ها پرداخته ایم و اگر کسی بخواهد برای جلوگیری از نفوذ کاری انجام بدهد باید این فرصت‌ها را بشناسد.

 

وی خاطر نشان کرد: ایران در بهترین شرایط و آمریکا در بدترین شرایط خود پای میز مذاکره نشست، اوباما در سخنرانی ماه پیش خود می گوید، ما برای براندازی جمهوری اسلامی ایران نه می توانیم حمله نماییم نه تحریم چاره ساز می‌باشد، بلکه باید با آن‌ها مذاکره نمود.

 

گودرزی ادامه داد :حال من از افرادی که می گویند ما با آمریکا مشکلی نداریم و دشمنی ما با آمریکا تمام شده است، این سوال را می‌پرسم چرا اوباما می‌خواهد با ملت ما بجنگد و الان می‌گوید نمی تواند؟ چرا ما تحریم اقتصادی هستیم؟ مگر ایران چه جنایاتی انجام داده است؟ مگر جمهوری اسلامی ایران کودک کشی می نماید؟


مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: اگر واژه نفوذ مطرح می‌شود و ما در یک جنگ تمام عیار و هر لحظه با دشمن هستیم باید بدانیم دشمن دارد چه کاری انجام می‌دهد و نفوذ چگونه محقق می‌شود و چگونه باید جلو نفوذ را گرفت


وی اظهار کرد :در عین حال باید به این نکته توجه داشته باشیم که فرهنگ اسلام ناب و شیعه به ما آموخته است که همیشه امیدوار باشیم و با اعتماد‌ به نفس کارها را انجام دهیم اما باید آگاه نیز باشیم و طبق هشدارهای رهبری تمام نیروهای انقلابی و مومن باید آماده باش باشند که  در این وظیفه بسیج دانشجویی پرچم دار می‌باشد.

 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور خاطر نشان کرد : آمریکا برای اینکه بتواند در داخل کشور نفوذ نماید کارهای بسیار جدی انجام می‌دهد حال ما می‌توانیم با انجام کار‌های کوتاه مدت و بلند مدت جلو نفوذ را بگیریم، یکی از راهکار‌های جدی و اساسی تقویت روحیه انقلابی در خود و دیگران می‌باشد، که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (مد ظله العالی) نیز تاکید می‌نمایند اولیت کشور رشد علمی، رشد اقتصادی و رشد روحیه انقلابی می باشد.


گودرزی گفت: مدل توسعه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی که دولت در کشور دنبال می نماید وجریان فتنه از فرصت این دولت استفاده می کند که زمینه ساز نفوذ آمریکا می‌باشد، حال با توجه به فرمایشات امام خامنه ای (مد ظله العالی) امسال سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت می‌باشد و انسجام ملی امسال از همه مهم تر است و کشور نباید وارد فضا چند قطبی گردد و نمی توان در مقابل این اقدامات سکوت کرد چه کاری انجام دهیم؟ در واقع این مهارت می‌خواهد که همدلی حفظ شود و سکوت نیز نکنیم که این مهارت را باید در خود تقویت نماییم.

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور یادآور شد: آمریکا در منطقه غرب آسیا سه هدف کلی را دنبال می‌نمایند، اولین هدف آن‌ها مهار ایران و مهار اسلام می‌باشد زیرا که در واقع رقیب دموکراسی آمریکا ایران و اسلام می‌باشد که اسلام هراسی هایی که وجود د ارد به خاطر همین می‌شد.


 وی ادامه داد :دومین هدف آن‌ها امنیت اسرائیل می‌باشد که در واقع امنیت خود سیاست مداران آمریکا می‌باشد، و سومین هدف آمریکا نفت و منابع اقتصادی است زیرا به دلیل آن که آمریکا برشکسته شده است و منطقه غرب آسیا دارای منابع اصلی زیرزمینی می‌باشد و مرکز ثروت دنیا اینجا می‌باشد حال آمریکا برای اینکه این سه هدف محقق بشود باید  حضور و نفوذ دائمی در منطقه داشته باشد که برای این حضور برنامه ریزی‌های زیادی انجام داده است و به این جمع‌بندی رسیده است که تمام قدرت و ارتش‌های بزرگ در منطقه باید تجزیه گردند.


گودرزی تصریح کرد : تداوم بحران در منطقه برای آمریکا بسیار راهبردی می‌باشد چون در ادامه به بهانه وجود بحران برای کمک به کشورهای غرب آسیا می‌آیند و جنگ در میان مسلمانان در این کشورها  راه می‌اندازند که فلسفه وجود داعش در منطقه همین می‌باشد تا در نهایت قدرت ایران فرسایش یابد تا ایران نتواند بیداری اسلامی را گسترش دهد که تشویق عربستان برای جنگ با یمن نیز برای رسیدن به همین هدف می‌باشد چرا که درصدد است گروه حزب اللهی انصار الله را که حکومت را به دست گرفته نابود کند


وی در ادامه عنوان کرد : آمریکا در داخل کشور ایران چند نکته را دنبال می نماید اولین آن‌ها اختلال در نظام محاسباتی مسئولین می‌باشد که یکی از روزنه‌های نفوذ تاثیر روی مسئولان می‌باشد، دومین نکته این است که تشخیص مردم را به اشتباه بیاندازند که مردم فکر نمایند که با داشتن رابطه با آمریکا و مذاکره وضع بهتری پیدا خواهند نمود و سومین نکته جریان روشنفکری را در داخل کشور در عرصه کتاب، هنر و موسیقی تقویت می نمایند


مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور تاکید کرد : خود آمریکا اعتراف می‌نماید دلیل اینکه ما نتوانستیم به انقلاب ضربه بزنیم این است که ملت ایران دیندار و دارای یک رهبر دینی هستند که پیوند قوی بین این دو وجود دارد حال آن‌ها یا باید دین را از مردم بگیرند یا مدل دینداری را عوض نمایند که این سه نکته بالا در راستای عوض کردن مدل دینداری انجام می‌شود، تکلیف همه ما برای جلوگیری از نفوذ،ولایت پذیری و ولی شناسی میباشد.

 

گودرزی افزود: آمریکا جدایی دین از سیاست را ترویج می‌دهد در حالی که دین اسلام یک دین اجتماعی می‌باشد حال تغییر مدل دینداری در لایه های زیرین دارد انجام می‌گردد که دین را به یک دین حداقلی تبدیل نماید که با ترویج عرفان‍های کاذب، علم روانشناسی و اخلاق سکولار که شباهت‌هایی با دین واقعی دارد ولی قید و بندهای آن را ندارد، می‌خواهند به این هدف خود دست یابند.


وی اظهار کرد: طبق سخنان رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای (مد ظله العالی) بسیج باید دو پایه فکری قوی داشته باشد که اولین آن مسئولیت پذیری و دومین آن بصیرت می‌باشد یعنی احساس مسئولیت اجتماعی نماییم و به پیرامون خود بی توجه نباشیم واسلام را نمی‌توان از استکبارستیزی جدا کرد، حال برخی می‌گویند چرا ما باید به سوریه و عراق کمک کنیم این را بدانند که اگر بحران را در این کشورها کنترل نکرد باید در خیابان‌های خود با آن‌ها بجنگیم

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور یادآور شد: یکی دیگر از راه‌های نفوذ آمریکا تقویت جریان اصلاحات و فتنه می‌باشد که اصول گرایان در انتخابات آینده رای نیاوردند و هر فردی که با انقلاب زاویه بیشتری  دارد بتوان رای بیاورد.


وی ادامه داد: هدف اصلی کم کردن ظاهری تحریم ها همین می‌باشد، از شگرد‌های آمریکا برای نفوذ بحث دیپلماسی عمومی و تمرکز بر روی مردم و جوانان ایران است که وقتی افکار مردم به هم ریخت آن موقع در رفتار مردم نیز ساطع می‌گردد، که می توان به نمونه های چون ایجاد سفارت مجازی و پیام های تبریک نوروزی اوباما به مردم ایران در این زمینه اشاره کرد

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: حال ما با شناخت این راه‌های نفوذ باید بدانیم چه کاری انجام دهیم درعصر حاضر گفتمان و تمدن غربی در حال افول و فروپاشی می‌باشد و دنیا از کشتن و جنایت خسته شده است و منتظر حرف جدیدی می باشد.

 

گودرزی در پایان گفت: ما باید وظیفه خود را انجام دهیم و در عین حال مراقب نفوذ باشیم، تهدیدهای داخلی را ببینیم و همچنین فرصت‌های پیش‌رو را بشناسیم و با عزم و اراده قوی حرکت نماییم و به وعده‌های الهی امیدوار باشیم.

 

با محور نقد جریان تکفیر در مشهد تئاتر(رستگاری در گرای 61)به روی صحنه می رود


مسئول بسیج هنرمندان خراسان رضوی گفت: «رستگاری در گرای 61» با محور نقد جریان تکفیر در مشهد مقدس روی صحنه می‌رود.


سید جواد کمالی ضمن تقدیر از تلاش‌های فعالان حوزه رسانه و هنرمندان در زمینه شناساندن چهره زشت جریان‌های تکفیری اظهار داشت: همان‌طور که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی فرموده‌اند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است؛ ما نیز در راستای این سخن گوهر بار نمایش «رستگاری در گرای 61» را امسال نیز در برنامه کار قرار داده‌ایم.

 

وی افزود: امروز مخالفان اسلام با استفاده از رسانه به دامن‌زدن به دو دستگی و تبلیغ اسلام‌ستیزی می‌پردازند و ما وظیفه داریم با استفاده از هنر و رسانه در جهت بصیرت‌افزایی حرکت کنیم.


در ادامه عباس ممیز زاده نویسنده و کارگردان نمایش در مورد شکل‌گیری این تئاتر گفت: در سال 92 ایده اولیه در موسسه فرهنگی هنری 7 آسمان با زمینه تحولات ایجاد شده در منطقه شکل گرفت و اساس آن برپایه مطالعاتی در زمینه ریشه‌های سلفی گری، کاربرد  تفکر عاشورایی در مقابله با آن و تقویت بصیرت و مقاومت نهاده شد.


وی افزود: در 4 مرحله این متن بازنویسی شده و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه امام رضا (ع) به عنوان مشاور مذهبی نقش اساسی را ایفا کردند.

 

اجرایی شدن25طرح اشتغالزایی برای تحقق اقتصادمقاومتی در کلات/نبود بازار فروش وعدم حمایت دستگاه های اجرایی مهم ترین مشکل تحقق اقتصادمقاومتی


مسئول سازندگی کلات از اجرایی شدن25طرح اشتغالزایی در راستای تحقق اقتصادمقاومتی خبردادوگفت: نبود بازار فروش و عدم حمایت دستگاه های اجرایی مهم ترین مشکلات اجرای اقتصامقاومتی درشهرستان کلات است.


ستوان یکم پاسدارعلی قدیمی مسئول بسیج سازندگی کلات با تاکید بر مطالبات مقام معظم رهبری اظهارداشت: در سال جاری بالغ بر 8میلیارد ریال تسهیلات در راستای تحقق اقتصادمقاومتی و طرح های اشتغالزایی به بسیجیان شهرستان در قالب عقود اسلامی ارئه گردید.


وی با بیان اینکه جوانان در کمترین زمان پس از ارائه طرح به بسیج سازندگی از تسهیلات برخوردار می شوند،گفت: انتظار می رود تا پایان سال شاهد اجرایی نمودن بالغ بر30طرح کلان و خرد باتوجه به درخواست متقاضیان باشیم.


علی قدیمی نبود بازار فروش تضمینی و فراهم نکردن و عدم همکاری دستگاه های اجرایی را مهم ترین مشکلات عدم اجرایی نمودن و بهره وری از طرح های اقتصادمقاومتی عنوان کرد.


وی با انتقاد از تغییر در رویه ارائه پرداخت تسهیلات به متقاضیان در سال جاری گفت: درسال های گذشته تسهیلات بصورت مرحله ای بود که موجب کمترین انحراف در ارائه تسهیلات بود که باید برای بهره برداری مناسب برای این طرح ها داشته باشیم و نحوه آزادسازی تحصیلات مورد بازبینی قرار گیرد.


مسئول بسیج سازندگی شهرستان کلات ارائه کلاس های اموزشی با همکاری جهاد را یکی دیگر از برنامه های اقتصاد مقاومتی در کلات دانست وگفت: اموزش همگام با ارائه تسهیلات باعث رغبت بیشتر وکاهش زیان در اجرای طرح شود.


در ادامه مسئول بسیج سازندگی کلات به تشریح طرح های اجرایی در کلات پرداخت.


علی قدیمی گفت: کارگاه کوچک صنایع تبدیلی روغن کنجد در بخش مرکزی و بخش زاوین در حال بهره برداری است که بطور متوسط سالیانه بالغ بر 12تن خروجی روغن کنجد اعلا از محصول کشتی دیم روانه بازار می شود.


مسئول بسیج سازندگی کلات اجرایی شدن پنج طرح پرورش مرغ بومی در کلات را یکی از طرح های موفق در شهرستان عنوان کرد که بیش از 8خانواده به خودکفایی رسیده اند.


وی در ادامه گلخانه های تولید محصولات گوجه فرهنگی، خیار و توت فرهنگی را از طرح های مهم زودبازده عنوان کردوگفت: در این زمینه گام های بلندی برای تامین نیاز اساسی مردم به این اقلام در سطح شهرستان و در مواردی هم صادرات این محصولات را به مشهد در پی داشته است که این خود موجب اشتغالزایی بیش از بیست نفربطورمستقیم وغیرمستقیم شده است.


قدیمی پرورش دام های سبک و سنگین به روش سنتی را یکی دیگر از معضلات اصلی شهرستان کلات در بخش دامپروری عنوان کردوگفت: باتوجه به آموزش های متناسب و پیوسته و ارائه تهسیلات اقتصادمقاومتی برای دامپروری ها تلاش بر مهاجرت معکوس جوانان به حاشیه شهر مشهد کرده ایم که خود یکی دیگر از معضلات اجتماعی اقتصادی است.

وی در پایان در خصوص اشتغالزایی در راستای اجرایی کردن طرح های اقتصادمقاومتی برای روستائیان گفت: باتوجه به خشکسالی ها در چند سال اخیر مردم بدلیل نتواستن تامین اذوقه دام، اقدام به فروش کرده بودند که ارائه تسهیلات با تنفس های کوتاه و بلند مدت در راستای حمایت دامداران بود./859/203/ب3

ارسال نظرات