۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۳۰۲۱۷۲
خطیب نماز جمعه بجنورد:

سخنان رهبری زنگ بیدارباش نسبت به غفلت در دانشگاه‌ها را به صدا درآورد

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه بجنورد گفت: سخنان اخیر رهبری زنگ بیدارباش نسبت به عواقب غفلت در دانشگاه ها را به صدا درآورد به همین دلیل این فرمایشات می بایست سرلوحه فعالیت دانشگاهیان قرار گیرد.
حجت الاسلام ابوالفضلي - امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، امام جمعه موقت بجنورد، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر مسؤولان وزارت خانه‏های علوم و علوم پزشکی و دانشگاهیان، اظهار کرد: باید مسؤولان و متولیان دانشگاه ها و نیز دانشجویان به مسائل و مشکلات مورد نظر رهبری حساس بوده و برای برطرف شدن آنها، راهکارهای مدنظر معظم له را در عمل اجرایی کنند.

 

وی با تأکید بر توجه بیشتر به مسائل ارزشی در کنار مسائل آموزشی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، افزود: باید توجه داشت که کمترین غفلت در این زمینه در آینده عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت و بر سایر بخش های کشور نیز اثرات مستقیمی می گذارد.

 

حجت الاسلام ابوالفضلی با اشاره به لزوم بالا بردن بصیرت سیاسی و انقلابی در دانشجویان در راستای تربیت جوانانی انقلابی، متدین و دارای عزت، خاطرنشان کرد: اکنون کشور و نظام اسلامی ما به مدیرانی متدین، بااخلاق و برخوردار از غیرت دینی و ملی نیاز دارد در حالی که دشمنان تلاش می کنند با تأثیرگذاری در دانشگاه ها، اساتید و مدیرانی با تفکر، سبک زندگی و منش غربی تربیت کنند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان خراسان شمالی تصریح کرد: باید همه هوشیار باشند و اجازه ندهند در پی غفلت و انفعال آنها، مدیرانی با رفتار و تفکر غربی در دانشگاه های ما تربیت شوند.

 

وی با بیان اینکه کشور و نظام اسلامی به مدیری با رفتارها و روش های غربی نیازی نداشته بلکه به مدیری بااخلاق نیاز دارد که بتواند ارزش های انقلاب و نظام را ترویج کرده و پاس دارد، افزود: مدیر و استاد دانشگاه باید در کنار علم و دانش، اخلاق را نیز در جامعه ترویج دهد تا از این طریق اخلاق اسلامی در جامعه دینی نهادینه شود.

 

برگزاری کنسرت مختلط در دانشگاه به بهانه شادی و نشاط، جفا به فرهنگ است

حجت الاسلام ابوالفضلی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه توأمان به علم و اخلاق در دانشگاه ها، اظهار کرد: متأسفانه اکنون در برخی دانشگاه ها به جای کارهای فرهنگی، اقدام به برگزاری کنسرت ها و اردوهای مختلط می شود در حالی که این فعالیت ها نتیجه ای جز زیان دانشگاه ها و دانشگاهیان ندارد.

 

وی تصریح کرد: شادی در همه محیط ها خوب و ضروری است اما باید توجه داشت که نباید در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که هدف اصلی کسب علم و دانش در کنار اخلاق است، به بهانه شادی و نشاط، روش ها و اقدامات غلط ترویج شوند.

 

حجت الاسلام ابوالفضلی با یادآوری دغدغه های رهبر معظم انقلاب در این زمینه، خاطرنشان کرد: همان گونه که رهبری فرمودند متأسفانه برخی افراد کار فرهنگی در دانشگاه ها را با برگزاری کنسرت ها و اردوهای مختلط اشتباه گرفته اند که این رویه باید هر چه سریع تر اصلاح شود.

 

وی ادامه داد: برگزاری کنسرت ها و اردوهای مختلط در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به بهانه ترویج شادی و نشاط در این مراکز، جفا به علم و فرهنگ است.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد با بیان اینکه در سال های گذشته ورود و خروج به دانشگاه ها نیز کنترل می شد اما اکنون این امر کمتر مورد توجه قرار می گیرد، اضافه کرد: در زمان یکی از مسؤولان گذشته شعارهایی داده شد و همه زحمات در دانشگاه ها به باد رفت و تأسف آور است که اکنون نیز برخی به دنبال زنده کردن آن روش هستند.

 

وی تأکید کرد: سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب زنگ بیدارباش نسبت به عواقب غفلت در دانشگاه ها را به صدا درآورد به همین دلیل این فرمایش ها می بایست سرلوحه فعالیت دانشگاهیان قرار گیرد.

 

باید فضای دانشگاه ها در دست جوانان بسیجی و انقلابی باشد

امام جمعه موقت بجنورد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه می بایست به جوانان در دانشگاه ها میدان داده شود، تصریح کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی و اقدام شود که به جوانان متدین، انقلابی، بسیجی و خانواده های شهدا و ایثارگران در دانشگاه ها میدان بیشتری داده شود و فضا در دست آنها باشد نه آنکه فضا از دست این افراد گرفته شود.

 

حجت الاسلام ابوالفضلی با اشاره به اینکه متأسفانه در برخی از دانشگاه ها فضای دانشگاهی از دست جوانان متدین و انقلابی و بسیجی گرفته شده است، افزود: این رویه نتیجه ای جز جولان اساتید و افرادی با تفکر و منش غربی در دانشگاه ها را ندارد.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از اساتید دانشگاه در کلاس های درس خود ایجاد حقارت می کنند، خاطرنشان کرد: در حالی که همه کشورها از جمله دشمنان ایران اسلامی به پیشرفت و توسعه روزافزون ما اذعان دارند متأسفانه برخی اساتید دانشگاه ها در کلاس های درس خود از پسرفت و عقب ماندگی کشور می گویند.

 

حجت الاسلام ابوالفضلی افزود: با وجود آمارهای بین المللی از پیشرفت علمی ایران، برخی مسؤولان و اساتید این موضوع را قبول نداشته و در کلاس های درس خود بذر ناامیدی نسبت به کشور و نظام اسلامی را در اذهان جوانان و دانشجویان می پاشند.

 

حماسه سوسنگرد مغفول واقع شده است

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت بیست و ششم آبانماه، سالروز آزادسازی سوسنگرد در سال 1359، اظهار کرد: با وجود اینکه حماسه آزادسازی سوسنگرد از فتح خرمشهر و شکستن حصر آبان کمتر نیست اما متأسفانه به این مؤفقیت کم توجهی شده و در مورد آن آنگونه که باید و شاید تبلیغات و آگاهی بخشی صورت نگرفته است.

 

به گفته وی حماسه آزادسازی سوسنگرد تا حدی مغفول واقع شده به همین دلیل نیز لازم است تا رسانه ها و نهادهای مسؤول و مربوط در مورد این مؤفقیت بزرگ آگاه سازی و اطلاع رسانی بیشتری داشته باشند تا شناخت و آگاهی شهروندان در این زمینه افزایش یابد.

 

حجت الاسلام ابوالفضلی با یادآوری اینکه در عملیات آزادسازی سوسنگرد رهبری از امام خمینی(ره) تبعیت کردند، افزود: اطاعت از رهبری زمان در همه دوران ها و در تمامی زمینه ها، سبب عزت دنیا و آخرت خواهد شد.

 

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات آزادسازی سوسنگرد، بر نهادینه کردن بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و گفت: این امر مهم نیازمند نگاه ویژه رسانه ها و دستگاه های فرهنگی است./9314/201/ب1

ارسال نظرات