۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۳۰۲۰۹۶
مدیر مهد قرآن شهرضا:

صلابت حضرت زینب به شکوه امارت یزید پایان داد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مهد قرآن شهرضا با بیان این که، صلابت حضرت زینب(س) به شکوه امارت یزید پایان داد، گفت: یزید مصداق بارز ظلم و تعدی در حق مردم در طول تاریخ است.
وفات حضرت زينب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عباسعلی الصاق، مدیر مهد قرآن شهرضا، صبح امروز در همایش منشور عزت که در آستان امامزاده شاهرضا، برگزار شد، با اشاره به بخش هایی از واقعه عاشورا عنوان کرد: در بساری از موارد انسان ها بدون تفکیک بین ظاهر و معنا، اموری را بر سایر چیزها ترجیح می دهند، که نه تنها سودی ندارد، بلکه با توجه به ایمان به آخرت و علم به وجود روز جزا، این داشته ها، روزی سبب خسران آن ها خواهد شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: سبقت برای کسب مدارج مادی و کسب منافع دنیایی بدون در نظر داشتن آخرت و ایمان به پروردگار، انسان را به اموری وادار می کند که ثمره نهایی آن گسترش ظلم و فساد در زمین و تضییع حقوق مردم، و برای خود فرد، خسران در آخرت است.

 

مدیر مهد قرآن شهرضا تأکید کرد: اسلام هموراه بر بصیرت دینی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تأکید و توصیه دارد، در قاموس قرآن کریم عزت و سربلندی منحصر به پروردگار، و افرادی است که از ناحیه الهی مفتخر به دریافت آن می شوند، است و از این جهت مؤمن باید طریقه کسب عزت و سربلندی و نتیجه ای که در دنیا و آخرت به دنبال خواهد داشت، را ملاک اظهار نظر قرار دهد.

 

حجت الاسلام الصاق در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: عزیز در لغت به معنی کسی است که شکست ناپذیر بوده و منظور کسی است که اگر به حسب ظاهر شکست خود احساس حقارت نکرده و نا امید نمی شود.

 

وی با اشاره به بخش هایی از تاریخ دوران صدر اسلام، عنوان کرد: در زندگی پیامبر اکرم(ص) و سایر ائمه(ع) مشاهده می کنیم که در طول زندگی شکست هایی داشتند اما احساس شکست نکرده اند؛ پیامبر اکرم(ص) در نبرد احد با شکست و تلفات سنگینی در اصحاب خود مواجه شدند و حضرت علی(ع) حدود 25 سال خانه نشین و از امور سیاسی به دور بودند، اما وقوع این حوادث به معنای شکست حقیقی ایشان نبود.

 

ایمان به خداوند افق دید انسان را گسترش می دهد

مدیر مهد قرآن شهرضا گفت: ایمان به خداوند و روز جزا، افق دید انسان ها را گسترش می دهد، یعنی وقتی که انسان خداوند را باعث تمام امور بداند و یقین داشته باشد که خداوند در روز جزا به طور یقین از تمام اعمال و رفتار و داشته ها و تلاش های ما سؤال می کند، در تفسیرهای خود از عزت و حقارت تجدید نظر می کند.

 

حجت الاسلام الصاق تصریح کرد: در واقعه عاشورا، حضرت اباعیدالله(ع) در صحرای کربلا به ظاهر شکست خوردند اما بر اساس منطق اسلام اینگونه نبود، افرادی با شمار اندک به دست افرادی با شمار زیادی قلع و قمع شدند اما به واسطه دلیل و برهانی که در توجیه اعمال و رفتار هر دو سپاه وجود داشت، عده اندک بر عده زیاد پیروز شدند.

 

وی با اشاره به آیه«اِنَّ الَذین آمَنوا و عَمِلوا الُصالِحات سَیَجعَلُ الرَحمانُ لَهُم وُدّا» از سوره مبارکه مردم عنوان کرد: اقدام امام حسین(ع) در صحرای عاشورا مصداق بارز عمل صالح و ایمان به خداوند است، عظمت وجودی واقعه عاشورا به دلیل انتساب به خداوند بود و اوج شقاوت قاتلان امام حسین(ع) و اصحاب آن حضرت، به دلیل قتال با جنود الله بود.

 

مدیر مهد قرآن شهرضا با بیان این مطلب که، صلابت حضرت زینب(س) به شکوه امارت یزید پایان داد، اظهار کرد: یزید مصداق بارز ظلم و تعدی در حق مردم در طول تاریخ است، افرادی با اخلاق یزید در طول تاریخ بوده اند که با بی اعتنایی به تمام مقدسات و حتی ارزش های انسانی، مال و جان و ناموس و شرف مردم را بر خود مباح دانسته و به طغیان در زمین پرداختند، اما سخنان کوبنده حضرت زینب(س) این شکوه ظالمانه را در هم شکست.

 

مدیر مهد قرآن شهرضا در ادامه این مطلب افزود: در مجلس مغرورانه یزید، حضرت زینب(س)، با جمله تاریخی ما رَأیتُ الّا جَمیلا به همگان ثابت کردند، تلاش در راه خداوند زیبا ترین و بهترین عمل یک بنده است.

 

حجت الاسلام الصاق همچنین با اشاره به آیه 8 سوره منافقون تأکید کرد:خداوند در این آیه می فرماید«وَللّه العِزَةُ وَلُرَسوله وَ لَلمؤمِنین وَ لکِنَّ المُنافِقینَ لا یَعلَمون»، منحصر کردن عزت در قدرت الهی، پیامبر و اهل ایمان، وعده الهی است، اما منافقان، یعنی افرادی که نمی خواهند به عظمت سخن حق اقرار کنند، این مسأله را نمی دانند، به عبارت دیگر پافشاری آن ها در باطل مانع درک این حقیقت است.

 

وی در پایان، گفت: افرادی که به دنبال کسب مناصب مادی هستند تا به وسیله این مناصب به عزت و شکوه برسند، و افرادی که با جمع ثروت و کثرت فرزندان و یاران طالب عزت هستند، در حالی که خداوند را به عنوان صاحب اصلی عزت و سربلندی فراموش کرده اند، به زودی باید در برابر عظمت الهی، پاسخ گوی اعمال و حقوق الناسی که بر ذمه خود باشند./868/202/ب1

ارسال نظرات