۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۳۰۲۰۰۶
آیت الله نوری همدانی:

رسانه ها باید همسو با اسلام و انقلاب باشند/ تأکید بر نظارت دقیق بر چاپ و نشر کتاب

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: در موضوع کتاب که مجوز آن از سوی شما صادر می شود ابتدا باید کسانی که همسو و هم عقیده با جهت گیری های انقلابی هستند باید با دقت مطالعه کنند سپس وزارت ارشاد مجوز آن را صادر کند چرا که در یک کتاب هزار صفحه ای اگر یک سطر برخلاف باشد تمام کتاب زیر سوال می رود.
آيت الله نوري همداني سفر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، گفت: کار فرهنگ و ارشاد بسیار مهم ، وسیع و تأثیر گذار است.

 

وی افزود: در موضوع کتاب که مجوز آن از سوی شما صادر می شود ابتدا باید کسانی که همسو و هم عقیده با جهت گیری های انقلابی هستند باید با دقت مطالعه کنند سپس وزارت ارشاد مجوز آن را صادر کند چرا که در یک کتاب هزار صفحه ای اگر یک سطر برخلاف باشد تمام کتاب زیر سوال می رود.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: با توجه به این که کشور ایران دشمنان زیادی دارد و آنها سعی می کنند از هر طریقی نفوذ کنند و باید ما هوشیار باشیم که در برابر آنها با بیداری قدم برداریم و عزت اسلامی و انقلابی را همیشه حفظ کنیم.

 

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت فیام در جامعه، گفت: نظارت بر فیلم در عرصه سینما بسیار مهم است و باید نظارت دقیق و منصفانه برروی فیلم ها باشد که تأثیر منفی بر روی مخاطبان نداشته باشد.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف وزارت ارشاد نظارت بر روی رسانه ها است با توجه به این که امروز کشور نیازمند این است که همه باهم هماهنگ حرکت کنند ولی متأسفانه بعضی از رسانه ها سیاه نمایی می کنند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی عنوان داشت: جهت گیری همه رسانه ها باید همسو با عزت و قدرت اسلام و انقلاب باشد در حالیکه در میان رسانه های داخل اختلاف خیلی زیاد شده است؛ همه باید در یک راه حرکت کنند و اگر کسی در این زمینه تخلف کرد، تخلف او بدون مجازات نباید باشد.

 

این مرجع تقلید تصریح کرد: با توجه به این که دشمنان اسلام و انقلاب فراوان است و ما را زیر نظر دارند و خیلی شیطان صفت و فریبکار هستند و قصد ضربه زدن به نظام را دارند، آمریکا و سران اروپا شکی نیست که با جمهوری اسلامی ایران و انقلاب سخت در دشمنی هستند.

 

وی در پایان گفت: با توجه به این که انقلاب اسلامی براساس دین، حق و فطرت است طبیعتا کفر در برابر این انقلاب ساکت نخواهد نشست و همیشه منتظر یک فرصت است که ضربه خود را وارد کند./1325/پ202/ج1

ارسال نظرات