۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۳۰۱۹۴۷

نامه دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب به پادشاه عربستان برای توقف حکم اعدام شیخ نمر

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نامه ای که چند وقت پیش به پادشاه عربستان ارسال کرده است، گفت: در این نامه از پادشاه عربستان خواسته شده تا از اجرای حکم اعدام شیخ نمر جلوگیری شود.
آيت الله اراکي آيت الله محسن اراکي آيت الله شيخ محسن اراکي

آیت االله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: اجرای حکم شیخ نمر احساسات جمع کثیری از مردم عربستان را تحریک می کند چرا که در عربستان چند میلیون شیعه زندگی می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در صورت اجرای حکم اعدام شیخ نمر کنترل این شیعیان از دست عربستان خارج می شود و دردسر برای عربستان و کشورهای منطقه دارد چرا که کشورهای حاشیه ای خلیج فارس ضربه پذیر هستند، این اقدام به ضرر عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ارسال نامه ای به پادشاه عربستان اظهار داشت: در این نامه از پادشاه عربستان خواسته شده تا از اجرای حکم اعدام شیخ نمر جلوگیری شود چرا که به نفع کشورهای منطقه نیست و دود آن به چشم عربستان خواهد رفت.

 

آیت الله اراکی افزود: به هر حال در کشور عربستان خانه خدا و مزار پیامبر اکرم (ص) قرار دارد، ملک عربستان باید در همسویی وحدت مسلمانان عمل کند در غیر این صورت مشکلاتی برای آنها به وجود می آید./818/ت302/ج1

ارسال نظرات