۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۳۰۱۷۳۶
حجت الاسلام تقوی مطرح کرد؛

وحدت حوزه و دانشگاه راهگشای تکنولوژی روز

خبرگزاری رسا ـ معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه امروزه در عرصه تکنولوژی نیاز به اجتهاد داریم، گفت: این مهم فقط با وحدت علمی حوزه و دانشگاه تحقق می‌یابد.
حجت الاسلام تقوي

حجت الاسلام تقوی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی پرند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات، گفت: از فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه استفاده از علمای حوزه علمیه قم به صورت هفتگی در دانشگاه برای تدریس، بصیرت افزایی و برگزاری کارگاه‌های هیأت علمی است.

وی افزود: در رشته‌های مختلفی از جمله فقه، هنر و فلسفه از سوی دانشجویان ارتباط عمیقی با علمای حوزه علمیه قم شکل گرفته و همچنین استفاده از علما برای مشاوره فرهنگی نیز صورت گرفته است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی پرند با ابراز تأسف از وحدت صوری حوزه و دانشگاه ابراز داشت: وحدت حوزه و دانشگاه امروزه امری شکلی و صوری شده در صورتی که این گفتمان می‌تواند به صورت حقیقی شکل گیرد؛ امروزه در حوزه تکنولوژی ما نیاز به اجتهاد دارد و این فقط با وحدت علمی حوزه و دانشگاه ایجاد می‌شود.

وی با بیان مثالی در این رابطه خاطرنشان کرد: ما در گذشته فکر می‌کردیم که هنرمندان را متعهد کنیم یا متعهدان را هنرمند کنیم در صورتی که باید به این بیاندیشیم که آثاری از تکنولوژی روز وابسته به منابع دینی شکل گیرد که این خود تبلور واقعی وحدت حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تأکید کرد: قرآن کریم وجود آهن را در کره زمین نزول از آسمان می‌داند، امروز ناسا کشف کرده که آهن در گذشته در زمین موجود نبوده و از آسمان نازل شده است؛ چرا این مسأله نباید از سوی حوزه و علما کشف می‌شد؟ این به سبب این است که حوزه و دانشگاه به طور واحد به مسائل علمی نپرداخته‌اند.

وی در پایان ابراز داشت: حوزه امروز نیاز به آزمایشگاه دارد؛ حوزه باید احکام و مسائل دینی را در آزمایشگاهی که آثار خود را در همه عرصه‌ها به نمایش بگذارد بیان کند و این آزمایشگاه بدون تصور وحدت حوزه و دانشگاه شکل نخواهد گرفت./1329/پ200/ف

ارسال نظرات