۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۳۰۱۶۱۱

سرهنگی؛ معلمی که ادبیات دفاع مقدس درس می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ سرهنگی، معلمی که ادبیات دفاع مقدس درس می‌دهد انقلاب اسلامی می‌تواند افتخار کند که صاحب سبک ادبی خاص خود است، چیزی که بسیاری از انقلاب‌های بزرگ تاریخ از آن بی‌بهره‌اند، آن هم در این سن جوانی که فقط کمی بیش از سه دهه از عمر آن گذشته است.
مرتضي سرهنگي، مدير دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگی، معلمی که ادبیات دفاع مقدس درس می‌دهدانقلاب اسلامی می‌تواند افتخار کند که صاحب سبک ادبی خاص خود است، چیزی که بسیاری از انقلاب‌های بزرگ تاریخ از آن بی‌بهره‌اند، آن هم در این سن جوانی که فقط کمی بیش از سه دهه از عمر آن گذشته است.

 

این افتخار بزرگ نیز ناشی از تنها یک چیزاست و آن حضور مجاهدت‌گونه مردانی است که از بدو انقلاب دغدغه فرهنگ داشته‌اند و به ادبیات به شکل تفنن نگاه نکرده، بلکه آن را ابزاری برای نشر انقلاب و سلاحی در جهت دفاع از دستاورد‌های انقلاب اسلامی مستضعفین دانسته‌اند؛ مردانی از جنس مرتضی سرهنگی.

 

روز گذشته مراسم پاسداشت مردی برگزار شد که نامش با ادبیات انقلاب اسلامی گره ناگسستنی خورده است و اگر بنا باشد برای ادبیات انقلاب ولی و قیمی نام ببریم از مرتضی سرهنگی شایسته‌تر نمی‌توان پیدا کرد.

 

روز گذشته پاسداشت این مرد مجاهد برگزار شد. مردی که برای اهالی قلم و ادبیات نامی آشنا به شمار می‌رود و برای مردم عادی کوچه و بازار بانی آثار ادبی نام‌آشنایی است.

 

مردی که بیرق ادبیات انقلاب و دفاع مقدس را بر دوش می‌کشد و مشخص نبود اگر مجاهدت امثال سرهنگی نبود برای یاد کردن از دفاع و مقاومت به جز چند عکس و تصویر چیز دیگری برای ارائه داشتیم یا خیر.

 

مرتضی سرهنگی از آن جمله انسان‌های چندوجهی است که حتی شناخت یک وجه از آن انسان را عاشق شخصیت و منش وی می‌کند. عشقی که مرتضی سرهنگی به زنده نگه داشتن ادبیات مقاومت دارد، بی‌همتا است و در طول سه دهه گذشته این عشق، علاقه و ممارست باعث جذب نویسندگان زیادی به ادبیات مقاومت شده است. تولید آثار فاخر ادبی در حوزه ادبیات دفاع مقدس، استقبال رهبر انقلاب و مردم از این آثار و نشر فرهنگ دفاع مقدس در پرتو آثار مکتوب ادبی تنها بخشی از خدماتی است که سرهنگی و یارانش در حال انجام آن هستند. نقش سرهنگی در حفظ تاریخ و ادب هشت سال دفاع مقدس، مشابه رسالتی است که زینب کبری(س) بعد از عاشورا بر دوش گرفت و پیام عاشورا را جهانی کرد و نگذاشت خون شهدای اسلام پایمال شود.

 

سرهنگی نیز پیام مقاومت ملت ایران را ثبت و ضبط کرده و به گوش جهانیان می‌رساند. هر سطر از کتابی که سرهنگی باعث و بانی نگارش و انتشار آن می‌شود مجاهدتی است خالصانه.

 

سرهنگی معلمی است که کتاب ادبیات دفاع مقدس را درس می‌دهد، نویسنده‌ای است که از حریم خاطرات جنگ تحمیلی دفاع می‌کند و رزمنده‌ای است که هنوز در سنگر مقاومت علیه ظلم و استبداد ایستاده و سربند یا زهرا(س) را بر پیشانی دارد.

 

سرهنگی از فرماندهان جنگ نرم است، فرماندهی که می‌توان روی توانایی‌های وی حساب کرد و به سربازانی که وی تربیت کرده، ایمان داشت.

 

دیروز پاسداشت این مرد مجاهد برگزار شد، اگرچه طبع بلند وی و امثال وی اجازه نمی‌دهد که به برگزاری چنین برنامه‌هایی رضایت دهند اما هر چقدر برای معرفی این اسوه‌های فرهنگی تلاش شود، باز هم کار بزرگی در برابر عمل صادقانه آنها صورت نگرفته است./998/د101/ف

 

منبع : روزنامه جوان

ارسال نظرات