۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۳۰۱۴۸۴
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

استکبارستیزی و مبارزه با طاغوت‌های زمان در گرو تداوم فرهنگ عاشورایی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: استکبارستیزی و مبارزه واقعی با طاغوت های زمان در گرو تداوم فرهنگ عاشورایی و جلوگیری از نفوذ دشمنان است.
حجت الاسلام سالاري مکي- ديدار طلاب و اساتيد حوزه علميه آيت الله حکيم(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، امروز در دیدار طلاب و اساتید مدرسه علمیه آیت الله حکیم(ره)، با تبیین شاخصه های قیام حسینی و حماسه کربلا، از طلاب و روحانیان خواست تا این راه پرافتخار را ادامه دهند.

 

وی در این برنامه که در قالب سلسله جلسات چشمه رضوان با موضوع «آخرت گرایی و انقلاب اخلاقی در قیام سیدالشهدا(ع)» برگزار شد، با بیان اینکه امام حسین(ع) بر بلندای قله معرفت و ایمان راستین قرار داشته و سلوک عاشورایی را سرمشق آزادگان جهان قرار داده است، افزود: اقشار مختلف مردم به ویژه طلاب و روحانیان می بایست با بهره گیری از پیام و آموزه های عاشورا، در مسیر استکبارستیزی و پیروی از امام زمان خود استوار باشند.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: استکبارستیزی و مبارزه واقعی با طاغوت های زمان در گرو تداوم فرهنگ عاشورایی و جلوگیری از نفوذ دشمنان است.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه قیام و شهادت امام حسین(ع) مصداق بارز مقابله با نمادها و نفوذهای استکباری است، تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) فلسفه حرکت و قیام خود را تلاش برای اصلاح امت اسلام و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانسته و برای دست یابی به این اهداف نیز از جان خود گذشت که این راه باید امروز هم از سوی تمامی آزادگان جهان به ویژه مسلمانان ادامه یابد.

 

وی اضافه کرد: اگر امام حسین(ع) با علم به فرجام قیام خود و آگاهی از نتیجه ظاهری و واقعی جنگ با سپاه یزید، باز هم حاضر می شود خود و خانواده اش به شهادت برسند و در سخت ترین شرایط جنگ نیز می گوید «الهی رِضاً بِرِضِاکَ، صَبراً عَلی قَضائِک یا رَبَ لا الهَ سِواکَ...؛ خدایا راضی به رضای تو هستم و در برابر قضای تو صبر می کنم» به دلیل ایمان قلبی به ذات مقدس الهی و بصیرت به علیم و خبیر بودن باری تعالی است.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: شاهد این ایمان قلبی حضرت سیدالشهدا(ع) زمانی است که در اوج مصیبت می فرماید: «هَوَّنَ عَلَیَّ مَا نَزَلَ بِی أَنَّهُ بِعَیْنِ اللَّه» که نهایت توکل، عبودیت و سرسپردگی به درگاه حضرت حق را نشان می دهد.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با یادآوری بخشی از نامه امام حسین(ع) خطاب به برادرش محمد بن حنفیه، اظهار کرد: آن حضرت می فرماید: «فَکَاَنّ الدّنیا لَم تَکُن وَکَاَنّ الاخِرَةَ لَم تَزَل» و همزمان با این که از گذرا بودن دنیا سخن می گوید جاودانگی آخرت را نیز مطرح می کند آن هم در حالی که بیشتر از هر انسانی به عظمت، زیبایی ها، اسرار و پیچیدگی های دنیا و خلقت واقف بوده و این موضوع را در فرازهایی از دعای عرفه هم مطرح کرده است.

 

وی اضافه کرد: هدف از جنایات سپاهیان شام در کربلا به فراموشی سپرده شدن سنت های پیامبر اسلام و تغییر ارزش های دینی بود اما این روند با روشن گری های امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) معکوس شد و سایر ائمه اطهار(ع) نیز با استفاده از همه ظرفیت های فرهنگی موجود از جمله خطبه های روشن گرانه، ارائه معارف الهی در قالب دعا و ظلم ستیزی در قالب تضرع و مناجات قیام عاشورا را به فرهنگی ماندگار در تاریخ تبدیل کردند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با تأکید بر اینکه این راه امروز نیز می بایست با قدرت ادامه یابد، افزود: طلاب و روحانیان باید با یاد خدا در تمامی ابعاد طلبگی و انس بیشتر با ائمه اطهار(ع)، پیشگامان ادامه این راه پرافتخار باشند./9314/202/ب1

ارسال نظرات