۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۳۰۱۲۹۸

اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ وقف ساختمان مسکونی به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون ریال در آمل، برگزاری مرحله استانی سی ‌و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گیلان، آغاز سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم قزوین از 27 آبان ماه، رشد 114 درصدی عواید موقوفات سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته، کمک 15 میلیارد ریال در قالب طرح مودت به امامزاده سید حسن (ع) مهران
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رسول علیخانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به ثبت یک وقف جدید گفت: واقفین خیراندیش" زهرا و علی پژند "با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه آمل یک واحد منزل مسکونی خود را وقف کردند.

 

وی با بیان اینکه مساحت این ساختمان مسکونی 242 متر مربع است افزود: واقفین خیراندیش این ساختمان را وقف انجام امور فرهنگی و قرآنی امامزاده دین‌محمد (ع) آمل وقف کردند.

 

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل به ارزش این موقوفه اشاره کرد و اظهار داشت: ارزش تقریبی این ساختمان مسکونی یک میلیارد و 700 میلیون ریال برآورد شده است.

 

برگزاری مرحله استانی سی ‌و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گیلان

 

حجت الاسلام عادلی با اشاره به برگزاری مرحله استانی سی‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گیلان گفت : مرحله استانی سی‌و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خواهران و برادران در رده سنی بالای 18 سال از 26 تا 29 آبان ماه در رشت برگزار می‌شود .

 

وی با بیان اینکه حدود 400 نفر به مرحله استانی سی‌و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم راه یافته‌اند ، افزود : این افراد پس از موفقیت در مرحله شهرستانی در رشته‌های حفظ ، ترتیل ، قرائت ، اذان، دعاخوانی و معارف قرآن کریم موفق به حضور در مرحله استانی شده‌اند .

 

 آغاز سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم قزوین از 27 آبان ماه

 

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی با اشاره به اینکه مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در روزهای27 و 28 آبان‌ماه برگزار می شود، اظهار داشت: مراسم افتتاحیه این مسابقات 27 آبان ماه در امامزاده حسین (ع) برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام مصطفی نوروزی درخصوص تعداد شرکت‌کنندگان در این مرحله از مسابقات گفت: در رشته حفظ 10 جزء 18 نفر از برادران و 18 نفر از خواهران، حفظ بیست جزء 18 نفر از برادران و 18 نفر از خواهران، حفظ کل 18 نفر از برادران و 18 نفر از خواهران در سنین بزرگسال در مرحله استانی این مسابقات حضور دارند.

 

وی با بیان اینکه در مجموع 162 نفر برادر و 144 نفر خواهر در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم حضور دارند، افزود: در رشته تحقیق 18 نفر خواهر و 18 برادر، ترتیل 18 خواهر و 18 برادر، معارف قرآنی 36 نفر برادر و خواهر ، اذان 18 نفر برادر، دعاخوانی 12 نفر برادر و 14 نفر خواهر به این مرحله راه پیدا کرده‌اند.

 

حجت الاسلام مصطفی نوروزی عنوان کرد: دعوت از مسئولان، فضاسازی قرآنی در زمان مسابقات، تبلیغات محیطی به یاد و شهدای قرآنی فاجعه منا، حضور چهره‌های قرآنی و اهدای بسته‌های فرهنگی به مدعوین از جمله اقدامات جانبی این مسابقات است.

 

رشد 114 درصدی عواید موقوفات سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته

 

حجت الاسلام اسماعیل تدینی ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر افزود : با راه اندازی سامانه جامع اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه کشور از سال 89 تاکنون بخش عظیمی از عملکرد اوقاف در خصوص موقوفات و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در این سامانه ثبت و ضبط شده است و منبع بسیار مناسبی برای ارزیابی عملکرد و تجزیه و تحلیل مقطعی و کلی فرایند کاری است.

 

تدینی افزود : قبل از راه اندازی و بکارگیری بانک اطلاعاتی سامانه جامع موقوفات و اماکن متبرکه ، تهیه و تولید هرگونه گزارشات تحلیلی و مقایسه ای با صرف زمان و هزینه گزاف تهیه می شد و ملاک مناسبی برای تصمیم گیری نبود چراکه اطلاعات دستخوش گذر زمان و تغییرات زیادی می شد اما در حال حاضر هرگونه گزارش کاری، تحلیلی ، مدیریتی ، مردمی بصورت آنی و لحظه ای از این سامانه استخراج میشود و در هر نطقه ای از کشور با دسترسی آسان برای مدیران اوقاف کشور ، قابل استناد و ارائه است.

 

در ادامه علی محمد دشتی، معاون بهره وری اقتصادی به گزارش مقایسه ای تهیه شده از سامانه جامع اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه برای هفت ماه گذشته از سال جاری اشاره نمود و افزود این گزارش به تایید سازمان اوقاف وامور خیریه کشور رسیده است و در مقایسه با هفت ماه اول سال گذشته عملکرد سیستان وبلوچستان را با 114 درصد رشد نشان می دهد.

 

دشتی افزود: در بخش رشد درآمدی موقوفات 46درصد رشد، عملکرد عواید موقوفات 114 درصد افزایش و رشد و همچنین یکی دیگر از موفقیت های اوقاف سیستان وبلوچستان بر اساس این گزارش به صفر رساندن معوقات و اجور معوقه موقوفات نسبت به ماه گذشته می باشد که نشان از سختکوشی و تلاش کارکنان اوقاف و امور خیریه استان در جهت احقاق حقوق موقوفات و عمل به نیات واقفین است.

 

کمک 15 میلیارد ریال در قالب طرح مودت به امامزاده سید حسن (ع) مهران

 

روح الله هاشمی، مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مهران با اشاره به عملکرد اوقاف و امور خیریه این شهرستان در حوزه طرح مودت و وقف های جدید، بیان داشت: این طرح شامل جذب کمک های مردمی و دولتی برای توسعه و عمران بقاع متبرکه است و در 6 ماهه اول سالجاری بیش از 15 میلیارد ریال کمک شد، از جمله بهسازی جاده دسترسی به امامزاده سید حسن(علیه السلام) است که به همت شهرداری، فرمانداری، امام جمعه محترم، شورای شهر و اداره برق انجام شد.

 

وی در ادامه افزود: طول مسیر ارتباطی مهران به امامزاده سید حسن(ع)، 1800 متر و عرض 18 متر می باشد که مبلغ 12 میلیارد ریال از مجموع کمک های این طرح به حرم مطهر امامزاده سید حسن(علیه السلام) را به خود اختصاص داد.

 

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مهران در ادامه گفت: خدمات مهندسی،انجام کار ساختمانی و سایر خدمات که به صورت افتخاری بوده، از دیگر موارد این طرح می باشد.

 

هاشمی تصریح کرد: عمران و آبادانی بقاع متبرکه و تقویت نقش مشارکت های دولتی و مردمی در عمران مساجد و اماکن مذهبی، از جمله اهداف طرح مودت می باشد.

 

مرقد مطهر امامزاده سید حسن(علیه السلام) فرزند امام موسی کاظم(علیه السلام) در سه کیلومتری شهر مهران و در مسیر راه کربلا واقع شده است./1325/ت303/ف2

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات