۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۳۰۱۲۴۲
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

خطر نفوذ جریان‌های سکولار در حوزه جدی است/ مسؤولان حوزه هوشیار باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیرحوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان این‌که خطر نفوذ جریان سکولار در حوزه جدی بوده و مسؤولان باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه هیچ‌گاه نسبت به تحقق احکام و ‌نظام ولایی که مبتنی بر اصل مسلم فقهی، کلامی و اعتقادی یعنی ولایت فقیه است، نمی‌تواند بی تفاوت باشد.
حجت الاسلام محمود رضا جمشيدي، مدير حوزه هاي علميه خواهران جمشيدي

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، درباره خطر فعالیت جریان‌های سکولار در حوزه اظهار کرد: حوز‌ه‌های علمیه مادر و کانون اصلی انقلاب هستند و به هر میزان قدرت تأثیرگذاری مکانی بیشتر باشد، بیشتر مورد رغبت کسانی است که از آن تأثیر در هراس هستند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که خاستگاه انقلاب، حوزه‌های علمیه است، اظهار کرد: هیچ‌گاه حوزه‌های علمیه نسبت به مولود خود بی تفاوت نخواهند شد و طبیعی است تمام افرادی که از انقلاب، نهضت و ولایت فقیه زخم خورده‌اند، از این موضوع ناراحت هستند؛ چرا که از یک سو نگران تحقق عدالت خواهی، عدالت گویی و عدالت طلبی هستند و از سوی دیگر نسبت به اساس انقلاب که حوزه‌های علمیه است، طمع دارند.

 

وی افزود: این‌که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «حوزه‌های علمیه در معرض خطر جریان‌های سکولار هستند.» به سبب استحاله از درون حوزه‌های علمیه است؛ به این معنا که دشمن وقتی می‌بیند حوزه‌های علمیه وارد اساس انقلاب شده و در پشتیبانی از نهضت و کیان ولایت فقیه همواره در صحنه است، مسلما تلاش می‌کند تا نسبت اثرگذاری این مرکز را سست کند.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور هدف از نفوذ جریان‌های سکولار در حوزه‌های علمیه را بی تفاوت کردن حوزه نسبت به آینده اسلام و انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: هویت انقلاب اسلامی در حقیقت هویت حوزه‌های علمیه است. انقلاب اسلامی با حوزه‌های علمیه هم هدف هستند.

 

وی تصریح کرد: نظام در حقیقت تمکنی است که خدا به همت حضور مردم در صحنه، برکت انقلاب اسلامی و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری به ما داده است. نص آیه شریفه نیز می‌فرماید: «مؤمنان کسانی هستند که اگر ما به آن‌ها تمکن دهیم، به دنبال اقامه صلاة و امر به معروف و نهی از منکر هستند.» این هدف مؤمنان در تحقق نظام اسلامی بوده و نظام در حقیقت تمکن برای این موضوع است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با تأکید بر این‌که اگر نظام شکست بخورد، حوزه‌های علمیه شکست خورده است، گفت: نظام با حوزه‌های علمیه جدایی ندارد و ماهیت اصلی و علت موجبه آن یکی است. طبیعی است که دشمن نسبت به این موضوع طمع داشته و تلاش طولانی مدتی برای جدایی میان حوزه و نظام انجام ‌دهد.

 

وی افزود: اتفاقا دشمن از شعارها و محرک‌هایی همانند مسأله درس خواندن و تقویت بنیه‌های علمی استفاده می‌کند که شاید طبیعی بوده باشد؛ چون همه نیز نسبت به آن اتفاق نظر دارند. این گروه تلاش می‌کنند پیگیری ارزش‌های انقلاب و حضور در صحنه اسلام و انقلاب را در تزاحم با درس نشان دهد. البته این به معنای آن نیست که درس و بحث با مسائل انقلاب در تزاحم باشد، چون نوعاً شخصیت‌های حوزه‌های علمیه از مراجع تقلید گرفته تا مدرسان عالی، استوانه‌های انقلاب هستند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: همواره در حوزه‌های علمیه‌ ما قله‌های علمی در کنار انقلاب بوده‌اند. حوزه‌های علمیه هیچ‌گاه نسبت به تحقق احکام و ‌نظام ولایی که مبتنی بر اصل مسلم فقهی، کلامی و اعتقادی یعنی ولایت فقیه است، نمی‌تواند بی تفاوت باشد. همان‌گونه که گفتید این خطر جدی بوده و حوزه‌های علمیه باید نسبت به آن حساس باشند.

 

وی ادامه داد: راه‌های مقابله با این نفوذ نیز در صحنه بودن اساتید، عناصر انقلاب، توجه ویژه بزرگان حوزه و طلاب و فضلا به این موضوع است که اساس تشکیل حوزه‌های علمیه تحقق و اعتلای کلمه توحید است. نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز تمکنی است که به حوزه‌های علمیه داده است./993/ت302/ج

ارسال نظرات