۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۳۰۰۵۸۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

توافق هسته‌ای تأثیری در فرهنگ استکبار ستیزی ملت ایران ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که توافق هسته ای هیچ تأثیری در شعار و فرهنگ استکبار ستیزی ملت ایران ندارد، گفت: شعار مرگ بر آمریکا از عمق وجود ملت ایران بر آمده است وهیچ گاه از زبان ملت ایران حذف نخواهد شد و همواره به عنوان یک شعار محوری مورد توجه خواهد بود.
مرگ بر آمريکا

حجت الاسلام معین الدین حضرتی استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، با اشاره به توافق هسته ای کشورمان با قدرت های جهانی گفت: مسأله هسته ای کشورمان تنها بهانه ای از سوی کشورهای غربی به ویژه آمریکایی ها برای فشار به ملت ایران بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آمریکایی ها در مقاطع مختلف مسأله ای را علیه ملت ایران برجسته کرده و از آن به عنوان ابزاری برای فشار به مردم مقاوم کشورمان استفاده می کند، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران بنا بر اذعان بسیاری از کارشناسان غربی همواره در پی استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای بوده و خواهد بود.

 

حجت الاسلام حضرتی هدف آمریکا از تهدید و تحریم را جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی برشمرد و گفت: آمریکا در طی بیش از یک دهه اخیر همه توان و ظرفیت خود را برای برچیدن کامل فناوری هسته ای در کشورمان به کار گرفت، اما با مقاومت و استقامت ملت ایران موفق نشد.

 

وی با اشاره به این که جنایت های آمریکا علیه ملت ایران در دهه های اخیر به زخمی عمیق در قلوب مردم کشورمان تبدیل شده است، ادامه داد: مردم کشورمان هیچ اعتمادی به دولتمردان آمریکایی نداشته و ندارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که دست آمریکا به خون های میلیون ها انسان بی گناه در سراسر جهان آغشته است، تصریح کرد: آمریکایی ها که خود را مدافع حقوق بشر و انسانیت می دانند خود بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا هستند.

 

وی با بیان این که آمریکا امروز بزرگترین حامی گروه های تروریستی در کشورهای مختلف است، خاطرنشان کرد: القاعده، طالبان و دیگر گروه های تروریستی دست پرورده آمریکایی ها هستند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی منافع استکباری آمریکا در منطقه خاورمیانه و حتی جهان را به خطر انداخت، گفت: امروز گفتمان انقلاب اسلامی بزرگترین سد برای منافع استکباری آمریکا در جهان است.

 

حجت الاسلام حضرتی با بیان این که آمریکا برای تأمین منافع شرکای خود به ویژه رژیم صهیونیستی هر لحظه در منطقه خاورمیانه بحران آفرینی می کند، افزود: جنایت های امروز گروه های تکفیری در کشورهای منطقه نتیجه سیاست های غلط آمریکایی ها در منطقه است.

 

وی با تأکید براین که آمریکایی ها باید بدانند این سیاست ها در منطقه خاورمیانه همواره شکست خورده است، ادامه داد: حاصل این زیاده خواهی های مقامات آمریکایی در خاورمیانه به کشتار هزاران انسان بی گناه و آواره گی میلیون بی گناه منجر شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که توافق هسته ای هیچ تأثیری در شعار و فرهنگ استکبار ستیزی ملت ایران ندارد، گفت: شعار مرگ بر آمریکا از عمق وجود ملت ایران بر آمده است وهیچ گاه از زبان ملت ایران حذف نخواهد شد و همواره به عنوان یک شعار محوری مورد توجه خواهد بود.

 

  

حجت الاسلام حضرتی با بیان این که موضع ملت ایران در خصوص آمریکا پس از توافق هسته ای نیز هیچ تغییری نکرده است، افزود: ملت ایران همچنان آمریکا را دشمن درجه یک خود می داند و به هیچ عنوان فریب لبخندهای آنها را نخواهد خورد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: دشمنی ایران و آمریکا در تاکتیک یا استراتژی نیست که در طول زمان تغییر کند یا با شرایط متفاوت کمتر شود بلکه این اختلاف اصولی، اندیشه‌ای و عمیق است.

 

وی با اشاره به این که نگرش دولت آمریکا مبتنی بر امپریالیسم، اومانیسم و لیبرالیسم است، خاطرنشان کرد: در نگرش غربی خداوند در اداره زندگی بشر نقش و حقی ندارد و در واقع خداوند را از زندگی حذف می‌کنند در حالی که نظام اسلامی تفکری مخالف این نگرش دارد و در آن حاکمیت مطلق برای خدا است./950/303/ب3

ارسال نظرات