۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۳۰۰۵۷۶
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد قزوین:

صحیفه سجادیه مهجور مانده است/ امام سجاد الگویی برای امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین گفت: حضرت زین العابدین(ع) به وظایف اجتماعی، انسانی و خدماتی‌شان به درستی عمل می‌کردند و نسبت به اطرافیان خود بی‌تفاوت نبودند.
امام سجاد(ع)

حجت الاسلام حسین عدالتی نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به سیره و منش امام سجاد(ع) گفت: امام سجاد(ع) یکی از افراد تاثیر گذار در ترویج واقعه کربلا بودند ایشان با قرائت خطبه‌ای در شام، یزید و یزیدیان را رسوا کردند.

 

وی در ادامه افزود: امام سجاد(ع) به دعا، امر به معروف و نهی از منکر می‌پرداختند و به گونه‌ای رفتار می‌کردند که مردم از تذکر ایشان دلگیر نشوند.

 

این کارشناس سیاسی با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) خاطر نشان کرد: هرکس به وظایف خود عمل کند از عابدترین مردم خواهد بود، بنابراین عبادت منحصر به فرد خاصی نیست و هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد باید به وظایف فردی و اجتماعی خود عمل کند.

 

امام سجاد(ع) الگویی برای امر به معروف و نهی از منکر هستند

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) ابراز کرد: حضرت زین العابدین(ع) به وظایف اجتماعی، انسانی و خدماتی‌شان به درستی عمل می‌کردند و نسبت به اطرافیان خود بی‌تفاوت نبودند.

 

حجت الاسلام عدالتی با بیان این‌که باید با راستگویی مردم را ارشاد کنیم، گفت: تاثیرگزاری مثبت رفتار امام بر روی دیگران به خاطر راستگویی در سخنان و عمل در رفتار ایشان بود.

 

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: اگر کسی شاهد فریاد خواهی مردی باشد و کمک نرساند مسلمان نیست.

 

این کارشناس سیاسی خاطر نشان کرد: امام زین العابدین(ع) با توجه به بیماری که در واقعه کربلا داشتند به ارشاد و راهنمایی دشمنان و مردم پرداختند و با توجه به شرایط سخت آن زمان از هیچ کوششی غفلت نکردند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه امام سجاد(ع) بیان کرد: ما مفتخر به داشتن چنین امامی هستیم که در کوفه با ایراد خطبه، بنی امیه را رسوا و از دین جدش رسول الله حمایت کرد.

 

صحیفه سجادیه مهجور مانده است

حجت الاسلام عدالتی با بیان این‌که صحیفه سجادیه از آثار تاثیر گزار بر جامعه است، اظهار کرد: ما نباید نسبت به دعاها و پیام‌های صحیفه سجادیه بی تفاوت باشیم  و با مطالعه این کتاب با اهداف اهل بیت(ع) آشنا شویم.

 

وی در پایان گفت: متاسفانه صحیفه سجادیه امروز در جامعه ما مهجور مانده است، علما و روحانیون وظیفه شناساندن و تبیین این کتاب را در بین مردم بر عهده دارند./838/302/ب3

ارسال نظرات