۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۳۰۰۳۹۸
با حضور آیت الله حسینی بوشهری؛

از کتاب «ردای سرخ» رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ در مراسم یادوراه شهدای 56 شهید مدرسه علمیه رسالت قم با حضور آیت الله حسینی بوشهری از کتاب ردای سرخ در قم رونمایی شد.
مدرسه علميه رسالت قم کتاب رداي سرخ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادورازه شهدای 56 شهید مدرسه علمیه رسالت قم با حضور آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال، مدیر حوزه‌ علمیه قم، حجت الاسلام سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور ، طلاب جانباز و ایثارگر در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم آیت الله حسینی بوشهری به تبیین ضرورت برگزاری همایش‌ها و بزرگداشت برای شهیدان پرداخت و گفت: مردم برای شهیدان احترام و قداست قائل هستند و آن‌ها دارای ویژگی منحصر به فردی بودند که سبب شده است که نام آن‌ها در تاریخ ماندگار و جاودان بماند.

 

 وی بابیان اینکه نخستین علت برای قداست شهیدان هدف متعالی آن‌ها بوده است، افزود: شهدا با هدف ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و همین امر سبب شده است نام‌ها در تاریخ جاویدان شود.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اخلاص در عمل را از دیگر رازهای ماندگاری شهیدان دانست و گفت: در زمان جنگ برخی از افراد عافیت‌طلب بودند و در جبهه‌ها حضور نیافتند اما جوانان شرایط بحرانی کشور را مشاهده کردند و با پیروی از امر امام خمینی (ره) در جبهه‌ها حضور پرشور و فعالی داشتند.

  

آیت الله حسینی بوشهری روشن بینی، آگاهی و بصیرت از دیگر ویژگی شهیدان بیان کرد و گفت: شهدا آینده دین و نظام اسلامی را بررسی کردند و با ایثار و خود گذشتگی در میدان جنگ حاضر شدند.

 

مدیر حوزه‌های علمه سراسر کشور بیان کرد: امروزه نیز رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که هیچ زمانی در برابر دشمنان احساس ضعف نخواهیم داشت و تسلیم خواسته­ها ناحق آن‌ها نخواهیم شد.

  

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: شهیدان در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به وظیفه خویش به درستی عمل کردند و در این زمان ما هم باید راه و شهیدان را الگوی رفتاری خویش قرار داده و به وظیفه خود به درستی عمل کنیم.

 

بنابر این گزارش، در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عماد به بیان فعالیت‌های علمی فرهنگی مدرسه علمیه رسالت قبل از انقلاب و دوران دفع مقدس پرداخت و گفت: رسالت نام با مسمایی است بر این مدرسه علمیه گذاشته شده است و فعالیت‌های علمی فرهنگی مبارزاتی طلاب این مدرسه سبب زنده نگه داشتن مکتب اسلام شده است.

 

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: آیات محمد یزدی، ابراهیم امینی، حائری شیرازی، رضا استادی، هادی معرفت، مدرس افغانی دراین مدرسه تدریس داشته‌اند و موسوی گرماوردی باهر نورالهی دراین ز استادان این مدرسه بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عماد بیان کرد: در این مدرسه افزون بر فقه واصول، کتاب اقتصادنا، فلسفه مضاعف، ادبیات عرب، ادبیات فارسی، سیره تاریخ، بهداشت تدریس شده است.

 

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور عنوان داشت یکی از فعالیت‌های این مدرسه برگزاری اردوهای تابستانی است، که در یکی از این اردوها، شهید مطهری در موضوع «حق و باطل» کلاس برگزارکردند و این سلسله درس‌ها به کتاب تبدیل کرد.

 

وی ابراز داشت: آیت الله استادی در این مدرسه به ما اموختند که کتاب و نظر دیگران نقد و بررسی کنیم نه اینکه صاحب نظررا نقد و تخریب بمانیم.

 

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: مدرسه علمیه رسالت به عنوان مکتب آموزشی و الگو اخلاقی، تربیتی، اسلامی در یک پژوهش مورد بررسی قرار بگیرد و فعالیت‌های این مدرسه سرمشق برای مدرسه‌های علمیه دیگر قرار گیرد.

 

گفتنی است، در ادامه این مراسم از کتاب «رادی سرخ» درباره زندگینامه، خاطرات وصایای 56 شهید مدرسه علمیه رسالت قم رونمایی شد و در پایان مراسم ازخانواده شهدا و ایثارگران تقدیر به عمل آمد./998/پ202/ف2

ارسال نظرات