۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۳۰۰۱۱۹
حجت الاسلام جوشقانیان:

حقیقت ایمان حرکت در مسیر ولایت است

خبرگزاری رسا ـ معاون تفحص قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا(ص) تحقق ایمان و عمل صالح را حرکت در مسیر ولایت عنوان کرد و گفت: عاشورا در حقیقت صحنه و شاخص حقیقت ایمان به راه ولایت بود.
حجت الاسلام حسين جوشقانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین جوشقانیان، امشب در مراسم سوگواری ایام محرم که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد با تأکید بر تمسک به ریسمان الهی پرداخت و گفت: پیامبر اکرم(ص) شاخصی تاریخی در این رابطه به مسلمانان آموخته اند که می فرمایند««إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ» یعنی «میان شما دو چیز سنگین و گران‏بها مى ‏گذارم اگر بدان چنگ زنید هرگز پس از من گمراه نشوید قرآن و عترت من اهل بیتم و این دو از هم جدا نشوند تا در کنار حوض بر من درآیند».

 

معاون تفحص قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا(ص) با اشاره به این فرموده رسول اکرم(ص) قرآن، عترت و اهل بیت رسول خدا را ریسمان الهی در زمین بیان کرد و گفت: چنگ زدن به ریسمان الهی در قرآن کریم با کلید واژه اطاعت کردن آمده است که مسلمانان باید بر مدار آن جهان بینی اسلامی و اعتقادی خود را استوار کنند.

 

حجت‌الاسلام جوشقانیان فرمان الهی را در اطاعت از ولایت بر اساس نص آیات قرآن با استناد به آیه مبارکه«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَطِیعُواْ اللّهَ وَأَطِیعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِی الأَمْرِ مِنکُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِی شَیْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن کُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ ذَلِکَ خَیْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِیلاً » به تفسیر و تبیین واژه «أُوْلِی الأَمْرِ مِنکُمْ » پرداخت و گفت: در این آیه شریفه خداوند متعال کلمه (اطیعوا) را دو باره آورد تا بفهماند اطاعت خدا یک نحوه اطاعت است و اطاعت رسول یک نحوه دیگر است.

 

معاون تفحص قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا(ص) دستور اطاعت را نشان از هم تراز بودن «أُوْلِی الأَمْرِ مِنکُمْ » دانست و گفت: نمی‌توان این واژه را معادل کسانی در نظر گرفت که ایمانش فاصله زیادی با پیامبر اکرم(ص) داشته باشد؛ بنابراین باید در نظر داشت که بیش از 100 آیه در قرآن کریم ایمان را در کنار عمل صالح بیان داشته چراکه این دو با همدیگر ارتباط مستقیم دارد.

 

حجت‌الاسلام جوشقانیان حیاط طیبه را ایمان و عمل صالح توصیف کرد و گفت: تعالی در نگاه اسلام این است که مسلم همه خواسته‌ها را در راه خواسته خدا فدا کند.

 

معاون تفحص قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا(ص) تحقق ایمان و عمل صالح را حرکت در مسیر ولایت عنوان کرد و گفت: عاشورا در حقیقت صحنه و شاخص حقیقت ایمان به راه ولایت بود./837/پ202/ف

ارسال نظرات