۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۲۹۹۸۱۸
دبیر اجرایی ستاد مردمی اربعین خبر داد؛

استفاده از 800 مبلغ دینی در همایش بزرگ پیاده روی اربعین

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی ستاد مردمی اربعین از بهره گیری 800 نفر مبلغ دینی در همایش عظیم پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: از این مبلغان به صورت متمرکز یا غیر متمرکز در راهپیمایی اربعین استفاده می شود.
اربعين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گردهمایی فعالان و مبلغان پیاده روی اربعین امشب در مهدیه مشهد برگزار شد.

 


مهدی جلالی، دبیر اجرایی ستاد مردمی اربعین با اشاره به رشد تصاعدی کاروان های اربعین، گفت: در سال 92 حدود 400 هزار نفر و در سال 93 حدود 2 میلیون نفر در پیاده روی اربعین شرکت داشته و امسال نیز پیش بینی حضور گستره مردمی در این همایش عظیم می شود.

 

وی اربعین را نماد استکبار ستیزی عنوان و اظهار کرد: با هدف «هیهات منا الذله» محتواهایی در این زمینه تهیه شده است که در اختیار کاروان ها قرار می گیرد.

 


جلالی با اشاره به ستاد مردمی اربعین، خاطرنشان کرد: برای هماهنگی ستادهای پراکنده مردمی این ستاد با 10 کمیته تشکیل شد که با هدف انگیزشی، تبلیغی، ارائه خدمات فرهنگی و خدماتی به زائران پیاده اباعبدالله (ع) در عراق و ایران تشکیل شده است.

 


دبیر اجرایی ستاد مردمی اربعین افزود: کاروان ها برای استفاده از خدمات و محتواهای تهیه شده می توانند به آدرس nazr.net مراجعه کنند و نیز خیرانی که تمایل به همکاری در پذیرایی و ارائه خدمت به این زائران را به هر مقدار و میزان دارند، می توانند با مراجعه به این پایگاه الکترونی به آدرس پایگاه های جمع آوری اقدام اهدایی مراجعه کنند.

 


وی از بهره گیری 800 نفر مبلغ دینی در همایش عظیم پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: از این مبلغان به صورت متمرکز یا غیر متمرکز در این همایش استفاده می شود.

 


جلالی در ادامه به دیگر برنامه های این ستاد اشاره و اظهار کرد: تهیه 18 گیگ محتوا برای زائران، مبلغان و مدیران کاروان ها؛ تهیه نرم افزار جاذبه حسینی؛ دوره های
آموزشی زبان عربی و احکام دینی و تبلیغ پیاده روی اربعین را از جمله فعالیت های این نهاد مردمی است.

 


دبیر اجرایی ستاد مردمی اربعین با اشاره به تولید 500 هزار ویژه نامه اربعین به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی، گفت: این ویژه نامه ها بین زائران سیدالشهدا توزیع می شود همچنین چندین هزار کتابچه تهیه شده است.

 


وی افزود: افزایش قطارها به خرمشهر و پرواز ها به مقصد عراق و نیز تعبیه پارکینگ برای خودروهای شخصی در مرز شلمچه را براه رفاه زائان در نظر گرفته شده است.

 


وی خاطرنشان کرد: ستاد مردمی اربعین در قرارگاه ولی امر مسلمین در امام رضای 35 پلاک 28 مستقر است و آماده همکاری با مدیران کاروان ها و زائران هستند./1310/202/ب1

ارسال نظرات