۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۹۹۰۹۷
کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد؛

آمریکا پایبند به تعهدات نیست/ ضرورت بررسی و تحلیل نامه رهبر انقلاب به رییس جمهور

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به لزوم بررسی و تحلیل نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور درباره الزامات اجرای برجام، گفت: تأیید رهبر انقلاب بر روی مسأله برجام دارای شرط ها و قیدهایی است که می طلبد روی این نامه کار و به تحلیل و تبیین آن پرداخته شود.
آمریکا پایبند به تعهدات نیست/ ضرورت بررسی و تحلیل نامه رهبر انقلاب به رییس جمهور آمریکا پایبند به تعهدات نیست/ ضرورت بررسی و تحلیل نامه رهبر انقلاب به رییس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم رشیدیان، کارشناس مسائل سیاسی، امروز در نشست «تحلیل نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور درباره الزامات اجرای برجام» که به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در سالن اجتماعات مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد برگزار شد، گفت: عملکرد افراد با بصیرت، این انقلاب را نگه داشته است.

 

 

وی به اهمیت نامه رهبری به رییس جمهور، درباره الزامات اجرای برجام اشاره و ابراز کرد: تأیید رهبر بر روی مسأله برجام دارای شرط ها و قیدهایی است، دست اندارکاران مذاکرات هسته ای، هر اندازه از رهبر معظم انقلاب، به واسطه نامه ای که به رییس جمهور درمورد الزامات اجرای برجام نوشتند، تشکر کنند کم است.

 

 

این کارشناس مسائل سیاسی به تحریم های دشمنان اشاره کرد و گفت: تحریم ها، فشار اقتصادی به کشور وارد کرد و دشمن می خواست که مردم این فشار را لمس کنند.

 

 

وی افزود: دشمن ادعا می کند که تحریم ها را بر می داریم، اما ساختار تحریم ها می ماند، این جمله نادرست است. تحریم ها باید کاملا برداشته شود و معنی ندارد که دشمن بگویند ساختار تحریم ها باقی می ماند.

 

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با اشاره به این که فضای مجازی دنیای شائبه و شبهه است، افزود: از این رو ما باید هوشیار باشیم و جنبه های اعتقادی را بالا ببریم. ایران، کشوری جنگ طلب نیست و همیشه دنبال انرژی صلح آمیز هسته ای بوده و هست.

 

 

دولت آمریکا پایبند به تعهدات خود نیست
رشیدیان به غیر قابل اعتماد بودن دروغ گویی های دولت آمریکا اشاره کرد و افزود: حضرت آیت الله خامنه ای، در نامه خود به رییس جمهور می فرمایند: «از آنجا که پذیرش مذاکرات از سوی ایران اساساً با هدف لغو تحریمهای ظالمانه‌ی اقتصادی و مالی صورت گرفته است و اجرائی شدن آن در برجام به بعد از اقدامهای ایران موکول گردیده، لازم است تضمین‌های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلّف طرفهای مقابل، تدارک شود، که از جمله‌ی آن اعلام کتبی رئیس‌جمهور آمریکا و اتّحادیه‌ی اروپا مبنی بر لغو تحریم ها است. در اعلام اتّحادیه‌ی اروپا و رییس‌جمهور آمریکا، باید تصریح شود که این تحریمها بکلّی برداشته شده است. هرگونه اظهاری مبنی بر این‌که ساختار تحریمها باقی خواهد ماند، به‌منزله‌ی نقض برجام است».

 

 

وی با اشاره به این که باید واقع بینانه به قضیه برجام نگاه کنیم، افزود: در مذاکرات هسته ای، ما مجبوریم یک چیزهایی را بدهیم، بدین معنا که ما یک چیزی می دهیم و یک چیزی می گیریم؛ مثلا بگوییم تعلیق چند درصد را قبول می کنیم، در عوض از آن ها بخواهیم تحریم ها باید کاملا لغو شود، نه این که ساختار آن بماند.

 

 

رشیدیان با اشاره به این که دولت آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست، افزود: ما لغو تحریم ها را ساختاری نمی خواهیم؛ بلکه می خواهیم تمام تحریم ها برداشته شود، آمریکا اگر حرف خودش را مبنی بر برداشتن تحریم ها نقض کند، به نفع ما می شود؛ چرا که مشخص می شود به تعهدات خود پایبند نیست.

 

 

سردار سلیمانی، لرزه بر اندام دشمن انداخته است
رشیدیان به قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: دشمن از قدرت سپاه پاسداران ایران، در مانده است؛ سردار سلیمانی وحشت در دل دشمن انداخته است و نام این سردار بزرگ لرزه بر اندام دشمن انداخته است.

 

 

وی به نقاط ضعف و قوت برجام اشاره و ابراز کرد: به واسطه اجرای برجام، از بعد اقتصادی، راه بازارهای جهانی به کشور ما باز می شود، بدین معنا که کشور ما به برخی کمپانی ها اجازه می دهد که در ایران سرمایه گذاری کنند، این امر در عین حالیکه نقطه مثبت است، اما باید مراقب بود تا به تولیدات داخلی ما ضربه وارد نکند. 

 

 

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: ورود کمپانی های مختلف به کشور ما، نباید سبب شود تا محصولات داخلی در حاشیه قرار گیرد و ما به تک محصولی تبدیل شویم و منجر به این نشود که ببینیم در خوراک و پوشاک مصرف کننده هستیم.

 

 

وی با اشاره به این که بعد از تأیید برجام امکان دارد بعضی از سرمایه گذاران و کمپانی های غربی از جمله آمریکا در کشور محصولات خود را عرضه کنند، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «رفع تحریمها هر چند از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملّت ایران کار لازمی است، اما گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدّی گرفتن و پیگیری همه‌‌جانبه‌ اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد شـد. امید است که مراقبت شود که این مقصود با جدیت تمام دنبال شود و به ویژه به تقویت تولید ملّی توجّه ویژه صورت گیرد و نیز مراقبت فرمایید که وضعیّت پس از برداشته شدن تحریمها، به واردات بی‌رویّه نینجامد، و بخصوص از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از آمریکا جدّاً پرهیز شود.»

 

 

تحریم ها، تهدید را به فرصت تبدیل کرد
این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با بیان این که با اجرای برجام دروازه برای بازارهای اقتصاد جهانی باز می شود، افزود: ما باید مراقب باشیم که این فکر به ذهن دشمن خطور نکند که ایران شد بازار مصرف و کشور ما مصرف گرا بشود و آن ها تولید کننده بشوند.

 

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد به نقاط قوت تحریم ها اشاره و اظهار کرد: تحریم ها سبب شد تا ما تهدید ها را به فرصت تبدیل کنیم، نباید تنها نگاه منفی به تحریم ها داشته باشیم؛ چرا که تحریم ها، فرصت نیز بود و باید قدر آن را بدانیم. 

 

 

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: به واسطه تحریم ها، ما به یک سری رشدها رسیدیم که اگر این رشدها نبود، امکان داشت خیلی مواقع دستمان را بر روی برخی کشورهای غربی دراز کنیم.

 

 

وی به رشدهایی که به مدد تحریم رسیدیم اشاره و ابراز کرد: ما را تحریم کردن در مسائل پزشکی و ما تا ساخت سلول های بنیادی و کاشت نانو پیش رفتیم و جز معدود کشورهای جهانیم که به این علم رسیدیم. تجهیزات نظامی ما را تحریم کردن و ما اکنون از نظر برخورداری از تجهیزات نظامی در سطح عالی قرار داریم. 

 

 

لزوم بررسی و تحلیل نامه رهبر به رییس جمهور درباره الزامات اجرای برجام
رشیدیان ادامه داد: ورود کمپانی های غربی، نباید سبب شود که ما مصرف گرا شویم و آن ها تولید کننده شوند؛ چرا که این همان نقشه امپریالیسم بود که در کشورهای جهان سوم دنبالش بود و ما به همین دلیل انقلاب کردیم؛ از این رو نباید فراموش کنیم که ما مستعمره شدن را نمی خواهیم.

 

 

رشیدیان چند توصیه به طلاب کرد و گفت: روی بخش نامه رهبر معظم انقلاب که درباره برجام به رییس جمهور نوشتند، فعال شوید و کار کنید و همچنین روی سربازان ایرانی که به خاطر دفاع از حرم حضرت زینب(س) شهید شدند، حساس شوید. 


 

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: فاجعه جانگداز منا را فراموش نکنید، تا بتوانیم نکبت آل سعود را به جهانیان اثبات کنیم، آیت الله خامنه ای در دیدار مسؤولان و دست اندرکاران برگزاری حج در مورد حادثه جانگداز منا فرمودند: «این حادثه به هیچ وجه نباید فراموش شود و دستگاه دیپلماسی و سازمان حج موظف هستند که این موضوع را به صورت قاطع دنبال کنند.

 

 

وی به حمایت ترکیه از داعش اشاره کرد و گفت: اردوغان، رییس جمهور ترکیه نه تنها به خاطر فاجعه منا به عربستان اعتراض نکرد؛ بلکه از آن ها برای اجرای با شکوه مراسم حج تقدیر کرد، حضرت آیت الله خامنه ای در مورد حادثه جانگداز منا فرمودند: «پس از این حادثه باید صدای واحد و اعتراض دنیای اسلام بر می‌خاست اما متأسفانه به جز صدای جمهوری اسلامی ایران صدایی شنیده نشد و حتی دولتهایی که زائران آنها جزء جان‌باختگان بودند، در قبال این فاجعه، اعتراض قابل اعتنایی نکردند.»./1309/201/ب1

ارسال نظرات