۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۲۹۸۹۷۳
کارشناس مسائل مذهبی:

ظهور داعش نتیجه تسلط تفکر صهیونیستی بر اراده دنیا پرستان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی گفت: ظهور یک قدرت جدید در هر منطقه ای از جهان نیازمند تدارک زمینه هایی است که بدون توجه به آن ها یا اصلاً قدرتی ایجاد نمی‌شود، یا در صورت ایجاد مدت زمان زیادی دوام نمی آورد و حتی در صورت استمرار بقای آن، همواره در ضعف قوای سیاسی و نظامی به سر می برد.
داعش

حجت الاسلام محمد حسین جاوری، کارشناس مسائل مذهبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عنوان کرد: نیرویی همانند داعش، به مثابه یک قدرت منطقه ای که حداقل در حوزه نظامی دارای تجهیزات و ادوات قابل توجهی است، می تواند منشأ بزرگ ترین تحولاتی باشد، که ثمره نهایی ان بروز جنگ یا جنگ های بین المللی خواهد بود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: بررسی آیات و روایات در کنار معادلات سیاسی و منطقه ای نشان می دهد، داعش ممکن است به عنوان نیرویی که در آخر الزمان عامل کشتار جمع کثیری از مردم معرفی شده، باشد، چه این نظریه درست باشد و چه نباشد، مقابله با این گروهک ضد بشری بر همه واجب است.

 

کارشناس مسائل مذهبی ظهور داعش را در نتیجه تسلط تفکر صهیونیستی بر اراده دنیاپرستان برشمرد و گفت: تفکر صهیونیستی به دنبال غلبه بر تمامی اقدام و ملل مختلف در جهان است و در این راه انجام هر اقدامی را بر خود جایز می داند، اما با توجه به ضعف قوای آن در مقابل دنیا، لازم است از ابزارهایی استفاده کند.

 

حجت الاسلام جاوری اظهار کرد: زمانی که فردی که تنها به دنبال اجرای مقاصد خود و کسب منافع مادی از حکومت است بخواهد اساس حکومت و تئوری خود را قوی کند، لازم است تا افرادی را که در گذشته، مورد تحقیر واقع می شده اند به قدرت برساند، این اقدام باعث می شود، افراد حقیری که امروز قوی شده اند، برای حفظ موقعیت خود، هر اقدامی از جمله کشتار مردم را انجام دهند.

 

وی با اشاره به بخش هایی از تاریخ دوران صدر اسلام، گفت: وقتی معاویه به دنبال تقویت مبانی حکومت امویان بود، افرادی همچون ولید را بر مسند قدرت نشاند، یا در جریان حکمیت، عمروعاص، با چاپلوسی و مدح ابوموسی وی را فریفت؛ اما در مقابل امام علی(ع) افرادی همچون مالک اشتر را در رأس امور قرار داد، تحلیل شخصیت های این دو گروه حقایق بسیاری را آشکار می‌کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: معاویه به دنبال کسب قدرت، اثبات آن برای خاندان خود و در نهایت براندازی اسلام و احیای اشرافیت جاهلی بود و برای این منظور باید از افرادی استفاده می کرد که به هیچ یک از ارزش های انسانی و اسلامی پایبند نباشند، زیرا درک و فهم آن ها از حقایق اسلم مانع همراهی با معاویه می شد.

 

حجت الاسلام جاوری اظهار کرد: در مقابل حضرت علی(ع)، به دنبال نشر تعالیم انسان ساز اسلام، شکوفایی استعداد و فکر انسان ها و اعتلای نام الله در زمین بود، بنابراین باید از افرادی استفاده می کرد که با درک صحیح، حرکت در راه خدا را انتخاب کنند، و با تخلق به اخلاق الهی، به اسلام خدمت کنند.

 

وی تأکید کرد: صیونیسم جهانی نیز همان تفکراتی را دنبال می کند که افرادی همچون معاویه در سر داشتند، بنابراین باید از همان افرادی استفاده کند که معاویه استفاده می کرد، امروزه همه مشاهده می کنند که داعش تحت نام اسلام، از کشتار بی رحمانه مردم ابایی ندارد، گویا تاریخ دقیقاً تکرار شده است.

 

کارشناس مسائل مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت تقویت جبهه مقاومت در کشورهای لبنان و سوریه عنوان کرد: ایران امُّ القُرای اسلام است، ایراد هر گونه ضربه ای به ایران و نظام اسلامی، زمینه براندازی اسلام و حذف فرهنگ اسلامی را هموار می کند؛ بنابراین مقابله با تمامی تهدیدات بر علیه ایران و نظام اسلامی، عقلاً و شرعاً واجب است.

 

حجت الاسلام جاوری در پایان گفت: ظهور یک قدرت جدید در هر منطقه ای از جهان نیازمند تدارک زمینه هایی است که بدون توجه به آن ها یا اصلاً قدرتی ایجاد نمی شود، یا در صورت ایجاد مدت زمان زیادی دوام نمی آورد و حتی در صورت استمرار بقای آن، همواره در ضعف قوای سیاسی و نظامی به سر می برد./868/302/ب2

ارسال نظرات