۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۹۸۸۷۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فعالیت‌های جزیره ای آفت حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه در راستای پیشرفت و توسعه متوازن و پایدار بایستی با دقت گام برداشت و عمل کرد، گفت: فعالیت‌ها و اقدامات جزیره‌ای از سوی دستگاه‌ها و نهادهای گوناگون، آفت حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه است.
حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي - مراسم افتتاح ساختمان سازمان مديريت خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در آیین افتتاح ساختمان سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی که با حضور استاندار و شماری از مسؤولان استانی برگزار شد، بر همکاری و تشریک مساعی مسؤولان مختلف برای توسعه بیش از پیش استان تأکید کرد.

 

وی با بیان اینکه مدیران و متولیان دستگاه‌های اجرایی استان بایستی در برنامه‌ریزی‌های خود عدل و عدالت را رعایت کنند، افزود: در نظام اسلامی بایستی ارائه خدمت به مردم توأم با عدالت و انصاف بوده و تفاوتی بین افراد و اقشار مختلف قائل نشود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه امر مهم رعایت عدل و عدالت در برنامه ریزی‌ها و خدمات‌دهی به مردم در سایه دین و رعایت و توجه به مسائل اعتقادی و اسلامی از سوی مسؤولان محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل از مدیران و متولیان جامعه انتظار تقید و انصاف بیشتری می‌رود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه در راستای پیشرفت و توسعه متوازن و پایدار استان بایستی با دقت گام برداشت و عمل کرد، افزود: در این زمینه دستگاه‌های مختلف باید با همکاری و هماهنگی یکدیگر فعالیت کنند چرا که فعالیت‌ها و اقدامات جزیره ای از سوی دستگاه‌ها و نهادهای گوناگون، آفت حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه است.

 

وی همچنین با اشاره به احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی در کشور و خراسان شمالی، به جایگاه حساس و خطیر این نهاد در توسعه بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: باید تهیه، تنظیم و توزیع بودجه استان واقع بینانه و در چارچوب ضوابط و مقررات صورت گیرد.

 

سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم، با اشاره به اهمیت و جایگاه سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اظهار کرد: این سازمان باید با عملکرد صحیح و حفظ جایگاه خود به گونه ای فعالیت کند که دولت‌های آینده بار دیگر مجبور به انحلال آن نشوند.

 

وی اضافه کرد: خوشبختانه شرایط اقتصادی کشور رو به بهبودی است، اما مدیران و مسؤولان دستگاه های اجرایی باید مراقب باشند در راستای خدمات‌دهی به مردم و انجام وظیفه خدمت‌گزاری به آنها، زمینه ناامیدی و یأس نسبت به آینده را در مردم ایجاد نکنند.

 

نماینده عالی دولت یازدهم در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت و گفت: باید مدیران در مصاحبه با رسانه‌ها دقت بیشتری داشته باشند و تلاش کنند امیدبخشی به مردم و جامعه را در دستور کار داشته باشند نه آنکه در بین مردم بذر ناامیدی بپاشند.

 

پرویزی با اذعان به وجود مشکلات و کاستی‌های متعدد در خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: اکنون چند هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در استان وجود دارد اما باید این طرح‌ها براساس اولویت‌ها و ضرورت‌ها، تکمیل شده و به بهره‌برداری برسند.

 

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام استان نیازمند همکاری و تلاش مضاعف تمامی مسؤولان و دست‌اندرکاران و توجه ویژه دولت در تخصیص اعتبارات مصوب است./9314/202/ب2

ارسال نظرات