۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۹۸۵۳۳
استاد حوزه علمیه تهران:

قیام امام حسین برای تبدیل جامعه سلطنتی به ولایتی بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه تهران با بیان این‌که قیام امام حسین(ع) برای تبدیل جامعه سلطنتی به جامعه ولایتی بود، گفت: چون فسق و فجور در جامعه افزایش یافته بود امام حسین(ع) خود را موظف به هدایت مردم دانست و نقص و کجی ها را از بین برد.
حجت الاسلام احمد محلاتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام احمد محلاتی استاد حوزه علمیه تهران ظهر امروز در امزاده زبیده خاتون قزوین با اشاره به اهداف امام حسین(ع) از قیام گفت: قیام امام حسین(ع) برای تبدیل جامعه سلطنتی به جامعه ولایتی بود.

 

وی در ادامه افزود: چون فسق و فجور در جامعه افزایش یافته بود امام حسین(ع) خود را موظف به هدایت مردم دانست و نقص و کجی ها را از بین برد.

 

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: اگر ما در جامعه کسی را در معرض گناه ببینیم باید دغدغه امر به معروف و نهی از منکر را داشته باشیم و نسبت به هموطنان خود بی تفاوت نباشیم زنان و دخترانی که در جامعه ظاهر می‌شوند نوامیس ما هستند.

 

فطرت ما از فطرت اهل بیت است و با گناه جمع نمی‌شود

این کارشناس حوزوی با بین این‌که فطرت ما از فطرت اهل بیت است و با گناه جمع نمی‌شود اظهار کرد: اگرمی‌خواهیم زیر پرچم امام حسین(ع) باشیم باید در خط اصلاح و اصلاحات حرکت کنیم و فرهنگ سازی کنیم.

 

حجت الاسلام محلاتی با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: خوب و بد و حلال و حرام را تعریف کنید، کسانی که برای امام حسین(ع) شمشیر کشیدند آگاهی نداشتند و جاهل بودند و اسلام امام حسین(ع) را متفاوت با اسلام خود می‌دانستند.

 

تصورات ما از امر به معروف و اسلام اشتباه است

وی در ادامه بیان داشت: ما باید حدود را تعریف کنیم و بصیرت داشته باشیم و با بصیرت و آگاهی راه را برای دیگران هموار کنیم و به دنبال کشف منکر نرویم عیب پوشی کنیم.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: آبروی مومن بسیار مهم است و نباید آبروی کسی را ببریم و کارهایمان برای رحمانیت باشد نه شیطانیت، اگر زینت اهل بیت نیستیم دشمن آنها هم نباشیم.

 

این کارشناس حوزوی با اشاره به حدیثی از امیر مومنان(ع) ابراز کرد: آدم عیب جو سر تا پا عیب است و برای پوشاندن عیب‌های خود به دنبال شریک است.

 

حجت الاسلام محلاتی اضافه کرد: ما باید از گناه متنفر باشیم و امر به معروف و نهی از منکر را از درون خود شروع کنیم و با عیب جویی شخصیت دیگران را تخریب نکنیم.

 

وی افراد عیب جو را افراد حقیر و کوچکی دانست و گفت: در حق دیگران دعا کنید سلاحی برنده تر از دعا نداریم و عیب پوشی نکنید امام باقر(ع) فرمودند اگر تا 70 گناه کبیره دیدید حقی برای گفتن ندارید.

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: با راهنمایی افراد می‌توانیم مسیر زندگی آنها را از کوفه به سمت کربلا هدایت کنیم و رسول گرامی اسلام به امیر مومنان(ع) سفارش کردند علی جان وقتی دیدی مردم به دنبال عیب جویی از یکدیگر هستند تو مشغول اصلاح امور خودت باش.

 

این کارشناس حوزوی در پایان گفت: جرم حر در کربلا کم نبود و با لشگر 1000 نفری راه را به امام حسین(ع) بستند اما بعد از برگشتن امام او را پذیرفت و اجازه خجالت کشیدن به حر را ندادند./838/202/ب1

ارسال نظرات