۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۹۸۴۹۶
استاد حوزه علمیه قزوین:

عاقبت سران وهابی آل سعود زباله‌دان تاریخ خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که آل سعود دوامی نخواهد داشت و پایداری آن در آینده از بین خواهد رفت، گفت: آینده حکومت آل سعود تاریک است و این حکومت نمی‌تواند با رعب و وحشت و یا حمایت قدرت‌های بزرگ ادامه مسیر دهد، چرا که ملت آن پشتیبانی از حکومت خود ندارند و همین زمینه فروپاشی آن را ایجاد خواهد کرد.
حجت الاسلام محمد تقي بهبودي

حجت‌الاسلام محمد تقی بهبودی، رییس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به مشکلات پیچیده در حکومت عربستان سعودی عنوان کرد: در حال حاضر سردمداران حکومت عربستان با مشکلات عدیده ای از جمله فراگیر شدن فساد در تمامی ابعاد، ناتوانی شاه جدید در حکومت‌رانی روبرو هستند به گونه ای که اکثر شاهزادگان با سرپیچی و عدم تبعیت از شاه جدید هر روز مشکلی جدید برای این کشور ایجاد می‌کنند و نارضایتی هر روز بیشتر از قبل می‌شود.

 

وی با اشاره به حادثه تلخ و دلخراش منا گفت: برخی از تحلیلگران این حادثه را یک تصفیه حساب شخصی برای نشان دادن قدرت برخی از شاهزادگان عنوان کرده اند تا ضمن ناکارآمد نشان دادن پادشاه، هشداری نیز به حکومت بدهند تا نسبت به قدرت نفوذ آنها بی توجه نباشند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که عدم اقتدار شاه جدید کاملا مشهود است تصریح کرد: نبود آزادی و پشتوانه مردمی برای حکومت عربستان از سویی و فساد و ناتوانی در حکومت داری باعث شده تا پایه‌های حکومت عربستان لرزان و سست شود.

 

استاد حوزه علیمه قزوین رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قزوین ادامه داد: در حال حاضر این حکومت به واسطه حمایت آمریکا پابرجاست و اگر این حمایت نبود دوامی نیز در حکومت عربستان نبود چرا که این حکومت لیاقت و کفایت لازم را برای زمامداری ندارد.

 

حجت‌الاسلام بهبودی با بیان این‌که آل سعود دوامی نخواهد داشت و پایداری آن در آینده از بین خواهد رفت گفت: آینده حکومت آل سعود تاریک است و این حکومت نمی تواند با رعب و وحشت و یا حمایت قدرت‌های بزرگ ادامه مسیر دهد چراکه ملت آن پشتیبانی از حکومت خود ندارند و همین زمینه فروپاشی آن را ایجاد خواهد کرد.

 

وی با تاکید بر این‌که به زودی شاهد سرنگونی آل سعود خواهیم بود اظهار کرد: به زودی سران این حکومت منفور نیز مانند هم پیمانانشان در عراق و لیبی و امثال ان به زباله دان تاریخ خوهند رفت.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تجاوز عربستان به لیبی و کشتار مردم مظلوم این کشور تصریح کرد: در اوایل سال جاری عربستان با حمله به یمن تلاش کرد تا به اهداف خود مبنی بر کنترل و در دست گرفتن حکومت این کشور دست یابد اما در این مسیر موفقی به دست نیاورد و با شکست های پی در پی روبه‌رو شد.

 

حجت‌الاسلام بهبودی ادامه داد: این حملات به سبب این است که در لیبی گروهی به قدرت رسیده انند که شیعه هستند و در حال ترویج مکتب تشیع است. از این رو و به سبب دشمنی و عداوت خصمانه آل سعود با تشیع اقدام به چنین کارهایی نموده است.

 

وی افزود: در حقیقت وهابیت با هر مکتب و آیینی غیر از وهابیت مخالف است و فرقی برای این فرقه ندارد که شیعه باشی یا سنی چرا که جنایات بیشماری را نسبت به اهل تسنن نیز انجام داده است.

 

رییس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قزوین در پایان با بیان اینکه باید همه ما با توسل به دعا در این ایام نابودی آل سعود را از حضرت حق بخواهم گفت: دعا سلاح مومن است و می تواند کارهای بزرگی را انجام دهد، از این رو با دعا از خداوند نابودی استکبار و آل سعود را طلب کنیم چرا که این فرقه کثیف جنایات بسیاری را انجام داده و در حال ضربه زدن به ریشه اسلام است./955/302/ب2

ارسال نظرات