۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۲۹۸۲۳۶
استاد حوزه علمیه:

سران کشورهای اسلامی موضعی قاطع نسبت به حکم اعدام شیخ نمر بگیرند

خبرگزاری رسا ـ رییس سابق دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قزوین گفت: باید سران بیش از 50 کشور اسلامی موضعی قوی نسبت به حکم اعدام شیخ نمر بگیرند.
حجت الاسلام بهبودي

حجت‌الاسلام محمد تقی بهبودی رییس سابق دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، در واکنش به تایید حکم اعدام شیخ نمر عالم وارسته شیعه در عرستان سعودی گفت: باید ریشه چنین اقداماتی را در ساختار وهابیت و دشمنی عمیق آنها با مکتب تشیع جستجو کرد که صرف نظر از اختلافات عمیق سیاسی دارای اختلافات فکری و مبنایی با هم هستیم.

 

وی ادامه داد: عناد و دشمنی کور و بی منطق وهابیت با شیعه تا اندازه ای است که به دنبال ضربه زدن به شیعیان در جهان و خود عربستان با سخت‌گیری و دستگیری و اعمال مجازات‌هایی همچون اعدام هستند.

 

این ستاد حوزه و دانشگاه به تأیید حکم اعدام شیخ نمر اشاره کرد و افزود: آیت‌الله نمر با صدور بیانیه ای دستگیر و به زندان افتاد و دادگاه برای وی حکم اعدام را در نظر گرفت.

 

این کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به شخصیت آیت‌الله نمر گفت: شیخ نمر عالمی وارسته و آزاده است که تنها به واسطه کلامی حق و برائت جستن و مخالفت با عقاید منحوس وهابیت و در حالی که نه جنایتی مرتکب شده و نه حقی را ضایع کرده دستگیر و در زندان افتاد.

 

این مسؤول ادامه داد: در حقیقت جرم شیخ نمر شیعه بودن و پیروی از اهل‌بیت است چرا که وهابیت با تشیع به شدت مخالف و دشمن است و کینه آن را در دل دارد.

 

حجت‌الاسلام بهبودی با بیان این‌که بیش از یک سوم جمعیت عربستان را شیعیان این کشور تشکیل می‌دهند گفت: در حالی که بیش از 35 درصد جمعیت عربستان شیعه است هیچ گونه امکاناتی برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود و آنها از کمترین حقوق طبیعی بهره مند هستند و بیشترین ظلم و اجحاف در حق آنها می‌شود.

 

وی بیان کرد: اگر حکم اعدام این عالم وارسته اجرا شود بی‌شک واکنش‌های سختی در جهان اسلام به ویژه جهان تشیع ایجاد خواهد شد و در میان احرار جهان موجی از نفرت و اعتراض را خواهند داشت.

 

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اعتراضات نسبت به چنین اقدامی در جهان بالا خواهد گرفت و راهپیمایی و اعتراضات مردمی را به همراه خواهد داشت.

 

رییس سابق دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قزوین در پایان با بیان اینکه باید سران بیش از 50 کشور اسلامی موضعی قوی نسبت به چنین بی‌عدالتی هایی بگیرند، گفت: باید با احضار سفیران عربستان و هشدار نسبت به چنین اقدامی فشار سیاسی بر سران حکومت جور آل سعود وارد شود تا از اجرای چنین حکمی منصرف شوند./955/302/ب1

ارسال نظرات