۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰
کد خبر: ۲۹۸۲۱۳
کارشناس مسائل مذهبی:

سلامت انتخابات مستلزم روشنگری خواص و بصیرت عوام است/ نظارت استصوابی مطابق شرع و قانون اساسی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی گفت: استفاده از نظرات و آراء نخبگان متعهد و روشنفکران پایبند به اصول انقلاب اسلامی و قانون اساسی، بستر سازی مناسب برای حضور حداکثری مردم و مقابله با شبهات احتمالی، مهم ترین وظیفه دستگاه های اجرایی و نظارتی در جریان برگزاری انتخابات اسفند 94 است.
انتخابات

حجت الاسلام محمد حسین جاوری، کارشناس مسائل مذهبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سلامت انتخابات اسفند 94 را مستلزم روشنگری خواص و بصیرت عوام در جامعه بر شمرد و تصریح کرد: بسترهای ایجاد شده برای استقرار مردم سالاری دینی و دخالت آراء عمومی در سرنوشت کشور، از مهم ترین برکات انقلاب اسلامی است که باید به بهترین شیوه مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی در ادامه افزود: خواص جامعه افراد متعهدی هستند که با لحاظ مصالح مردم، انقلاب و جامعه و با پیروی از منویات رهبر مظعم انقلاب، با تریبون هایی که در اختیار دارند، در راستای ایجاد نهضت روشنگری در جامعه تلاش می کنند.

 

کارشناس مسائل مذهبی استراتژی اصلی امام خمینی(ره) در جریان انقلاب اسلامی را احیای اسلام ناب محمدی(ص) و احقاق حقوق ملت در برابر مستکبران برشمرد و عنوان کرد: در زمان حکومت پهلوی مردم تنها در حد شناسنامه های ثبت احوال ارزش داشتند، به این معنا که کدخدا یا خان، با جمع اوری شناسنامه ها، آراء مورد نظر خود را در صندوق می انداختند، این رویه ای بود که پهلوی پدر و پسر، برای فریب افکار عمومی جهان به کار می بردند.

 

حجت الاسلام جاوری با اشاره به روشنگری امام خمینی(ره) در خصوص لایحه کاپیتلاسیون در سال 1343 گفت: روند استقرار دموکراسی و مردم سالاری سیاسی در کشور ما در زمان حکومت پهلوی، دیر یا زود با مشکلات جدی مواجه می شد، زیرا بی سوادی گسترده مردم دستاویز استثمارگرانی شده بود که همه چیز را برای خود می خواستند، اما خمینی(ره) با این رویه به مخالفت برخواستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود نظارت استصوابی شورای نگهبان را مطابق شرع و قانون اساسی دانست و تصریح کرد: ایجاد یک نهاد نظارتی بر روند اجرایی اموری که نقش مستقیم در سرنوشت مردم و حفظ مصالح ملی دارد از ضروری ترین اموری است که امام راحل(ره)، با بصیرت مثال زدنی خود آن را تأمین کردند.

 

کارشناس مسائل مذهبی همچنین با اشاره به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص سند برجام و متن توافق هسته ای اظهار کرد: نامه تاریخی رهبر معظم انقلاب، همچون دفعات قبل، اقدامی به جا و به موقع و در عین حال، همچون منشوری ملی، حافظ مصالح ملت و ارزش های انقلاب، است.

 

حجت الاسلام جاوری تدوین سیاست راهبردی برای مقابله با تحرکات آمریکا در منطقه را مستلزم ایجاد اتاق فکری متشکل از تمامی نخبگان دانشگاهی و اجرایی کشور دانست و تأکید کرد: دموکراسی غربی خواهان بی بند و باری اجتماعی و حضور سرمایه داران در عرصه های سیاسی و اجرایی است، اما اسلام با منطق حمایت از مستضعفان و دفاع از حقوق تمام ملت، با این رویه مخالفت می کند و خواهان حضور همه اقشار و گروه های جامعه در همه عرصه های انتخاباتی و اجرایی کشور است و اساس انقلاب نیز این رویه را دنبال می کند.

 

وی در پایان، با تأکید بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه برای برگزاری انتخابات اسفند 94 گفت: استفاده از نظرات و آراء نخبگان متعهد و روشنفکران پایبند به اصول انقلاب اسلامی و قانون اساسی، بستر سازی مناسب برای حضور حد اکثری مردم و مقابله با شبهات احتمالی، مهم ترین وظیفه دستگاه های اجرایی و نظارتی در جریان برگزاری انتخابات اسفند 94 است./868/302/ب3

ارسال نظرات