۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۲۹۸۲۰۸
استاد حوزه و دانشگاه:

مظلومان جهان با الهام گیری از امام حسین در برابر مستکبران ایستاده‌اند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیروزی خون بر شمشیر در کربلا پیامی را به دنبال داشت که امروز مردم با الهام گرفتن از آرمان های امام حسین(ع) در مقابل استکبار جهانی ایستاده اند.
حجت الاسلام سيدعباس ميرحبيبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عباس میرحبیبی، استاد حوزه و دانشگاه سه شنبه شب در جمع عزاداران مسجد صفاری کاشان، با اشاره به این که آزادگان کربلا به حرکت حسینی خود ادامه دادند، گفت: اسرای کربلا با حرکت و عزاداری خود قدرت شیطانی یزیدیان را تحت تأثیر قرار داده تا آنها با احساس شکت از کرده خود، اظهار پشیمانی کردند.

 

وی افزود: حرکت اسرا بعد از واقعه کربلا ضرورتی بود که نقش خود را در بین مردم ایفا کرد تا پیام عاشورا را به جهانیان برسانند.

 

حجت الاسلام میرحبیبی با بیان این که پیروزی به دو نوع میدانی و تاریخی است، گفت: امام حسین(ع) در میدان نبرد به شهادت رسید، از این رو هدف ایشان پیروزی میدانی نبود، بلکه به دنبال پیروزی مکتبی و تاریخی بود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که بررسی واقعه عاشورا بعد از 1400 سال نشان از پیروزی امام حسین(ع) است، ابراز کرد: شور و گستردگی مراسم های عزاداری محرم نشان از عشق و ارادت مردم و گردآمدن امت ها حول محور عاشورا است.

 

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) الگوی آزادگان جهان قرار گرفته که این مهم نشان از هدف والای ایشان در کربلا است، گفت: مردم زمان سیدالشهدا(ع) اهداف ایشان را درک نمی کردند، اما در ادامه تاریخ پیام عاشورا برای امت ها مبرهن شد.

 

به گفته وی، پیروزی خون بر شمشیر در کربلا پیامی را به دنبال داشت که امروز مردم با الهام گرفتن از آرمان های امام حسین(ع) در مقابل استکبار جهانی ایستاده اند.

 

حجت الاسلام میرحبیبی با تأکید بر این که آزادگان عالم همراه با امام حسین(ع) هستند، گفت: انقلاب اسلامی ایران به تأسی از واقعه عاشورا با موضع اقتدار در منطقه قرار دارد که این عزت و اقتدار در مکتب امام حسین(ع) تعریف شده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، وجود یزیدیان زمان را روبه زوال دانست و گفت: امام حسین(ع) به هدف خود که مبارزه با ظلم و استکبار بود، رسیده است./1307/202/ب1

ارسال نظرات