۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۲۹۸۱۴۱
مسؤول موسسه اهل بیت آفریقای جنوبی در گفت‎وگو با رسا:

اهدای خون شیعیان در روز عاشورا و پخش مستقیم عزاداری از رادیوی مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول موسسه اهل بیت(ع) آفریقای جنوبی از مشارکت گسترده پیروان سایر ادیان و پخش مستقیم مراسم عزای حسینی از رادیو مسلمانان این کشور خبر داد.
حجت الاسلام سيد آفتاب حيدر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید آفتاب حیدر مسؤول مؤوسسه اهل بیت در آفریقای جنوبی در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، به تشریح فعالیت های مرکز اسلامی شیعیان این کشور در ایام محرم پرداخت.

 

حجت الاسلام سید آفتاب حیدر در مورد عزاداری های دهه اول محرم در آفریقای جنوبی گفت: چهار مرکز اسلامی شیعه در کیپ تاون وجود دارد و شیعیان با ملیت های مختلف از جمله پاکستانی، هندی و عرب در این مراکز برای عزاداری های دهه اول محرم حضور یافتند و با وجود مخالفت ها و فشارهای دشمنان اهل بیت، مراسم عزاداری برای امام حسین (ع) را برگزار کردند.

 

وی که نماینده مجمع جهانی اهل بیت در آفریقای جنوبی است، افزود: نماز جمعه دهه اول محرم به امامت بنده در مسجد اهل تسنن برگزار شد و ضمن تاکید بر فضائل امام حسین (ع) پیام جهانی ایشان و مسائل حقوق بشری را مورد بررسی قرار دادم.

 

مسؤول موسسه اهل بیت(ع) افزود: مراسم عزاداری امام حسین (ع) با شور و حال خاصی و با نوحه خوانی به زبان های مختلف در مراکز شیعیان آفریقای جنوبی برگزار شد که از جمله این زبان ها می توان به فارسی، عربی، اردو و نیز زولو (زبان بومی) اشاره کرد.

 

حجت الاسلام سید آفتاب حیدر ضمن تاکید بر همزیستی مسالمت آمیز اهل تسنن و شیعیان گفت که مسلمانان اهل تسنن آفریقای جنوبی دارای رادیویی مستقل هستند و مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی (ع) به طور زنده از این رادیو پخش شده است.

 

وی همچنین تاکید کرد که در روز عاشورای حسینی، شیعیان آفریقای جنوبی در مراکز اهدای خون حاضر شده و خون خود را به افراد نیازمند اهدا کردند./847/ب302/د

ارسال نظرات