۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۲۹۷۹۸۰
امام جمعه اهل سنت بندرعباس:

امام سجاد جایگاه ویژه ای در اخلاق و عبادت داشته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت بندرعباس، علی بن الحسین(ع) را مورد اعتماد و امانتدار در حدیث پیامبر دانست و گفت: آن حضرت جایگاه ویژه‌ای در اخلاق و عبادت داشته است.
امام سجاد عليه‌السلام و کادرسازي

سید عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، در تبیین جایگاه امام سجاد(ع) از دیدگاه اهل سنت ادامه داد: محمد سعید یکی از بزرگان و محققان اهل سنت نقل شده است که علی بن الحسین(ع) مورد اعتماد و امانتدار در حدیث پیامبر بوده و آن حضرت جایگاه ویژه‌ای در اخلاق و عبادت داشته است.


وی در ادامه خواستار برخورد با کسانی شد که خواسته یا ناخواسته به وضعیت موجود و آرامش بین اهل سنت و شیعه خدشه می‌زنند و درصدد ایجاد خدشه به این وحدت شیعه و سنی هستند
.
 

امام جمعه اهل سنت با اشاره به این‌که «از دیدگاه قرآن، یاد کردن از برزگان دین موجب رحمت بروردگار برای انسان‌ها می شود»، سخن گفتن از صالحان را موجب نزول رحمت برای انسان‌ها از سوی خداوند دانست و ابراز داشت: در کتاب رجال بر روی معرفی زندگینامه انسان‌های صالح، شرح زندگانی آن‌ها از این نظر که چه تعداد روایت از بیامبر(ص) روایت کرده‌اند و چگونگی هدایت آن‌ها تاکید شده است.
 

وی با اشاره به این‌که «فضای وحدت و آرامش بین شیعه و سنی در استان هرمزگان به مراتب بالاتر است»، تصریح کرد: مراجع تقلید عظام شیعیان، پیوسته بر اتحاد و وحدت شیعه وسنی و همچنین بر این موضوع که کسی نباید برخلاف مقدسات اهل سنت حرفی بزند که باعث خدشه بین این دو مذهب شود، تاکید دارند.
 

قتالی ابراز داشت: تاکید عقلا و بزرگان بر دوری شیعه و سنی و حتی سنی با سنی بر دوری از تخریب یکدیگر نقش مهمی در آرامش و حفظ روحیه نشاط و تحکیم وحدت در جامعه دارد.
 

وی همچنین بر پرهیز از تشکیک و تشبه در مقدسات شیعه و سنی و همچنین مذاهب سنی با یکدیگر تاکید کرد و اضافه کرد: تخریب فقط مربوط به مذهب خاصی نیست بلکه مذاهب شیعه و سنی هر دو باید به نکته‌ها خوب توجه کنند.
 

امام جمعه اهل سنت بندرعباس در پایان با اشاره به این‌که «اسلام دین اعتدال و میانه‌روی است» اظهار کرد: با اعتدال و میانه‌روی و پرهیز از افراط و تفریط در جهت ایجاد فضای امن و آرامش در کشور حرکت کنیم./851/302/ب3

ارسال نظرات