۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۲۹۷۹۷۶
رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان:

امام سجاد در برابر انحرافات جامعه عصر خود مقاومت و روشنگری کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان با بیان اینکه امام سجاد در برابر انحرافات جامعه عصر خود مقاومت و روشنگری کرد، گفت: ابعاد مختلف مبارزات امام سجاد با حوادث عصر خود هنوز به جامعه منتقل نشده است.
امام سجاد در برابر انحرافات جامعه عصر خود مقاومت و روشنگری کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمد حسن فروزان نژاد رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان شامگاه دوشنبه در مراسم شهادت امام سجاد(ع) گفت: جنایتکاران صحنه کربلا اسرای عاشورا را با وضعیتی خاص، در اوج سختی و با تازیانه منزل به منزل و شهر به شهر به حرکت در آوردند اما غافل از اینکه با این اقدام موقعیت منبر و سخنرانی برای حضرت زینب(س) و امام زین العابدین(ع) ایجاد می کنند تا تفکر امام حسین(ع) را گسترش دهند.


وی افزود: تا جایی که امام زین العابدین(ع) در شهر شام شهری که با تفکر ضد امیرالمومنین(ع) بزرگ شده بودند و نسبت به اولاد حضرت علی (ع) کینه داشتند بر منبر اصلی سخنرانی کردند و با این اقدام شخص یزید فهمید چه اشتباه بزرگی انجام داده است.


رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان ابراز داشت: امام زین العابدین (ع) پس از شهادت اباعبدالله (ع) به تبیین اهداف قیام عاشورا پرداخت و در برابر انحرافات حکومت و جامعه زمان خویش مقاومت کرد و به روشنگری در جامعه پرداخت.


وی ادامه داد: با وجود ظلم و جنایات حکام، انحطاط فرهنگی دینی و گسترش فساد در جامع، دوران امام سجاد(ع)، سخت‌ترین و دشوارترین دوران برای محبان و پیروان اهل بیت(ع) بود.


حجت الاسلام فروزان نژاد با بیان این‌که عصرامامت امام سجاد(ع) از عصر عاشورا در سال 61 هجری آغاز می‌شود و تا سال 94 هجری قمری ادامه می‌یاید، ابراز داشت: آن حضرت در دوران امامت خویش با حوادث جامعه آن روز که ظلم و جنایات حکام، انحطاط فرهنگی دینی و گسترش فساد در برگرفته بود، با روش‌های مختلف مبارزه کرد اما متاسفانه ابعاد مختلف آن به جامعه هنوز منتقل نشده است.


وی ادامه داد: امام سجاد(ع) اگرچه در کربلا کشته نشد اما وجودش، بقایش و اسارتش عامل بقای اسلام بوده است.


رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) درختی بود که در کربلا کاشته شد و آبیاری و به ثمر رساندن و نگاهداری از آن به دست امام سجاد (ع) به دست زینب کبری انجام شد.


وی بیان کرد: تدبیر امام سجاد(ع) در اسارت، نوحه خوانی و روضه خوانیهای آن حضرت و سخنرانی ها به موقع جهادی فوق العاده مفید و ثمربخش بود که تحلیل سیاسی تاریخ، این مطالب را نشان می دهد./851/202/ب3

ارسال نظرات