۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۹۷۹۲۳
دبیر دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری:

زندگی و سیره معصومان برای کودکان کتاب می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری از شروع تولید مجموعه «50 تایی‌ها» خبر داد و گفت: زندگی و سیره معصومان علیهم السلام برای کودکان کتاب می‌شود.
عزت الله الوندي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عزت‌الله الوندی، دبیر دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری، درباره فعالیت‌های آتی این دفتر گفت: علاوه بر پروژه‌های پیشین از جمله «قصه نیکان» که برای نوجوانان بود و «قصه‌های شیرین ایرانی» که بازنویسی متون کهن پارسی برای بچه‌ها است، یک مجموعه زندگی 14 معصوم را داریم که ویژه مخاطب کودک است که در قالب کتاب‌ منتشر خواهد شد.

 

به گفته الوندی، جلد اول این مجموعه 14 تایی منتشر شده و 13 کتاب دیگر در آینده منتشر خواهد شد.

 

دبیر دفتر ادبیات کودک و نوجوان از شروع پروژه تولید و تهیه مجموعه «50 تایی‌ها» خبر داد و گفت: این مجموعه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری خواهد بود.

 

وی افزود: این مجموعه شامل مجموعه «50 داستان انقلاب»، «50 خاطره انقلاب»، «50 داستان دفاع مقدس»، «50 خاطره دفاع مقدس»، «50 افسانه ایرانی»، «50 قصه تاریخی»، «50 قصه مذهبی»، «50 قصه طنز»، «50 قصه ضرب‌المثل» و «50 قصه زندگی» است.

 

الوندی توضیح داد: هر کدام از این کتاب‌ها به یک نویسنده یا گروهی از نویسنده‌ها سفارش داده می‌شود تا کارهایش را انجام بدهند و کارهای آن‌ها با توجه به همان سیاست‌ها و سازوکارهایی که دفتر ادبیات کودک و نوجوان دارد پیش برده می‌شود و به مرحله تولید می‌رسد.

 

دبیر دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری در پایان درباره پروژه «مجموعه رمان کودک» هم گفت: این پروژه مانند مجموعه‌های کودکانه همچنان به همان قوتی که قبلا بود، به کار خود ادامه می‌دهد و همچنان که داریم کارهای نویسنده‌ها را تحویل می‌گیریم بررسی‌ها در حال انجام است./998/د102/ق 

منبع: حوزه هنری

ارسال نظرات