۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۹۷۹۱۹
رییس ستاد اقامه نماز مازندران:

وحدت و همدلی مهم ترین نیاز امروز جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاداقامه نماز مازندران با بیان این که وحدت و همدلی مهم ترین نیاز امروز جامعه اسلامی است، تصریح کرد: تنها با وحدت با محوریت رهبر معظم انقلاب اسلامی می توان در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان نظام اسلامی ایستاد و آنها را خنثی کرد.
حجت الاسلام عباسعلي ابراهيمي

به گزازش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، رییس ستاد اقامه نماز مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ایام الله محرم در مرکز استان برگزار شد با اشاره به سه اصل وحدت، کشف و شهود و انقطاع الی الله که برای رسالت چه در عصر امام حسین(ع) و چه امروز برای انسان شعف انگیز و غرور آفرین است، اظهار داشت: عالم یک ظاهر دارد و یک باطن و هرچه را که ما می بینیم ظاهر است و آنچه باید ببینیم باطن است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود با اشاره به این که جریان عاشورا مانند قرآن است، ادامه داد: آن چنان که قرآن در هر زمان برای ما تازگی دارد حادثه کربلا و قیام امام حسین(ع) نیز در هر زمان برای ما تازگی دارد و کهنه نخواهد شد و با گذشت هزار و چهار صد و اندی سال از نهضت حسینی ارادت مردم نسبت به امام حسین (ع) روز به روز بیشتر شده است.

 

رییس ستاد اقامه نماز مازندران ادامه داد: امروزه دشمنان اهل بیت(ع) برای آنکه بتوانند شیعیان را از بین ببرند قصد دارند دو بال پرواز شیعیان که عاشورا و انتظار است را از بین ببرند و برای از بین بردن این دو بال پرواز، ولی فقیه که هدایت این امر در عصر غیبت امام عصر (عج) به عهده او است را مورد هدف قرار دادند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که عاشورا در زمان حیات ما از ماندگار‌ترین حقیقت‌های هستی است، تصریح کرد: عاشورا ترسیم کننده متعالی‌ترین جلوه‌های حیات است که باید این امر برای نسل کنونی جامعه تبیین شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه، شناساندن آموزه‌های جاودانه کربلا به نسل امروزی را مسأله‌ای بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر جوانان با این آموزه‌ها آشنا شوند مشکلات بسیاری از جامعه رفع می‌‌شود و هجمه‌های فرهنگی دشمنان نیز کارساز نخواهد بود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که توجه به ذات، موجب ترسیم جهان بشریت می شود، گفت: کشف و شهود به معرفت باطنی و آگاهی قلبی برمی گردد.

 

رییس ستاد اقامه نماز مازندران ادامه داد: اگر کسی به معرفت باطنی برسد و عالم قبر را پیدا کند و بعد به عالم استدلال و اندیشه برسد و به عالم غرب و معنا روی آورد آنگاه به حالت کشف و شهود می رسد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که وقتی کسی بتواند اهل تقوا باشد راهگشای حقیقی او خداوند خواهد بود، افزود: اهل تقوا هیچ وقت خود را به میز، قدرت و دنیا مجذوب نمی کند بلکه آنها را وسیله خدمت گزاری می داند.

 

وی با بیان این که وقتی که شخص به وحدت وجود دست یابد از آن به انقطاع الی الله تعبیر می شود، گفت: در این مرحله خداپذیری در شخص رشد می کند همانند امام حسین(ع) که رضای حق را بر رضای خویشتن تقدم دانست.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به حادثه انسانی منا و اینکه دولتی به نام اسلام اما در چهره وهابیت و سلفی ها دست به ریختن خون انسان های بی گناه می کند، اظهار داشت: اینکه امروز شاهد این نذرها، دسته روی ها و عزاداری ها هستیم نتیجه این است که حسین برای رضای خدا، قیام کرد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مقوله برجام و تهدیدها و کارشکنی های پشت پرده استکبار، گفت: در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی باید با نوای یا حسین و به تاسی از قیام سیدالشهدا(ع) به صورت یکپارچه در برابر این تهدیدها ایستاد.

 

وی با بیان این که وحدت و همدلی مهم ترین نیاز امروز جامعه اسلامی است، تصریح کرد: تنها با وحدت با محوریت رهبر معظم انقلاب اسلامی می توان در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان نظام اسلامی ایستاد و آنها را خنثی کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید بر این که دشمنان انقلاب به ویژه آمریکایی ها از هر روزنه ای برای نفوذ و توطئه در کشورمان استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی منافع غرب به ویژه آمریکایی ها را در منطقه و همچنین اقصی نقاط جهان با چالش جدی مواجه کرده است.

 

رییس ستاد اقامه نماز مازندران، هشدارهای اخیر مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ آمریکایی ها را بسیار عالمانه و هوشیارانه دانست و تصریح کرد: مسؤولان کشور باید در برخورد با کشورهای غربی مراقب توطئه ها و خدعه های آنها باشند./950/202/ب2

ارسال نظرات