۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۸
کد خبر: ۲۹۷۵۴۱

آیین شام غریبان در شیرخوارگاه شایستگان اراک برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین شام غریبان شامگاه شنبه به یاد بازماندگان حادثه کربلا در شیرخوارگاه شایستگان اراک برگزار شد.
آيين شام غريبان در شيرخوارگاه شايستگان اراک برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیین شام غریبان شامگاه شنبه به یاد بازماندگان حادثه کربلا در شیرخوارگاه شایستگان اراک برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور محمود زمانی قمی استاندار مرکزی، شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و امنیتی استانداری و جمعی از مسؤولان و خیران برگزار شد، کودکان و نوباوگان این شیرخوارگاه به همراه پرستاران و مربیان خود حضور داشتند.

 


یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در این مراسم به مرثیه خوانی پرداخت و حاضران در ماتم شهدای کربلا به ویژه حضرت امام حسین ( ع ) اشک ماتم ریختند.

 


در این مراسم با خاموش کردن چراغ ها و در حالی که با نور شمع ادامه داشت، مصیبتهای بازماندگان حادثه کربلا از جمله امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) بازگو شد.

 


فرماندار اراک، مدیران کل حوزه استاندارو روابط عمومی استانداری، مدیر کل، معاونان و مسؤولان اداره کل بهزیستی و یکی از اعضای شورای شهر در این مراسم معنوی حضور داشتند.

 


شایان ذکر است، 19 کودک از شیرخواره تا پنج ساله در مرکز نوباوگان شایستگان اراک نگهداری می شوند و تمامی خدمات حمایتی شامل نگهداری، پرستاری، پزشکی و آموزشی در این مرکز به آنان ارائه می شود.

 


یادآور می شود، حدود 90 کودک که به دلایل محتلف از نعمت پدر و مادر محروم شده اند، از خدمات بهزیستی استان مرکزی بهره مند هستند./842/203/ب1

ارسال نظرات