۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۹۷۴۷۹
آیت الله نمازی:

عاشورا مکتب تعلیم و تربیت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این‌که کربلا و عاشورا مکتب تعلیم، تربیت، تهذیب، طهارت و پاکی است، گفت: پیام عاشورا و کربلا برای ما کسب رضایت خدا است.
، آيت الله عبدالنبي نمازي ، آيت الله عبدالنبي نمازي نمازگزاران ظهرعاشورا در ميدان كمال الملك كاشان نمازگزاران ظهرعاشورا در ميدان كمال الملك كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان ظهر روز عاشورا در جمع نمازگزاران ظهر عاشورا در میدان کمال الملک کاشان، گفت: روح عزاداری ها و پیام، هدف و کلاس و درس و رمزی که امام حسین و اصحابش برای همیشه تاریخ به جا گذاشتند بندگی‌تمام عیار بشر در برابر خدای سبحان است.

 

وی افزود: انسان ها در راه پیروی از خدا نباید برای خود هیچ جایگاه و اعتباری قائل باشند چرا که معنای عبودیت و بندگی خالص خدا این است که عبد با خدای خودش وارد معامله شود و رمز و راز عظمت امام حسین(ع) نیز برای این است که با خدا معامله کرد و هرچه داشت در طبق اخلاص گذاشت و در راه خدا داد و برای خودش چیزی قائل نبود.

 

آیت الله نمازی تأکید کرد: خدا مشتری بندگانش است و مشتری خوبی هم هست چرا که خداوند مشتری بصیر و با تجربه ای است و جنس مغشوش، معیوب و معلول و بنجل نمی خرد و بهترین جنس و مرغوبترین آن را می خرد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در کربلا با خدا معامله کرد یاد آور شد: امام حسین(ع) در کربلا همه هستی و نیستی خود را، اصغر و اکبر و عباس و عیال و خانواده اش را در راه خدا داد و با خدا معامله کرد.

 

آیت الله نمازی گفت: امام حسین(ع) الگوی همه ما و همه آزادگان جهان است، از این رو عزاداری ها، سینه زدن ها، مشکی پوشیدن و اشک ریختن ظواهر کار است چرا که پیوند با امام حسین دو چهره دارد، یک چهره آن ظاهر و شعاری و تعظیم شعائر است و خوب است و بر انجام آن نیز تأکید و توصیه شده است، اما چهره دوم پیوند با امام حسینی(ع) بندگی خدا است.

 

وی افزود: جامعه حسینی باید پاک باشد چون امام حسین پاک و طاهر و بالاتر از طاهر مطهر بود، از این رو هرکس برای مظلومیت حسین اشک بریزد پاک می شود و اشک در راه امام حسین(ع) مثل آب مطلق مطهر است و پلشتی ها را شستشو می دهد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یاد آور شد: انس، ارتباط، عزاداری، اشک و سینه زدن برای امام حسین(ع) نقش آب را دارد و مطهر است، از این رو درس عاشورا، اطاعت و پاکی و بندگی خدا و پرهیز از گناهان صغیره و کبیره است که سبب ذلت و سرافکندگی در دنیا و آخرت می شود.

 

آیت الله نمازی گفت: یکی از افتخارات جامعه این است که وقتی عزاداران وارد مراسم های عزاداری امام حسین می شوند فرشتگان مامور هستند تا تمام گناهان او را پاکسازی کنند و پرونده سیئات شما عزاداران امام حسین(ع) امروز پاک می شود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه تنها چیزی که پرونده انسان را پاکسازی نمی کند حق الناس است و چنانچه کسی حق دیگری بر عهده اش قرار دارد باید جبران کند و اگر او را نمی شناسد باید ردّ مظالم کند چون یکی از مواقف مهم قیامت مظالم عباد است./1307/202/ب1

ارسال نظرات