۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۴
کد خبر: ۲۹۷۰۸۹
استاد حوزه علمیه:

برخی به دنبال مسلط کردن آمریکا بر کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: ‌برخی به فکر تسلط دادن شیطان بزرگ یعنی آمریکا بر ما هستند؛ بر همین اساس لازم است با مطالعه تاریخ و مرور تجارب خویش آن ها را شناخته و نسبت به آن ها خوش بین نباشیم.
فرهنگ جهاد وشهادت
مام حسين عليه السلام شهيد فرهنگ پيشرو انسانيت پرتوي از عظمت امام حسين‌ عليه السلام»  کربلا ـ امام حسين (ع) امام حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید کمیل باقر زاده، استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل مذهبی، شب گذشته در هشتمین شب مراسم عزاداری ایام محرم که در مسجد ولی عصر کرمان، برگزار شد گفت: کربلا میدان تقابل دین و دنیا بود و در این رزمگاه کسانی به سعادت رسیدند که دین خود را به دنیا و مظاهر آن ترجیح دادند.

 

وی با بیان این که این تقابل در تمام تاریخ وجود داشته است، افزود: در طول تاریخ بین انسان های مومن انقلابی با افراد دنیا طلب این تقابل بوده است و تا قیامت ادامه خواهد یافت.

 

حجت الاسلام باقر زاده با بیان تعریف ایمان، افزود: ایمان نوعی حب است و جایگاه حب و بعض قلب و روح انسان است؛ بنابراین جایگاه ایمان در قلب انسان است.

 

وی افزود: در یک قلب دو محبت متضاد جای نمی گیرند و از سوی دیگر تضاد و تنافی بین دنیا و آخرت علت این عدم جمع است.

 

این کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به این که محبت زن و فرزند منافاتی با حب خدا ندارد، تصریح کرد: اگر محبت فرزند و همسر تقابل با محبت خداوند داشته باشد، این محبت دنیایی است که از آن نهی صورت گرفته است؛ لکن اگر بگوییم چون خدا را دوست دارم آن ها را دوست دارم، این اشکالی ندارد.

 

وی افزود: اگر محبت همسر و فرزند در طول محبت خدا باشد، اشکالی به وجود نمی آورد؛ اما اگر این محبت در عرض محبت خدا باشد، برای انسان مشکل ساز است.

 

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: اگر حب نماز و عبادت بخاطر این باشد که انسان با آن ها لذت می برد و به آن ها عادت کرده است و یا با آن ها احساس شادی می کند، این نیز از سنخ حب دنیایی است که لازم است ترک شود.

 

این کارشناس مسایل دینی اظهار داشت: محبت دنیا نباید مانع محبت خدایی و مبارزه و جهاد در راه خدا شود.

 

وی با اشاره به این که محبت دنیا نتایج فاسد دارد، گفت: نباید محبت دنیا سبب شک، تردید و دو دلی در انسان شود تا نتیجه آن نابود شدن باور ها و دین انسان شود.

 

این استاد حوزه علیه با اشاره به راه های تشخیص محبت دنیا از محبت خدا، بیان داشت: نشانه ذاتی نبودن این محبت این است که انسان بتواند آن را ترک کند و راه خدا را ادامه دهد.

 

وی با اشاره به خصوصیات جامعه اسلامی، گفت: جامعه دو نوع است، جامعه اسلامی و جامعه ایمانی و رتبه و برتری جامعه ایمانی از جامعه اسلامی بالاتر است.

 

این کارشناس مسایل دینی با اشاره به ویژگی های جامعه اسلامی، افزود: جامعه اسلامی زیست گاه انسان های منافق است.

 

وی با بیان تعریف منافق، گفت: منافق کسی است که اعتقاد قلبی به دین ندارد؛ لکن به جهت قرار گیری در مرزهای اسلام و تامین مصالح خود، ادعای اسلام را دارد.

 

این استاد حوزه علمیه کفت: منافق مقام دوست، ریاست طلب و میز پرست است و از هر راهی برای تامین اهداف خویش چشم پوشی نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام باقر زاده با اشاره به مهم ترین اهداف منافقان در جامعه اسلامی، تاکید کرد: منافقان به دنبال کسب قدرت، مقام و موقعیت در جامعه اسلامی هستند و از هر راهی برای رسیدن به این هدف استفاده می کنند.

 

وی با اشاره به بیانات امام حسین(ع) در راه مکه و عراق، گفت: حضرت شبهات را با سخنان خود پاسخ می دهند؛ این که قیام خود را بر پایه قدرت طلبی و دنیا دوستی نساخته اند؛ بلکه با نیت خالص به فکر تجدید اسلام ناب و برافراشتن پرچم دین هستند.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اهداف منافقان، تصریح کرد: منافق به دنبال این است تا از درگاه قدرت و حکومت، ظواهر دینی و باور های اعتقادی مردم را تضعیف کرده و ریشه دین را بخشکانند.

 

این کارشناس مسایل مذهبی با اشاره به روش منافقان در عملی کردن اهداف خود، تصریح کرد: منافق شعار جدایی دین از سیاست را تبلیغ می کندو حال آن که سیاست و تدبیر امور کلان مملکت اسلامی جزء راهبردی ترین و با اهمیت ترین اهداف دین اسلام است.

 

وی افزود: اگر حاکمیت صالح و با ایمان باشد، شاهد یک جامعه ایمانی خواهیم بود و از سوی دیگر به هر مقدار که دین داری در افراد جامعه قوی باشد، حاکمیت صالح تر خواهد بود و این دو بر روی یک دیگر اثر نزدیک و بی واسطه دارند.

 

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: جامعه عصر سید الشهدا (ع) جامعه منافقان بود و در واقع منافقان با در دست داشتن حاکمیت سعی داشتند که دین را از ریشه بخشکانند و اهداف پلید خود را به اجرا بگزارند.

 

این کارشناس مسایل مذهبی با بیان نتیجه قیام حضرت(ع)، اظهار داشت: قیام حسین بن علی(ع) چهره منافقانه معاویه و یزید را آشکار کرد و شخصیت پلید برخی از صاحب مناصبان زمان را آشکار ساخت و در واقع نوعی بیداری و حساسیت در مردم ایجاد کرد.

 

وی با اشاره به نوع برخورد منافقان با دین و تدین، گفت: براساس آیات قرآن کریم منافق دین را وسیله بازی و لهو خود تلقی می کند و نگاه او به دین مانند نگاه کودک به اسباب بازی است که اصلا آن را جدی نگرفته و حتی آن را تخریب می کند.

 

حجت الاسلام باقر زاده به پاسخ شبهات برخی از کوتاه فکران پرداخت و گفت: امام حسین (ع) به دنبال مرگ و شهادت نبود، بلکه شهادت طلبی می کرد؛ چرا که شهادت را لقاء الهی می دانست.

 

این استاد حوزه علمیه به افرادی که نقطه مقابل تفکر حماسی و انقلابی بوده و دنیا محبوب آن ها بوده است اشاره کرد و تصریح کرد: بزرگ ترین نگرانی جوانان مومن انقلابی از تفکرات و علایق این افراد بوده است؛ چرا که آن ها به سادگی جریان حق را ترک کرده و حتی بر ضد آن حرکت می کنند.

 

وی افزود: اگر ما ادعای دنیا طلبی نداریم، راه تشخیص صحت ادعا، این است که مرگ را آرزو کنیم و دنیا را فدای شهادت و لقاء حق کنیم؛ چرا که انسان مومن انقلابی، عاشق دیدار حق و ملاقات با خداست.

 

این کارشناس مسایل دینی با اشاره به آیاتی از سوره جمعه، یاد آور شد: قرآن معتقد است که منافقان هیچ گاه این آرزو را نمی کنند و پیوسته در خیال آباد کردن دنیای خود هستند.

 

وی با اشاره به تحولات منطقه و لزوم بیداری و هوشیاری مسلمانان، اظهار داشت: مردم بی گناه کرانه باختری بدون سلاح مبارزه می کنند و این افراد نمونه کامل انسان جهادی و انقلابی می باشند.

 

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: بر اساس آیات قرآن کریم مومنان کسانی هستند که با خدا عهد و پیمان بسته اندو پیوسته در راه خدا و برای او مجاهدت و شهادت طلبی می کنند.

 

وی با اشاره به این که اصحاب سیدا الشهدا نمونه کامل و مصداق اتم این آیه هستند، تصریح کرد: یاران امام حسین(ع) عاشق لقاء حق بودند و حتی این شوق در رفتار و گفتار آن ها در کربلا مشخص است.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به روایاتی از پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: دستگاه امام حسین سبب نجات امت و چراغ بصیرت افزای شب تاریک این امت است که به کمک آن می توانند حق را از باطل تشخیص دهند.

 

وی با اشاره به این که خطر منافقان مختص به جامعه دینی است، تبیین کرد: در جمهوری اسلامی برخی به فکر تسلط دادن شیطان بزرگ یعنی آمریکا بر ما هستند؛ بر همین اساس لازم است با مطالعه تاریخ و مرور تجارب خویش آن ها را شناخته و نسبت به آن ها خوش بین نباشیم.

 

این استاد حوزه علمیه به بیان صفات مومنان شهادت طلب انقلابی پرداخت و گفت: مهربان ترین اشخاص نسبت به جامعه و مسؤولیت پذیر ترین افراد همین جوانان مومن اند که پیوسته به فکر ایثار گری و از خود گذشتگی برای حل مسائل و مشکلات جامعه هستند.

 

این استاد حوزه علمیه به توصیه دختران جوان در موضوع انتخاب همسر پرداخت و گفت: به دنبال جوان مومن انقلابی باشید حتی اگر مال و ثروت دنیایی ندارد؛ چرا که محبت او اصیل و ریشه در وجود او دارد.

 

حجت الاسلام باقر زاده در پایان با اشاره به بعد عاطفی کربلا، گفت: بعد عاطفی نهضت حسینی مغفول مانده و کمتر از آن سخن به میان آمده است؛ بنابراین لازم است اهل منبر و سخن به این مسأله اهمیت بیشتری بدهند./9701/201/ب1

ارسال نظرات