۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۲۹۶۹۴۸

برگزاری مراسم عزاداری حسینی در مدرسه علمیه پلدختر

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه پلدختر گفت: مراسم عزاداری حسینی در ایام محرم هر شب با حضور طلاب و اساتید این مدرسه و عموم مردم برگزار می شود.
ماه محرم

حجت الاسلام علی رحمتی، مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: مراسم عزاداری ایام محرم هر شب در این مدرسه علمیه برگزار می شود.

 

وی با بیان این که در دهه نخست محرم مراسم عزاداری حسینی با حضور طلاب شهرستان پلدختر در حسینیه این مدرسه علمیه برگزار می شود، افزود: طلاب هیأت محبین اهل بیت مدرسه علمیه امام رضا پلدختر هر شب میزبان عزاداران حسینی است.

 

حجت الاسلام رحمتی برگزاری مراسم عزاداری همراه با نوحه خوانی، مداحی، سخنرانی و برگزاری مراسم زیارت عاشورا را از جمله برنامه های هیءت عزاداری محبین اهل بیت مدرسه علمیه امام رضا پلدختر بیان کرد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: مراسم سخنرانی در شب های محرم با بهره گیری از سخنان اساتید مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار می شود.

 

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر با بیان اهمیت برگزاری مراسم عزاداری حسینی از سوی هیأت های مذهبی اظهار داشت: وجود روحانیان و سخنرانان در هیأت ها امر مهمی در جهت تبیین اهداف قیام عاشورا است.

 

وی بیان کرد: امید است عزاداری ما در ایام حسینی همراه با شور وشعور حسینی بوده و بتوانیم با ابعاد وجودی شخصیت امام حسین(ع) آشنا شویم.

 

حجت الاسلام رحمتی ایام محرم و صفر را فرصت مناسبی برای بهره مندی از معارف اسلامی و الگوگیری از سیره و سنت اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) بیان کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به هدف دشمن در دامن زدن به خرافات گفت: هدف دشمن انحراف جوانان و رسیدن به خواسته های خود است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر تأکید کرد: با الگوگیری و پیروی از دستورات دین مبین اسلام و دقت در برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم باید از ورود خرافات و بدعت ها جلوگیری کرد./9459/303/ب1

ارسال نظرات