۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۹۶۶۳۲
آیت الله شبستری:

دشمن روحیه استکبار ستیزی جوانان را نشانه رفته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به تهاچم فرهنگی غرب، گفت: دشمن تلاش دارد روحیه آزادگی، ایمان و استکبار ستیزی جوانان را تضعیف کند.
آيت الله محسن مجتهد شبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در اجتماع بزرگ عزاداران دانش آموزشی در مصلای اعظم تبریز اظهار داشت: در میان اصحاب امام حسین(ع) از سنین مختلف وجود داشتند، از حبیب بن مظاهر گرفته تا قاسم بن الحسن(ع) را می توان نام برد.


وی ادامه داد: قاسم بن الحسن و ابن وهب از جوانانی هستند که در حادثه عاشورا حضور داشتند، زمانی که امام حسین(ع) دستور ممانعت از مبارزه ابن وهب در میدان نبرد را صادر کرد، بن وهب به امام حسین(ع) عرض می کند که مادرم مرا به این نبرد فرستاده است.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شهید نوجوان کربلا قاسیم بن الحسن(ع)، تصریح کرد: قاسم بن الحسن(ع) در پرسش امام حسین(ع) که شهادت را چگونه می بینی، قاسم بن الحسن(ع) به امام حسین(ع) عرض می کند که مرگ در راه خدا برای من از عسل هم شیرینتر است.


وی ادامه داد: قاسم بن الحسن(ع) درس دفاع از حق و حقیقت را به ما آموخت و درس آزادگی و عزت را یاد داد، دشمن امروز جرأت مقابله با ایران اسلامی را ندارد، چرا که جوانانی وجود دارد که به سیره قاسم بن الحسن(ع) تمسک کرده است.


امام جمعه تبریز با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش های آن برای استحاله فرهنگی، تأکید کرد: لبه تیز تهاجم فرهنگی به روی جوانان است، دشمن تلاش دارد با کم رنگ کردن ایمان جوانان و اهمیت به نماز نفوذ خود را به کشور بار دیگر احیا بکند.


وی استحاله فرهنگی را یک خطر بزرگ دانست و اذعان داشت: روحیه استکبار ستیزی، ایمان و توجه به ارزش های دینی باید مورد توجه و دقت باشد، پیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با برنامه ها استکباری است، دشمن سعی دارد روحیه استکباری ستیزی جوانان را ضعیف کند.

 

رییس شورای عالی مجمع جهان اهل بیت(ع) با بیان این‌که جوانان آینده سازان کشور هستند و باید خود را در علم و ایمان تربیت و تقویت کنند تا آینده کشور را بسایند، خاطرنشان کرد: عزاداری امام حسین(ع) را جدی بگیرید و در مجالس عزاداری به دنبال شناخت اهداف امام حسین(ع) باشید.


وی خاطرنشان کرد: حسین و شمر زمان خود را بشناسید و در صف حق و حقیقت قرار بگیرید و با تبعیت از حسین زمان خود در جهت پیشرفت ایمانی و علمی کشور و آینده ایران اسلامی گام بردارید./854/پ202/ج

ارسال نظرات