۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۲۹۵۷۴۲
استاد حوزه علمیه شهرضا:

ایمان و عمل صالح، فرد را به مقام قرب الی الله می رساند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه شهرضا گفت: شأن و جایگاه اهل بیت(ع) در نظر خداوند بی همتا است و هیچ نظیر و جایگاهی در عالم هستی ندارند اما همه امامان به قدر و شأن بالای امام حسین(ع) و عظمت کار آن حضرت اشاره کرده اند.
همايش شيرخوارگان حسيني هيئت علي اصغر کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عباسعلی الصاق استاد حوزه علمیه شهرضا، شب گذشته در آستان مقدس امامزاده شاهرضا، توسل به اهل بیت را مِفتاحُ الاَسرار و سبب گشایش تمامی امور دانست و اظهار کرد: بسیاری از افراد با توسل به اهل بیت(ع) و پیروی از دستورات آن ها، خودسازی و تخلق به اخلاق اسلامی، به درجات و مراتب بالایی رسیده اند.

 

وی در ادامه افزود: امام حسین(ع) کشتی نجات و چراغ هدایت است و از همین جهت است که امام صادق(ع) می فرماید همه ما کشتی نجات هستیم اما، جد ما هسین(ع) در نزد خداوند تقرب و جایگاه ویژه ای دارد.

 

استاد حوزه علمیه شهرضا تصریح کرد: یکی از ویژگی های منحصر به فرد امام حسین(ع) آن است که خداوند در تربت آن حضرت شفا قرار داده است.

 

حجت الاسلام الصاق با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه مریم عنوان کرد: خداوند می فرماید دو ویژگی ایمان و عمل صالح، فرد را به مقام قرب الی الله می رساند، یکی دیگر از ویژگی های ایمان و عمل صالح محبوب القلوب شدن است، یعنی فردی همچون امام حسین(ع) با ایمان کامل، عمل صالحی را انجام می دهد و به این درجات می رسد.

 

وی یقین به قول پروردگار را لازمه کسب درجات معنوی دانست و تصریح کرد: یک مؤمن واقعی باید خدا، ملائکه، معاد و اموری را که خداوند جزء غیب می داند باور کند، باور این امور مراتب و معنویات بیشتری را نصیب انسان مؤمن می کند.

 

استاد حوزه علمیه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری سوگواره بین المللی حضرت علی اصغر(ع) اظهار کرد: حضرت علی اصغر(ع) کوچک ترین سرباز امام حسین(ع) بود اما، از آنجا که در سپاه آن حضرت تمام اعمال و حرکات و سخنان برای رضای الهی انجام شد، امروز شاهد آن هستیم که جمع کثیری از مردم دنیا، یک روز را برای کوچک ترین سرباز عاشورا، مدیحه سرایی می کنند.

 

حجت الاسلام الصاق تأکید کرد: یکی از ویژگی های انجام عمل صالح و کسب مقام قرب الی الله، خرق عادت است، چنانچه فردی با توسل به نام امام حسین(ع)، خوردن تربت آن حضرت یا حضور در مجالس عزاداری عاشورا، از یک بیماری شفا می یابد.

 

وی در پایان گفت: گفت: اهل بیت صُحُفُ اَلنِجاة هستند، شأن و جایگاه ایشان در نظر خداوند بی همتا است و هیچ نظیر و جایگاهی در عالم هستی ندارند اما، همه امامان به قدر و شأن بالای امام حسین(ع) و عظمت کار آن حضرت اشاره کرده اند./868/202/ب3

ارسال نظرات