۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۲۹۵۵۶۸
استاد حوزه و دانشگاه:

عادی نشان دادن ظلم شیوه اولیای طاغوت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سرلک با اشاره به تلاش ظالمان برای گسترش ظلم در جهان، گفت: اولیای طاغوت آمدند تا ما را اهل ظلم کرده، بساط ظلم را عادی جلوه داده و محوریت را نفس انسان قرار دهند بنابراین اگر کسی اهل ظلم بوده و زیر بار ظلم رفت حقیقتا موحد نیست.
حجت الاسلام علي سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام علی سرلک شامگاه امروز در جمع مردم اصفهان با بیان این که خداوند طراحی تمام پدیده‌های دنیا را در نهایت حساب شدگی انجام داده است، گفت: در آفرینش ذره‌‌ای باطل راه ندارد و تمام موجودات در نهایت حساب شدگی آفریده شدند و خداوند از آفرینش هیچ چیزی با بی تفاوتی نگذشته است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: خداوند متعال در تمام عالم نهایت زیبایی، علم و قدرت را به کار بسته اما زمانی که ما برخی پدیده‌ها را متوجه نمی‌شویم نام شر بر آن می‌نهیم و در تحلیل برخی مسائل دچار پارادوکس و تناقض می‌شویم در حالی که هرچه که از زلزله و سیل و بیماری را زشت می‌بینیم خال سیاهی بر چهره محبوب است و خداوند تمام پدیده‌های خود را روی حساب و کتاب طراحی کرده است بنابراین اگر فلسفه و هدف پدیده‌ای را نمی‌فهمیم نباید خالق را متهم کنیم.

 

وی با بیان این که کسی که علم و حکمت خدا را متوجه نمی‌شود برای خدا حکم صادر می‌کند، تصریح کرد: در تمام حوادث باید سبحان الله و لاعلم لنا بگوییم یعنی خدایا علم ما نمی‌رسد و تو پاک و منزه هستی، برخی نماز می‌خوانند اما روزه را به علم و حکمت قبول ندارند و اکثر انسان‌ها شرک ربوبی دارند.

 

حجت الاسلام سرلک تمام جریان دین و طراحی عالم را بر مبنای لا تَظلِم و لا تُظلَم معرفی کرد و افزود: اگر کسی نماز خواند و اهل ظلم بود نظام عالم و آفرینش را متوجه نشده و به همین دلیل است که امیرالمومنین می‌فرمایند اگر تمام دنیا را به من بدهند تا دانه‌ای را از دهان موری بستایم هرگز چنین کاری را نمی‌کنم چرا که امیرالمومنین متوجه شدند که عالم بر چه اساسی بوده و ظلم با تمام شئون آن یعنی به جنگ عالم و خدای عالم رفتن.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ظلم به معنی از مسیر حرکت و سلوک منحرف شدن است، خاطرنشان کرد: اولیای طاغوت آمدند تا ما را اهل ظلم کرده، بساط ظلم را عادی جلوه داده و محوریت را نفس انسان قرار دهند بنابراین اگر کسی اهل ظلم بوده و زیر بار ظلم رفت حقیقتا موحد نیست.

 

وی با اشاره به این که اولین ظلم‌ها ظلم بر نفس است، اظهار کرد: کسی که شرافت را در درون خود لگدمال کرده به دزدی روی می‌آورد ظلم کرده البته بگذریم که کار از دزدی گذشته و با قلم و رانت و پارتی ظلم می‌شود و کسی که به درون خود ظلم کند این ظلم نمود بیرونی هم پیدا می‌کند./1304/202/ب1

ارسال نظرات