۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۹۴۹۶۱
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تشریح کرد؛

فاجعه منا عامل تقویت جبهه مقاومت/ اهل‌سنت نیز با تمام وجود خباثت وهابیت را حس کردند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فاجعه منا جبهه مقاومت اسلامی را تقویت خواهد کرد، گفت: در طراحی این جنایت وهابیت از آن روی کثیف و خبیث خود پده برداشت؛ در حال حاضر حتی اهل سنت نسبتاً تندرو هم انحراف وهابیت را با تمام وجود خود حس کردند.
حجت الاسلام والمسلمين نجم الدين مروجي طبسي
آیت‌الله نجم الدین مروجی طبسی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تحلیل فاجعه منا برمدار بی‌تدبیری آل سعود را نوعی جانب‌داری سیاسی دانست و اظهار کرد: صحبت برخی از سیاسیون نشان می‌دهد که می‌خواهند همه طرف را به هر قیمتی حفظ کنند.
 
استاد درس خارج حوزه‌های علمیه قم موضوع گیری صریح و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در رابطه با فاجعه منا را یک موهبت الهی خواند گفت: موضوع گیری ایشان در مقابل جنایات آل سعود معنای حقیقی ام‌القری اسلام را برای جهانیان ترسیم کرد.
 
آیت‌الله مروجی طبسی با تأکید بر تعمدی بودن فاجعه منا اظهار داشت: هیچ شکی نیست که عربستان در طراحی این فاجعه نقش مستقیمی دارد و این جنایت مقدمه سرخوردگی جدی مسلمانان از این حکام زورگو در منطقه است.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فاجعه منا جبهه مقاومت اسلامی را تقویت خواهد کرد، ابراز داشت: در طراحی این جنایت وهابیت آن روی کثیف و خبیث خود را رونمایی کرد و در حال حاضر حتی اهل سنت نسبتاً تندرو هم انحراف وهابیت را با تمام وجود خود حس کردند.
 
آیت‌الله مروجی طبسی با بیان اینکه کارنامه آل امیه در تاریخ پر از این وقایع است، گفت: برای تحلیل منا نیاز به بررسی‌های جدی نیست چراکه انجام چنیاعمال حرام آن‌هم در ماه حرام از خصوصیات بارز این نسل و طایفه خبیث است.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به اینکه جنایات آل سعود و فعالیت‌های یزید خبیث در تاریخ معاصر و تاریخ قدیم از شواهد روشن برای همگان است، اظهار کرد: این نشان از آن است که آل سعود قوانینی را زیر پا گذاشته‌ که حتی اعراب جاهلی هم به آن‌ها پایبند بوده‌اند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: همان‌طور که اسرائیل یک غده سرطانی است عربستان نیز غده سرطانی است و رهبر معظم انقلاب در حوادث اخیر به این مطلب اشاره جدی و صریحی داشتند.
 
وی ادامه داد: نکته مهم این است که ما باید جهان اسلام را در این مسأله بیدار کنیم؛ بنابراین جای تأسف برای ملل اسلامی است که در این جریان واکنش مناسبی از خود نشان ندادند.
 
آیت‌الله مروجی طبسی با اشاره به اینکه علمای بلاد اسلامی باید در این زمینه مجاهدت‌های فراوان و مستمر به‌ صورت رسمی داشته باشند، اظهار داشت: متأسفانه در حمله به یمن برخی از ملل شبه مسلمان برای نابودی اسلام ناب اجماع کرده‌اند که این خطر بسیار مهمی برای تمام جهان اسلام به‌ حساب می‌آید.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه قم این اجماع را شیطانی خواند و گفت: باید با اتحاد بین ملل اسلامی این اجماع شیطانی را شکست و از بین برد؛ چراکه این اجماع برای کشتن مسلمان و علیه نسل اسلام شکل‌گرفته است.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مدیریت حج و حرمین شریف را حق تمام امت اسلامی دانست و افزود: این موضوع باید از حوزه انحصاری آل سعود خارج شود و این حرمین شریف باید با مدیریت مشترک ملل اسلامی اداره شود.
 
وی ادامه داد: در این جریان به دنبال سود مادی نیستیم بلکه اداره حج موضوعی است که ما باید بر روی آن کار شود تا بتوانیم از اداره امور عمرانی گرفته تا اداره امور حج سالانه بر عهد ستاد مشترک از بین ملل اسلامی باشد.
 
آیت‌الله مروجی طبسی این حرکت را مقدمه تحولات نوین در جهان اسلام دانست و گفت: اگر این مهم محقق شود در اولین قدم به بازار اسلامی دست پیدا می‌کنیم و می‌توانیم با این حربه به مقابله با نظام‌های سرمایه‌داری و تبیین اقتصاد اسلامی در سطح دنیا بپردازیم./837/ت302/ف
ارسال نظرات