۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۹۴۹۱۵
ویژه خواهران مبلغه ماه محرم؛

همایش طلایه داران تبلیغ در اداره کل تبلیغات اسلامی تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش طلایه داران تبلیغ در اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران ویژه خواهران مبلغه ماه محرم برگزار شد.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش طلایه داران تبلیغ ویژه مبلغات در ماه محرم با حضور جمعی از مدیران حوزه علمیه خواهران استان تهران سه شنبه 21 مهر ماه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.

 

حجت الاسلام امیر آتشانی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به تحریم ها علیه ایران در دوران پسا تحریم گفت: ایران اسلامی با وجود تحریم ها با اقتدار به موفقیت دست یافت.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران اظهار داشت: وقتی مقام معظم رهبری پیامی علیه آل سعود صادر کردند، پیام ایشان تیتر همه روزنامه‌ها شد، این اقتدار ایران اسلامی را نشان داد که با هوشمندی و تلاش در مذاکرات به کف خواسته های خود دست یافتند.

 

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که مذکره با استکبار جهانی و آمریکا ممنوع است، دشمن تلاش می کند بین جریان ملی را که به سختی به دست آمده است تفرقه افکنی ایجاد کند و جامعه را دو قطبی کند، شما مبلغان خواهر باید تلاش کنید و با این جریان مبارزه کنید.

 

حجت الاسلام آتشانی رسیدگی به مناسبت های دینی، ارتقای مراسم ها و  از بین بردن بدعت ها را موضوع مهمی دانست و خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی ایام عزاداری امام حسین(ع) را به نام همدلی با زینب کبری(س)برگرفته از خواسته مقام معظم رهبری که امسال را سال همدلی بین مردم و دولت نامیدند، مطرح کرده است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران یکی از وظایف مهم درماه محرم را ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی بر گرفته از سیره سیدالشهدا(ع) دانست و مطرح کرد: در سنت دیرینه ما برای زائر بیت الله الحرم مراسم ولیمه‌ای را برگذار می‌کنند اما باید توجه شود که در مراسم‌ها به سبک زندگی ایرانی اسلامی توجه شود.

 

وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا براساس سه اصل منطق، حماسه و عاطفه است، خدا توفیق عزاداری همراه با بصیرت و معرفت حسینی را به همه اعطا فرماید.

 

گفتنی است، جمعی از مبلغات حوزه علمیه کوثر، مدیران حوزه علمیه تهران و مبلغات از مناطق مختلف شهر تهران، ری، شمیرنات و شهرهای قدس، اسلامشهر و پاکدشت در همایش طلایه داران تبلیغ حضور داشتند./818/202/ب2

ارسال نظرات