۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۹۴۶۷۱
در امامزاده سید جعفر و سید خاتون تهران؛

سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین سوگواره آموزشی توجیهی «بصیرت عاشورایی» با حضور جمعی از مسؤولان فرهنگی و مبالغان اداره اوقاف استان تهران در امامزاده سید جعفر و سید خاتون باغ فیض تهران برگزار شد.
بصيرت عاشورايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدزاده مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران در چهارمین سوگواره آموزشی توجیهی بصیرت عاشورایی که با حضور جمعی از مسؤولان فرهنگی اداره اوقاف استان تهران دوشنبه 20 مهرماه در امامزاده سید جعفر و سید خاتون باغ فیض تهران برگزار شد، با بیان اینکه ما هر چه داریم از حوزه های علمیه است خطاب به مبلغان، گفت: امیدوار هستم که نسل شما و همه علاقه مندان به شیعیان مستدام باشد.

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران بیان کرد: برنامه های بقاع متبرکه در روزهای تعطیلی است و با این وجود خادمین در روزهای تعطیل مشغول خدمت به زائران هستند و در ایام محرم و صفر نیز این خدمات  به صورت گسترده تر انجام می شود.

 

حجت الاسلام محمدزاده با بیان اینکه در استان تهران ماه محرم به نام بصیرت عاشورایی نامیده شده است، خاطرنشان کرد: در 122 بقعه برای برپایی مناسبت های که در ایام ماه محرم برگزار می شود، برنامه داریم.

 

وی با بیان اینکه مردم و جوانان با شور حسینی در ایام ماه محرم شرکت داشته اند، عنوان کرد: شعار محوری مردم در روز عرفه «لبیک یا حسین» بود و خدا را شاکر هستیم که در حرم حضرت علی (ع) و در کاظمین این شعار داده می شود.

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران افزود: ان شاءالله با نام امام حسین (ع) اسلام را زنده نگه داریم و کشورهایی که جریان کفر و نفاق را ترویج می کند به ویژه آل سعود نابود شوند.

 

وی با اشاره به حوادث منا و انتخاب مجلس و خبرگان تأکید کرد: بقاع متبرکه محل حضور مردم است و مردم اجازه بهره برداری از موضوعات سیاسی را در بقاع متبرکه نمی دهند، فرمایشات مقام معظم رهبری الگوی آنها است و ایشان معتقد هستند که مسائل داخلی و خارجی باید برای مردم تبیین شود، از این رو خطی که با نان سازش دنبال می شود یقینا موفق نخواهد شد.

 

حجت الاسلام محمدزاده با تأکید بر این که نباید بهره برداری سیاسی از مبلغان صورت بگیرد، گفت: نباید دستخوش مسائلی قرار بگیرید که مردم به آن علاقه مند نیستند و نظام هم آن را نمی پسندد.

 

 وی با بیان اینکه در فرهنگ غنی اسلام نسبت به مسأله وقف تأکید فراوان شده است، گفت: واقفان فرهنگ امام حسین (ع) را الگوی خود قرا داده اند با این وجود برخی هم هستند که هنوز حق و حقوق موقوفه را نمی دهند و به دلیل این است که این افراد مسائل شرعی وقف را نمی داند.

 

وی با تأکید بر اینکه مردم باید از حقوق وقف آگاه شوند، ابراز داشت: فرهنگ وقف تا سال 90 کم تر از 200 موقوفه بود و علت این بود که یا وقف نمی شد و یا به سازمان اوقاف اطلاع داده نمی شد اما از سال 90 تا اکنون تعداد وقف افزایش یافته است./818/202/ب1

ارسال نظرات