۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۲۹۴۵۷۳
قائم مقام مجمع جهانی اهل بیت:

آل سعود حرم امن الهی را در تصرف خود قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید براین که آل سعود به اسم خادمین حرمین شریفین، حرم امن الهی را در تصرف خود قرار داده است، گفت: تصرف قبله نخست مسلمانان، بیت المقدس توسط اشغالگر قدس و در اختیار قرار گرفتن قبله دوم، کعبه مشرفه به دست آل سعود، شباهت میان این دو رژیم است.
حجت الاسلام عليرضا ايماني مقدم ، قائم مقام مجمع جهاني اهل بيت(ع) و کارشناس مسائل خاورميانه

حجت الاسلام علیرضا ایمانی مقدم، قائم مقام مجمع جهانی اهل بیت(ع) و کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که مردم مظلوم یمن به دور از گرایش های مذهبی اما مسلمان هستند، ابراز داشت: کشورهای عربی همچون رژیم سعودی بایستی با این کشور اتحاد داشته باشند اما سبب هم جهت بودن با جبهه متحد مقاومت ایران مورد تهاجم آن را مورد تهاجم خود قرار داده اند.

 

وی ادامه داد: سوریه و لبنان در شمال فلسطین اشغالی در اختیار مقاومت قرار گرفته و جبهه متحد مقاومت عراق، سوریه، لبنان دریای مدیترانه را تشکیل داده اند، احساس کردند که امکان دارد رژیم اشغالگر قدس از ناحیه جنوب نیز دچار یک نا امنی دیگر نشود.

 

حجت الاسلام ایمانی مقدم با اشاره به این که یمن تنها نقطه در جنوب بود که امکان در معرض خطر قرار گرفتن رژیم صهیونیستی وجود داشت برهمین اساس عربستان سعودی این کشور را مورد حملات وحشیانه خود قرار داد، اظهار داشت: تصرف قبله نخست مسلمانان، بیت المقدس توسط اشغالگر قدس و در اختیار قرار گرفتن قبله دوم، کعبه مشرفه به دست آل سعود، شباهت میان این دو رژیم است.

 

قائم مقام مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید براین که آل سعود به اسم خادمین حرمین شریفین، حرم امن الهی را در تصرف خود قرار داده است، تصریح کرد: رهبری در آغاز تهاجم عربستان سعودی به یمن فرموند که رژیم اشغالگر قدس با همه تجهیزات نتوانست جنگ با غزه را به سود خود به اتمام برساند، اکنون آل سعود که ضعیف تر و مردم یمن به مراتب قوی‌تر است، نتیجه این جنگ شکست عربستان خواهد بود.

 

کارشناس مسائل خاورمیانه یادآور شد: کشور عربستان سعودی تلاش بسیاری را انجام داد که ائتلاف عربی، غربی برای حمله به یمن تشکیل دهد و به قدری هم موفق شد اما در ادامه راه برخی از این کشورها بریدند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که انتظار می رفت عربستان سعودی برای رسیدگی به وضعیت حجاج، تهاجم به یمن را متوقف کند، خاطرنشان کرد: یمنی ها با امت ایران هم دین و مذهب و سه امام را قبول دارند از جهت دیگر اهل سنت این کشور نیز عمدتا شافعی هستند./9453/302/ب3

ارسال نظرات