۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۹۴۴۵۳
قاری ممتاز بین‌المللی:

فاجعه منا حادثه‌ای از پیش طراحی شده بود

خبرگزاری رسا ـ قاری ممتاز بین‌المللی با گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان حادثه منا به ویژه قاریان ایزانی، گفت: در بروز حادثه منا همه چیز از قبل طراحی و برنامه‌ریزی شده بود.
حادثه منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حمید شاکرنژاد، قاری ممتاز بین‌المللی و از بازماندگان کاروان قرآنی در سرزمین وحی، ظهر امروز، در همایش جامعه قرآنی استان لرستان که در سالن شهید آوینی خرم آباد برگزار شد، گفت: مراسم بزرگداشت قاریان حادثه منا تسلی خاطر برای خانواده‌های این قاریان و جامعه قرآنی است.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قرآنی حادثه منا افزود: حادثه منا یک حادثه معمولی نبود.


شاکرنژاد با اشاره به این که در حادثه منا تعداد زیادی از هموطنان ما به ‌‌ویژه تعدادی از قاریان ممتاز کشور جان ‌باختند، عنوان داشت: به خاطر از دست دادن این عزیزان صدمه‌ای بزرگ به جامعه قرآنی وارد شد.


وی در ادامه با بیان این که این صدمه بزرگ غیر قابل‌جبران است، اظهار کرد: در بروز حادثه منا همه چیز از قبل طراحی و برنامه‌ریزی شده بود.


این بازمانده از کاروان قرآنی منا با اشاره به بی کفایتی حادثه منا یادآور شد: آل سعود نسبت به قضیه منا کاملاً بی‌تفاوت بود.


وی با بیان این که مأموران آل سعود کوچک‌ترین کمکی به حجاج نمی‌کردند، افزود: مأموران آل سعود اجازه نمی‌دادند زائران دیگر به کمک افراد بیایند.


شاکرنژاد تصریح کرد: اگر مأموران سعودی اجازه کمک کردن زائران را می‌دادند تلفات به حداقل می‌رسید.


وی با اشاره به کوتاهی آل سعود در حادثه منا یادآور شد: با وجود شوکی که به حجاج وارد شده بود، اگر نصف لیوان آب به دست حجاج می‌رسید زنده می‌ماندند./9459
/203/ب2

ارسال نظرات