۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۲۹۴۱۲۴
استاد حوزه علمیه قم:

آل سعود به جای فرافکنی پاسخگوی بی تدبیری خود باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که آل سعود به جای فرافکنی و شانه خالی کردن از قصور خود باید پاسخگوی جامعه اسلامی باشد، گفت: کمیته حقیقت یاب باید هر چه زودتر تشکیل و مسببان اصلی این فاجعه انسانی مشخص و به سزای اعمالشان برسند.
حجت الاسلام والمسلمين احدي

حجت الاسلام مهدی احدی استاد حوزه علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با محکوم کردن فاجعه انسانی در منا، دولت آل سعود را مقصر اصلی این فاجعه اسفبار در منا دانست و گفت: بی کفایتی و بی تدبیری رژیم آل سعود موجب وقوع فاجعه ای شد که در آن هزاران انسا بی گناه جان خود را از دست دادند.

 

وی با تأکید براین که دولت آل سعود باید پاسخگوی این فاجعه انسانی باشد، افزود: بنده خودم یکی از شاهدان عینی فاجعه منا بودم و می دیدم که دولت سعودی هیچگونه همکاری با زائران نداشت.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که مأموران آل سعود در جریان فاجعه منا حتی از آوردن امدادگر و پزشک برای رسیدگی به زائران خودداری می کرد، خاطرنشان کرد: مأموران آل سعود در نهایت قصاوت و بی رحمی حتی جنازه های نیمه جان را در یک کانتینر می انداختند.

 

حجت الاسلام احدی با بیان این که آل سعود به جای فرافکنی و شانه خالی کردن از قصور خود باید پاسخگوی جامعه اسلامی باشد، تصریح کرد: کمیته حقیقت یاب باید هر چه زود تر تشکیل و مسببان اصلی این فاجعه انسانی مشخص و به سزای اعمالشان برسند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که سخنرانی قاطعانه رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به آل سعود بسیار به جا و هوشمندانه بود، بیان داشت: آن سخنرانی هوشمندانه و کاملاً جدی مقام معظم رهبری لرزه بر اندام آل سعود انداخت و سبب شد آنها از مواضع خودسرانه خود عقب نشینی کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به  رسیدگی متن توافق نامه هسته ای در مجلس اشاره کرد و با بیان این که برجام باید طبق خواسته مقام معظم رهبری اجرایی شود، تأکید کرد: ایشان هیچ ابایی از مسأله هسته ای ندارند و باید توجه داشت تا مسأله برجام ما را ذوق زده نکند.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید براین که برجام نباید امنیت و اقتدار کشور را زیر سؤوال ببرد، افزود: اگر ما به مقاومت خود ادامه می دادیم طرف های غربی کاملاً تسلیم می شدند اما متأسفانه چنین امری محقق نشد.

 

حجت الاسلام احدی ادامه داد: مذاکره اثر خاص خودش را دارد و ما افرادی را که مذاکره کرده اند انقلابی می دانیم اما این بدان معنا نیست که گفته شود تعامل به گونه ای بود که بهتر از آن امکان پذیر نبود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در مازندران و دستاوردهای آن اشاره کرد و گفت: برگزاری این گونه جلسات به صورت منطقه عامل وحدت و همدلی  علما و روحانیان در مناطق مختلف کشور است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که در این اجلاسیه دو روزه جامعه مدرسین و علما از نزدیک با مشکلات مختلف استان های شمالی به ویژه در حوزه دینی و فرهنگی آشنا شدند، گفت: در این اجلاسیه علمی اعضای جامعه مدرسین از نزدیک با نظرات علمای بلاد آشنا شدند است و این نظرات را به قم که مرکز تصمیم گیری است می برند و در آنجا کار کارشناسی انجام می گیرد./950/302/ب3

ارسال نظرات